Bildegalleri
Viksund 360 St Cruiz
Viksund 360 St Cruz
2007
36 fot
Innenbords
Ikke oppgitt
Pris
1 300 000 kr
Du må være logget inn for å se brukerprofiler og sende meldinger.
Logg innGratis kjøpekontrakt
- Ferdig utfylt kontrakt
- Digital signering med BankID
- 1 måned gratis båtforsikring
Nyttige lenker
Sjekk småbåtregisteretForsikre båten din
Sammenlign og se tilbud på forsikring
Beskrivelse
RESERVERT.
Vinterpris!
Det er mye pågang på denne annonsen, noe som er hyggelig. Nå (onsdag 13.11) har jeg vært ombord for å oppdatere annonsen med litt mer informasjon om tilstand:
1) Vinterpris skal oppfattes som at båten på ingen måte er klargjort for visning. Det må til en ordinær vårpuss og -vask for at båten skal fremstå slik den fortjener.
2) En eier siden ny: Viksund 360 St Cruiz med flybridge, 2 cabiner og fast aksling. Båten er en av de aller siste som ble bygget i Norge (Strusshamn) før produksjonen ble flyttet til utlandet.
3) Båten ligger i Larkollen, og båtplass der for videre leie kan også diskuteres. I vinter er den tenkt i opplag innen 1-3 uker på slipp her i nærheten; vil avvente om noen vil se den på vannet først.
4) Sjøegenskapene til denne båten er suverene. Dette var flaggskipet til Viksund gjennom mange år, og denne eksakte båten ble stilt ut på "Sjøen for alle" i 2008. Den er derfor utstyrt med det meste som kunne inngå den gang fra fabrikk.
5) Separat dusjrom og isolert skrog. Flybridge, Norsk kvalitet, fantastisk motor, gode sjøegenskaper, isolert skrog, romslig cabin, separat dusjrom, godt varmeapparat, hekk- og baugthruster, mv, er stikkord som gjør dette til en kvalitets- og helårsbåt av ypperste klasse!
Det finnes ingenting som er "løst" eller "skrangler" i denne båten! Mitt gjennomsnittlige drivstoff-forbruk siden ny, er 14 ltr/time. Båt og motor har fungert problemfritt siden ny.
6) Motoren er en D6 med 435 HK. med gangtid 1546 timer. Alle årlige servicer, oljeskift, anoder, konservering og/eller oppdateringer mv., er utført av fagfolk (Fjordservice Bjørn Orefellen og/eller Ragnar Ringstad AS) . I fjor (på 1470 timer) utførte også Ringstad syrevask av varmeveksler, intercooler og oljekjøler. De monterte med nye endelokk. De byttet også dieselkjøler pga lekkasje og skiftet impeller. Merk: Dette er den store D6 (435), og denne har annerledes/enklere serviceprogram enn de mindre motorene, ( Dette ble jeg fortalt når jeg kjøpte den). Så langt har det aldri vært noe motorstopp eller et eneste feilslag; en fantastisk motor!
7) Båten har aldri vært på grunn, ei heller utlånt eller manøvrert uten at selger har vært kaptein. Vi har eid båten siden den var ny.
8) Følgende kjente mangler pr november 2024:
a) Jeg har feilaktig montert "nærlys" istedenfor "fjernlys" på lyskaster i mast (som styres fra dashbordet).
b) Det er montert nytt toalett med innebygget kvern i WC sommeren 2024. Dette fungerer greit, men selv likte jeg den originale løsningen med 2 pumper (inn + ut) bedre. Den som nå er montert er den nye standardløsningen i markedet med kombinert pumpe/kvern.
c) I våres monterte jeg inn en brukt/identisk Raymarine E120 med mindre slitasje i glasset enn min gamle. Jeg har ennå ikke koblet til "slaven" E80 på flybridge, men den sitter på plass og det skal være plug & play. (De siste årene er det veldig sjeldent at jeg har sittet oppe å kjørt i ukjent farvann. Trives bedre nede; vanesak).
d) Stikkontakt for landstrøm på badet må byttes.
e) Blader til vindusviskere bør byttes. De nåværende fungerer, men er gamle. Vindusspyler-slanger må festes på bladene vha nye overganger.
f) Fjernkontrollen til dregg mangler, men selv har jeg de siste årene kjørt den manuelt med knapper fra akterdekket.
g) Kalesjer (2 stk; en bak og en over flybridge) er reparert, dvs byttet vinduer og forsterket sømmer. Begge kalesjer er dårlige, og bør etterhvert skiftes ut. De nåværende bør kunne fungere som ‘vinterkalesje’ i noen år til.
h) Ovn er original (denne mangler et ‘innerglass» vi ikke har brydd oss om, da vi kun har varmet rundstykker og pizza i ovnen: For å unngå steke-os (lukt/fett), har vi aldri stekt mat inne i båten; slik type mat har vi tilberedt på akterdekket (liten portabel grill).
9) Årsak til at vi vurderer salg på denne tiden av året, er en kombinasjon av kapteinens alder/rygg og hans - etterhvert - manglende motivasjon for en ny sesong vårpuss. dersom det ikke skiller for mye i pris, kan det være like greit å finne en påtroppende båteier allerede nå. Annonsen er således ment for å se om det er interesse i markedet.
