Fagsjef systemforvaltning
Diakonhjemmet sykehus
- Frist 08.12.2024
- Ansettelsesform Fast
Fagsjef systemforvaltning
Vil du være med å sette agendaen for fremtidens sykehus? Vil du bistå sykehusets systemforvaltere med å utnytte mulighetene i teknologi og digitalisering? Trives du i grensesnittet mellom leverandører, IKT og brukere? Vi søker nå en engasjert og dyktig fagsjef for systemforvaltning i 100 % fast stilling. Vi er nå inne i en spennende prosess hvor vi ser på hvordan drift- og forvaltning av IKT-systemer skal organiseres i fremtiden. Rollen som fagsjef systemforvaltning blir sentral i dette arbeidet.
Avdeling for IKT og e-helse består av ansatte med IKT- og helsefaglig bakgrunn. Vår oppgave er å bistå sykehuset med å nå de strategiske målene på best mulig måte. Avdelingen skal bidra til å legge til rette for best mulige digitale tjenester; for pasienten, for pårørende, for helsearbeiderne, for sykehuset og for samfunnet.
Søknader behandles fortløpende.
Arbeidsoppgaver
Rollen som fagsjef systemforvaltning vil være sentral i arbeidet med å sikre tydelig styring og organisering av systemforvaltning på tvers av Sykehusets avdelinger/klinikker
Du vil være en viktig rådgiver for systemforvaltere og systemeiere og bistå dem med å strukturere arbeidet med forvaltning av systemer.
- Lede tverrgående faggruppe for systemforvaltere
- Ansvarlig for fagkompetansen for fagområdet systemforvaltning.
- Drifte relevante Kompetansenettverk.
- Gi sykehusets forvaltere økt systemforvaltningskompetanse ved at det blir enklere å få til felles kompetansebygging, rutiner og prosesser, og dermed større muligheter til å benytte den eksisterende kompetansen på tvers av systemer, prosjekter og leverandører.
- Lede arbeidet med å se på hvordan systemforvaltning kan organiseres i fremtiden
- Legge til rette for en enklere overføring av forvaltningsoppgaver
- Legge til rette med struktur, kompetanse og verktøy for systemforvaltning
- Bistå forvaltere og systemeiere med å lykkes med å ivare ta sitt ansvar
- Være rådgiver for optimal bruk av systemer
- Aktiv bidragsyter i arbeid med modernisering av sykehusets systemportefølje
- Bidra til å sikre utnyttelse av systemer og gevinstrealisering
Kvalifikasjoner
Vi stiller noen krav, men du trenger ikke oppfylle alle punktene. Vi kommer uansett til å lære av hverandre.
- Minimum høgskoleutdanning innen relevant fagområde. Vi ser etter deg som har teknisk bakgrunn med interesse for e-helse, eller helsefaglig bakgrunn med interesse for digitalisering
- Kompetanse innen systemforvaltning og leverandøroppfølging
- Kompetanse innen digitalisering i helsesektoren
- Kompetanse innen rådgivningsarbeid
- God norsk formuleringsevne, både muntlig og skriftlig
Diakonhjemmet Sykehus ønsker mangfold, og vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke uansett alder, kjønn, funksjonsevne eller bakgrunn.
Det samme gjelder dersom du har hatt opphold fra arbeidslivet.
Personlige egenskaper
Vi trenger din kreativitet, samarbeidskraft, faglige dyktighet og stå-på-vilje for å få dette til på best mulig måte. Hos oss vil du jobbe tett med både informatikere/teknikere og med klinikere. Vi har korte beslutningsveier ved sykehuset, og vi er tett på både sykehusledelsen og på den enkelte helsearbeider i klinikk. Innsatsen din og innspillene dine vil være med på å sette agendaen for fremtidens sykehus. Vi søker deg som kan kjenne deg igjen i mye av det følgende:
- Engasjert og positivt innstilt
- Evne til å inspirere og etablere gode tverrfaglige samarbeidsrelasjoner internt og eksternt
- Løsningsorientert og effektiv
- God kunnskap om og interesse for bruk av IKT i helsesektoren
- Kunde- og resultatorientert
- Analytisk, strukturert og selvstendig
- Liker å håndtere og prioritere mange parallelle oppgaver i et hektisk miljø
- Gode kommunikasjonsevner
- Evne til å sette deg inn i forretningsprosesser og til å se og forankre helhetlige løsninger
- Erfaring med å implementere prosesser og rutiner i komplekse fagmiljøer
Vi tilbyr
En spennende hverdag i et inkluderende arbeidsmiljø, hvor du vil få være med på å forme fremtidens digitale løsninger innen helsesektoren
En arbeidsplass som verdsetter og støtter din faglige utvikling, hvor du får arbeide med dyktige og engasjerte kollegaer i tverrfaglige team
Gode muligheter til å lære og videreutvikle deg gjennom å arbeide med varierte oppgaver og tjenesteområder, i tillegg til relevante kurs og sertifiseringer
En fleksibel arbeidshverdag, fortrinnsvis på sykehuset, men også muligheter for hjemmekontor faste dager
Trygge arbeidsforhold og gode forsikrings- og pensjonsvilkår
Du må regne med endring i arbeidsoppgaver og ansvar med tiden, da sykehusets behov og organisering er i stadig endring og utvikling
- Lønn etter overenskomst.
- Av bruttolønn trekkes 2 % til pensjon
- Ansettelses- og arbeidsvilkår, pensjonsordning, gruppelivs- og ulykkesforsikring etter avtale mellom arbeidstakerorganisasjonene og Virke
Innholdet i cv må dokumenteres med vitnemål og attester i Webcruiter. Kontaktinformasjon til to referanser medbringes til et eventuelt intervju.
Sykehuset ligger i nærheten av Majorstuen med alt av kollektiv- og servicetilbud.
På sykehuset er det kort vei til parkering, t-bane, barnehage, garderober, kantine og treningssenter.
Vi tar godt vare på pasientene og hverandre.
Velkommen til å søke stilling – vi ser fram til å få deg på laget.
Om arbeidsgiveren
Diakonhjemmet Sykehus er lokalsykehus for 145 000 innbyggere i bydelene Frogner, Ullern og Vestre Aker. Sykehuset har utvidet ansvarsområde for alderspsykiatri og eldre med brudd, og regionsykehusfunksjoner innen revmatologi.
Diakonhjemmet Sykehus er et ideelt diakonalt aksjeselskap eid av Diakonhjemmet Stiftelse. Se www.diakonhjemmetsykehus.no.
- Sektor: Privat
- Sted: 0319 Oslo
- Hjemmekontor: Delvis hjemmekontor
- Bransje: Annet, Helse og omsorg, IT
- Stillingsfunksjon: Drift/Operations, Rådgivning, Utvikler (generell)
- Arbeidsspråk: Norsk
Nøkkelord
Systemforvaltning
Annonseinformasjon
- FINN-kode 380148050
- Sist endret