Retail Enterprise Account Manager
Wolt
- Frist Snarest
- Ansettelsesform Fast
Retail Enterprise Account Manager
Innledning
Wolt er et finsk teknologiselskap og vi er mest kjent for vår matleveringsplattform. På vår mobilapp eller nettside kan kunder bestille favorittmåltidet sitt fra våre restaurantpartnere, og enten hente bestillingen eller få den levert av våre budpartnere.
I Norge er vi for tiden i nesten 50 byer - og vi har så vidt startet vår vekstreise. Matlevering var bare starten. Nå har vi utvidet plattformen vår utover matlevering til kategorier som dagligvare, kosmetikk, blomster, leker, elektronikk, bøker og andre spennende produkter, alt referert til som retail.
Som Retail Enterprise Account Manager vil du være ansvarlig for å utvikle vekststrategier for en portefølje av retail-partnere, samt drive deres vekst og lønnsomhet. Denne rollen inkluderer overordnet eierskap til partner, så vel som ansvar for en praktisk tilnærming til daglig ledelse og oppfølging av partnerens underliggende butikker. Du vil være ansvarlig for å implementere nye Wolt-produkter, mersalg, samt håndtere forhandlinger for eksisterende partnere i hele Norge.
Du vil jobbe tett med ulike interessenter og alltid prioritere Wolts beste for å bidra til at vår norske virksomhet blomstrer.
Hva du vil gjøre:
- Vekststrategi per retail-partner: Utvikle og implementere strategier for å forbedre sortiment, drive vekst og lønnsomhet gjennom effektiv kategoristyring, samt utvide antall butikker på plattform hos hver enkelt retail-partner
- Forretningsutvikling: Presentere og implementere innovative kampanjer for å drive vekst og øke synligheten for partner på plattformen. Identifisere og prioritere behovene til partner, samt finne effektive løsninger i samarbeid med partner. Drive vekst ved å selge Wolt-annonser, kampanjemuligheter og Wolt+-tjenester.
- Operational Excellence & samarbeid: Sikre optimale prosesser og kvalitet i butikk knyttet til butikkens salg på plattformen, samt jobbe tett med sentralt kontaktpunkt hos retail-partner for å implementere vekstinitiativer og kontinuerlige forbedringer.
- Markedsinnsikt & datadrevet analyse: Bruke markedskunnskap og dataanalyse til å skape strategier, ta informerte beslutninger og forbedre prestasjon til den enkelte partner og underliggende butikk. Forbedre og gjennomføre kvartalsvise gjennomganger av vekst og status med partnere for å vurdere prestasjon og utvikle fremtidsrettede strategier.
- Relasjonsbygging: Skape og vedlikeholde sterke relasjoner med partnere gjennom proaktiv kommunikasjon og eksepsjonell service.
Kvalifikasjoner
- Relevant erfaring: Dokumentert suksess innen Key Account Management og/eller forretningsutvikling, et kommersielt tankesett der vekst og lønnsomhet står i spissen
- Strategisk tankesett & forretningssans: Ekspert på å bygge og presentere datadrevne beslutningsunderlag, med fokus på bærekraftige vekststrategier.
- Bransjekunnskap: Dyp forståelse av det norske detaljhandelslandskapet, med erfaring fra e-handel eller dagligvarebransjen.
- Stakeholder Management: Eksepsjonelle ferdigheter i å håndtere relasjoner på alle organisasjonsnivåer, sikre samordning og drive samarbeid på tvers av interne og eksterne interessenter.
- Datadrevet beslutningstaking: Meget analytisk, bruker data til å ta fornuftige forretningsbeslutninger. Erfaren i å oversette innsikt til handlingsplaner med avanserte verktøy som Looker eller PowerBI.
- Strukturert kommunikasjon: Evne til å formidle komplekse ideer tydelig, konseptualisere ideer ned i presentasjonsformat, samt visualisere data effektivt for å understøtte beslutningstaking.
- Forhandling og partnerskapsbygging: Dyktig i å forhandle samtidig som du bygger sterke, varige partnerskap som driver gjensidig vekst og suksess.
- Prosjektledelse: Evne til å planlegge, lede og implementere forbedrings- og vekstprosjekter effektivt.
- Holdning: Entreprenørielt tankesett med en proaktiv tilnærming. Trives i en flat organisasjon, bidrar praktisk og tilpasser seg raskt til skiftende prioriteringer samtidig som fokus på nøkkelinitiativer opprettholdes. Vilje til å gjøre “det lille ekstra”, utfordre status quo og omfavne Wolts verdier; excellence og ambission.
- Språkkunnskap: Flytende norsk og engelsk
Om arbeidsgiveren
Wolt er et teknologiselskap som gjør det utrolig enkelt å oppdage og få de beste restaurantene og butikkene levert hjem eller på kontoret. Vi gjør det enkelt for kunder å bestille det de trenger på én app, som igjen gir kjøpmenn økt salg og budpartnere en fleksibel måte å tjene penger på. For å få til dette har Wolt utviklet en rekke teknologier fra vår lokale handelsplattform, til retail software og finansielle tjenester. I tillegg driver vi våre egne dagligvarebutikker under merket Wolt Market.
Wolt ble grunnlagt i 2014 og slo seg sammen med DoorDash i 2022. DoorDash opererer i 29 land i dag, hvorav 27 er under Wolts merkevare. Vår forpliktelse til mangfold, rettferdighet og inkludering Vi ønsker å ha alle slags mennesker i teamet vårt – folk som deg og meg, og folk som er forskjellige fra oss. For å kunne jobbe med ulike team medlemmer – når det kommer til kjønn, alder, etnisitet, bakgrunn, seksuell legning, politisk syn, religion eller andre personlige egenskaper – har vi et tydelig mål å tilby like muligheter for alle. Dette er fordi vi tror team med mangfold gjør de mest gjennomtenkte beslutningene og bygger ting som er inkluderende.
- Nettverk: Facebook, LinkedIn
- Sektor: Privat
- Sted: Kongensgate 4, 0153 Oslo
- Bransje: Butikk og varehandel, Internettbaserte tjenester
- Stillingsfunksjon: Forhandling, Forretningsutvikling og strategi, Salg
- Arbeidsspråk: Norsk, Engelsk
Nøkkelord
retail, business development, e-commerce, forretningsutvikling, dagligvare
(1/5)
Annonseinformasjon
- FINN-kode 380127832
- Sist endret