Bildegalleri
Mercedes-Benz M-Klasse
2003
340 000 km
Automat
Diesel
Du må være logget inn for å se brukerprofiler og sende meldinger.
Logg innNyttige lenker
Sjekk tid for neste EU-kontrollSjekk heftelser på UX49720Forsikre bilen din
Sammenlign og se tilbud på forsikring
Beskrivelse
Jeg selger denne bilen noe motvillig, men pga plassproblemer er jeg nødt til å innskrenke vognparken en liten smule. Bilen har, tross 5 sylindret motor, en fortreffelig komfort. Bruksområdet for en slik bil i dag er, slik jeg ser det, å slepe tunge hengere over lange avstander. Gjerne med store elbiler oppå ....... Motoren er såpass sterk at fjelloverganger med tung henger blir en utsøkt fornøyelse. Du får nok lett lånt deg en henger, men hvem vil risikere å låne deg trekkvogn til å trekke 3500 kg? Dette er egentlig en traktor i SUV forkledning. Etterfølgeren er mer komplisert og derved adskillig verre å hanskes med .....
Ok, designet er ikke helt på høyden, og bør kanskje helst klassifiseres som en forbrytelse mot menneskeheten. Det er bare mødrene til designerne som kan elske det.
En god del komponenter er nylig skiftet, men de har tydeligvis levd svært lenge, så da er det egentlig greit, så får du ialle fall fred for disse en stund. Kjøper du en ML hvor intet er skiftet på lang tid, må du regne med snarlige fredsforstyrrelser. Styringen er meget presis, men du hører servoen. Litt vibrasjon rundt 60 km/t, som kan skyldes slitt drivknute, trolig bak. I mitt eie har jeg skiftet kjøleviftemotor og styremodul for denne, spissingsstag høyre bak, og begge fremre øvre bærebruer, håndbremsewirer og bremsesko, samt frontrute. Innstilling av håndbremsen krever en litt spesiell prosedyre på disse bilene, å pirke med et skrujern holder ikke. Forrige eier fikk understellskomponentene til å vare utrolig lenge, men jeg ser nå at begge bremseslangene bak må skiftes, begge øvre bærearmer bak (pga slark, forøvrig ikke lett å oppdage), og høyre bakfjær med demper (Ridex, følger med) må også skiftes. Bremseskjoldene bak holder for denne runden, men må skiftes på sikt. Dette er en såpass enkel bil at du faktisk lett greier å lage disse skjoldene selv.
Drivstoffledningene, tur og retur, er skiftet helt bak til tanken. Automatkassen går som vanlig tidvis i nødmodus pga at den såkalte 'conductor plate'en' i gearkassen har nådd slutten av sin levetid (følger med) og bør skiftes ved første og beste anledning sammen med filteret (følger også med). Har bare vinterfelger på den, men løse sommerdekk kan følge med. Kastet de felgene som fulgte med, da de var uoriginale og ikke lot seg montere på bilen på en forsvarlig måte.
Grøftelysene er blindet pga plastrammene de henger i var defekte. Nye grøftelys følger med. Av rust finner du litt utvendig på karosseriet, som lett fjernes med en sandblåsepistol. Denne bilen har ramme, og jeg fant et hull på støtfangerrammen bak på venstre side, likeledes på begge ramme-hjørnene foran. Dette kan være som det er. Hvis noen påstår at deres ML har 'null hull', så er det absolutt betimelig å spørre hvor mange uker de har brukt på å lete etter dem ....
Bakrammen har som vanlig på SUV'er litt overflaterust, som best kan fjernes med Biltemas nålhammer. Holdere for bremsevaiere kan med fordel også skiftes. Holderen for reservehjulet bør rett og slett demonteres og sendes til galvanisering. Stabilistatorstaget bak bør rustbehandles. Jeg har ikke tatt av kanallistene og sjekket tilstanden der, men resten av bilen har jeg undersøkt nøye.
Jeg selger ikke til folk som ikke kan gjøre løpende vedlikehold selv. ML'en er en bil som pga sine bruksegenskaper fortjener å stå inne. Jeg har ikke brukt bilen så mye, men som trekkvogn er mitt inntrykk at den er bedre egnet enn BMW X5, du har mye bedre kontroll. Ja, jeg har faktisk en X5 som jeg kan selge også, om noen er interessert. Trekker 3500 kg den også, ikke alle X5 gjør det. Designet på X5 synes jeg imidlertid skal få slippe unna med et forenklet forelegg.
Spesifikasjoner
- Omregistrering
- 1 845 kr (avgifter)
- Pris eksl. omreg.
- 48 000 kr
- Årsavgift
- Les mer
- Merke
- Mercedes-Benz
- Modell
- M-Klasse
- Modellår
- 2003
- Karosseri
- SUV/Offroad
- Drivstoff
- Diesel
- Effekt
- 163 hk
- Slagvolum
- 2,7 l
- CO2-utslipp
- 248 g/km
- Kilometerstand
- 340 000 km
- Girkasse
- Automat
- Maksimal tilhengervekt
- 3 500 kg
- Hjuldrift
- Firehjulsdrift
- Vekt
- 2 115 kg
- Seter
- 5
- Dører
- 5
- Størrelse på bagasjerom
- 1 072 l
- Farge
- Sølv
- Bilen står i
- Norge
- Neste frist for EU-kontroll
- 09.03.2026
- Avgiftsklasse
- Personbil
- Registreringsnummer
- UX49720
- Chassis nr. (VIN)
- WDC1631131A462201
- 1. gang registrert
- 29.09.2003
- Eiere
- 8
- Salgsform
- Bruktbil til salgs
Utstyr
- Hengerfeste, fast krok
- Lettmet. felg sommer
Selgers kjennskap til bilen
Kjente feil, mangler eller synlige skader?
Ja.
Er det gjort større reparasjoner?
Nei
Er eller har motoren vært trimmet?
Nei
Har bilen heftelser/gjeld?
Nei
Reklamasjonsrett ved kjøp fra privatperson
Normalt gjelder 2 års reklamasjonsfrist mot skjulte feil og mangler. Reklamasjonsretten brukes hvis produktet er i dårligere stand enn det du hadde grunn til å forvente, basert på informasjon du har fått fra selger. Vær oppmerksom på at begge parter kan fraskrive seg reklamasjonsretten dersom dette er tydelig spesifisert i en kjøpekontrakt.
1911 FlatebyLogg innLogg inn for å se hele adressen
Annonsen kan være mangelfull. Fullstendig salgsinformasjon og opplysninger iht. opplysningsplikt kan fås direkte fra selger.