Tjenesteansvarlig - Alarm og meldingsutveksling
Sykehuspartner HF
- Frist 1.12.2024
- Ansettelsesform Fast
Er du vår nye Tjenesteansvarlige for Alarm- og meldingsutveksling ?
Ønsker du en faglig utfordrende og meningsfull arbeidshverdag i en av Nordens største IKT-bedrifter, med et brennende og engasjerende samfunnsoppdrag?
Da må du lese videre.
Sykehuspartner er en stor organisasjon i en sektor i rivende utvikling og har mange spennende, meningsfulle og utfordrende oppgaver som ligger fremfor oss. Nå søker vi etter høyt motiverte og løsningsorienterte medarbeidere. Helse Sør-Øst står ovenfor mange spennende endringer de kommende årene. Helseforetakene, sykehusene og Sykehuspartner har høye ambisjoner på ny teknologi i både gamle og nye bygg.
Seksjon for Telekommunikasjon er organisert under avdeling Basistjenester i virksomhetsområdet IKT Tjenester og har ansvar for forvaltning, drift og utvikling av Talekommunikasjon, Kontaktsenter/Sentralbord og Alarm- og meldingsutveksling. Våre tjenester leveres til 80 000 brukere i Helse Sør-Øst og er kritiske for pasientbehandlingen.
Alarm- og meldingsutveksling er et av de mest kritiske og spennende tjenesteområdene og innebefatter Akuttvarsling, Overfallsvarsling og Pasientvarsling.
For å styrke forvaltning og videreutvikling av tjenesten ønsker vi å ansette en ny medarbeider som kan fylle rollen som Tjenesteansvarlig.
Som Tjenesteansvarlig er du ansvarlig for at avtalte ytelser i SLA blir levert i henhold til avtale, at den er riktig priset, at den er complient i forhold til gjeldende lover og regler, samt dokumentert. Videre er prioriteringer innen SLA, kunde- og leverandørdialog, og kontinuerlig forbedring av tjenesten viktige stikkord.
Vi ser etter deg som har gode samarbeidsevner og som evner å se helhetsbildet, samtidig som du kan løse nødvendige både reaktive og proaktive oppgaver. Du har god teknisk forståelse med kunnskap, eventuelt erfaring innen tjenesteforvaltning av kommunikasjonsløsninger, -gjerne innenfor helse.
Du vil bli en del av et team og jobbe i tett samarbeid med tjenesteutvikler, applikasjonsansvarlig, leder, helseforetak og leverandør.
Arbeidssted kan være Oslo, Drammen, Porsgrunn, Grimstad, Hamar, Lillehammer, eller Fredrikstad.
Aktuelle kandidater vil bli kontaktet og intervjuet fortløpende.
Arbeidsoppgaver
Vi løser mange spennende oppgaver, noen eksempler på dette er:
- Forvaltning av tjenesten Alarm- og meldingsvarsling
- Sørge for at tjenestens oppetid og tilgjengelighet ivaretas
- Bistå med opplæring og veiledning
- Bistå med utarbeidelse og vedlikehold av dokumentasjon knyttet til tjenesten
- Bidra til videreutvikling av tjenesten
- Oppfølging og samarbeid med kunder, leverandører og andre fagenheter
- Være aktiv bidragsyter inn i seksjonen/tjenestens endringsarbeid
Kvalifikasjoner
Kjenner du deg igjen innen noen eller flere av følgende kvalifikasjoner under er det stor mulighet for at det er deg vi ser etter:
- Liker å bidra i forvaltning, drift og videreutvikling av alarmtjenester
- Har stor interesse og forståelse for IKT-verktøy som støtte i brukernes arbeidshverdag
- Evne til å se helhetlig, samt forstå sammenhengen og avhengigheter mellom systemer og tjenester
- Utdanning på høyskole/universitetsnivå innen IKT
- Særlig relevant erfaring vil kunne kompensere for manglende formell kompetanse
- Grunnleggende kunnskap om telekommunikasjon- og nettverksfaget er ønskelig, men ikke et krav
- God teknisk forståelse og evne til å tilegne seg ny kunnskap
- Erfaring med kundebehandling
- Erfaring fra helsesektoren er en fordel, men ikke et krav
- Forretnings – og organisasjonsforståelse
- Kjennskap til prosjektmetodikk
- God evne til å foreta helhetlige vurderinger
- Helhetlig forståelse for tjenesten som skal leveres og hvilke behov den understøtter
- Kjennskap til ITIL og Service Management/ SIAM
- Økonomi-forståelse
- Avtaleverk/ kontraktsoppbygging
- Gode samarbeids- og kommunikasjonsevner både skriftlig og muntlig
- Gode evner til å utvikle nettverk og relasjoner til nøkkelpersonell
Personlige egenskaper
- Uredd, selvdreven, proaktiv og med stor gjennomføringskraft
- Gode samarbeids- og kommunikasjonsevner
- Fleksibel og evner å jobbe systematisk og strukturert
- Du trives med å snakke både med kunder og kollegaer og har lyst til å skape en enklere hverdag for våre brukere
- Kundeorientert og initiativrik
- Nysgjerrig og læringsvillig, positiv til utfordringer og har fokus på problemløsning
- Personlig egnethet vil bli vektlagt
Vi tilbyr
- Interessante, meningsfylte og utfordrende arbeidsoppgaver i et spennende og kompetent fagmiljø med god takhøyde
- Godt og uformelt arbeidsmiljø i en av Norges største IKT-organisasjoner
- Stor grad av frihet og påvirkningsmuligheter
- Gode forsikrings- og pensjonsvilkår
- Fleksibel arbeidstidsordning med mulighet for delvis bruk av hjemmekontor etter avtale
Vi gjør oppmerksom på at opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren ber om å ikke bli oppført på den offentlige søkerlista. Dersom anmodningen ikke tas til følge, vil søker bli informert, jf. offentlighetslovens §25.
For noen systemtilganger i Sykehuspartner vil det som følge av lovpålegg være krav om fremvisning av pass eller nasjonalt/Europeisk ID-kort.
Karakterer og vitnemål legges ved via Vitnemålsportalen
Om arbeidsgiveren
Sykehuspartner - vi skal utgjøre en forskjell for pasient og sykehus ved å levere bærekraftige, sikre og moderne digitale tjenester.
Sykehuspartner HF leverer tjenester innen IKT, prosjekt, logistikk og HR til alle sykehusene i Helse Sør-Øst og eies av det regionale helseforetaket Helse Sør-Øst.
Sykehuspartner forvalter og drifter avanserte IKT-miljøer med over 80.000 brukere og ulike sentrale og lokale IKT-løsninger som understøtter et mangfold av arbeidsprosesser i pasientbehandlingen. Helseteknologi er i rivende utvikling og er meget sentralt for en bærekraftig spesialisthelsetjeneste. Sykehuspartners mål er å være en effektiv og brukernær leverandør og være en drivkraft for digital transformasjon.
Sykehuspartner har ca 2000 medarbeidere ansatte på følgende lokasjoner: Oslo/Skøyen, Drammen, Grimstad, Porsgrunn, Fredrikstad, Gjøvik, Hamar, Lillehammer og Tynset.
Sykehuspartner er miljøsertifisert.
Sykehuspartner er opptatt av mangfold, vi oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke uavhengig av for eksempel alder, kjønn, funksjonsnedsettelse, «hull i CV», nasjonal eller etnisk bakgrunn.
- Sektor: Offentlig
- Sted: 0275 Oslo
- Flere arbeidssteder: Dokkveien 10, 3920 Porsgrunn, Jon Lilletuns vei 1, 4879 Grimstad, JERNBANEGATA 13, 2609 Lillehammer, Stortorvet 1-3, 1607 Fredrikstad
- Hjemmekontor: Delvis hjemmekontor
- Bransje: IT, Telekommunikasjon
- Stillingsfunksjon: Drift/Operations, IT-support
- Arbeidsspråk: Norsk
Nøkkelord
Tjenesteansvarlig, IT, IKT, Forvalter, Akuttvarsling
Annonseinformasjon
- FINN-kode 380160308
- Sist endret