10) Mange av bildene i denne annonsen er av dårlig kvalitet. Flere av interiørbildene er dessuten tatt iuten at det er spesielt ryddet eller klargjort for fotografering, noe jeg altså beklager. Merk at varmeovner og diverse rot/ledninger på bildene kun er der for å holde fukten ute på vinterstid. Tilsvarende med frostvakt i motorrom.
Vinterpris!
Det er mye pågang på denne annonsen, noe som er hyggelig. Nå (onsdag 13.11) har jeg vært ombord for å oppdatere annonsen med litt mer informasjon om tilstand:
1) Vinterpris skal oppfattes som at båten på ingen måte er klargjort for visning. Det må til en ordinær vårpuss og -vask for at båten skal fremstå slik den fortjener.
2) En eier siden ny: Viksund 360 St Cruiz med flybridge, 2 cabiner og fast aksling. Båten er en av de aller siste som ble bygget i Norge (Strusshamn) før produksjonen ble flyttet til utlandet.
3) Båten ligger i Larkollen, og båtplass der for videre leie kan også diskuteres. I vinter er den tenkt i opplag innen 1-3 uker på slipp her i nærheten; vil avvente om noen vil se den på vannet først.
4) Sjøegenskapene til denne båten er suverene. Dette var flaggskipet til Viksund gjennom mange år, og denne eksakte båten ble stilt ut på "Sjøen for alle" i 2008. Den er derfor utstyrt med det meste som kunne inngå den gang fra fabrikk.
5) Separat dusjrom og isolert skrog. Flybridge, Norsk kvalitet, fantastisk motor, gode sjøegenskaper, isolert skrog, romslig cabin, separat dusjrom, godt varmeapparat, hekk- og baugthruster, mv, er stikkord som gjør dette til en kvalitets- og helårsbåt av ypperste klasse!
Det finnes ingenting som er "løst" eller "skrangler" i denne båten! Mitt gjennomsnittlige drivstoff-forbruk siden ny, er 14 ltr/time. Båt og motor har fungert problemfritt siden ny.
6) Motoren er en D6 med 435 HK. med gangtid 1546 timer. Alle årlige servicer, oljeskift, anoder, konservering og/eller oppdateringer mv., er utført av fagfolk (Fjordservice Bjørn Orefellen og/eller Ragnar Ringstad AS) . I fjor (på 1470 timer) utførte også Ringstad syrevask av varmeveksler, intercooler og oljekjøler. De monterte med nye endelokk. De byttet også dieselkjøler pga lekkasje og skiftet impeller. Merk: Dette er den store D6 (435), og denne har annerledes/enklere serviceprogram enn de mindre motorene, ( Dette ble jeg fortalt når jeg kjøpte den). Så langt har det aldri vært noe motorstopp eller et eneste feilslag; en fantastisk motor!
7) Båten har aldri vært på grunn, ei heller utlånt eller manøvrert uten at selger har vært kaptein. Vi har eid båten siden den var ny.
8) Følgende kjente mangler pr november 2024:
a) Jeg har feilaktig montert "nærlys" istedenfor "fjernlys" på lyskaster i mast (som styres fra dashbordet).
b) Det er montert nytt toalett med innebygget kvern i WC sommeren 2024. Dette fungerer greit, men selv likte jeg den originale løsningen med 2 pumper (inn + ut) bedre. Den som nå er montert er den nye standardløsningen i markedet med kombinert pumpe/kvern.
c) I våres monterte jeg inn en brukt/identisk Raymarine E120 med mindre slitasje i glasset enn min gamle. Jeg har ennå ikke koblet til "slaven" E80 på flybridge, men den sitter på plass og det skal være plug & play. (De siste årene er det veldig sjeldent at jeg har sittet oppe å kjørt i ukjent farvann. Trives bedre nede; vanesak).
d) Stikkontakt for landstrøm på badet må byttes.
e) Blader til vindusviskere bør byttes. De nåværende fungerer, men er gamle. Vindusspyler-slanger må festes på bladene vha nye overganger.
f) Fjernkontrollen til dregg mangler, men selv har jeg de siste årene kjørt den manuelt med knapper fra akterdekket.
g) Kalesjer (2 stk; en bak og en over flybridge) er reparert, dvs byttet vinduer og forsterket sømmer. Begge kalesjer er dårlige, og bør etterhvert skiftes ut. De nåværende bør kunne fungere som ‘vinterkalesje’ i noen år til.
h) Ovn er original (denne mangler et ‘innerglass» vi ikke har brydd oss om, da vi kun har varmet rundstykker og pizza i ovnen: For å unngå steke-os (lukt/fett), har vi aldri stekt mat inne i båten; slik type mat har vi tilberedt på akterdekket (liten portabel grill).
9) Årsak til at vi vurderer salg på denne tiden av året, er en kombinasjon av kapteinens alder/rygg og hans - etterhvert - manglende motivasjon for en ny sesong vårpuss. dersom det ikke skiller for mye i pris, kan det være like greit å finne en påtroppende båteier allerede nå. Annonsen er således ment for å se om det er interesse i markedet.
10) Mange av bildene i denne annonsen er av dårlig kvalitet. Flere av interiørbildene er dessuten tatt iuten at det er spesielt ryddet eller klargjort for fotografering, noe jeg altså beklager. Merk at varmeovner og diverse rot/ledninger på bildene kun er der for å holde fukten ute på vinterstid. Tilsvarende med frostvakt i motorrom.
Spesifikasjoner
- Tilstand
- Brukt
- Merke
- Viksund
- Modell
- 360 St Cruiz
- Modellår
- 2007
- Type
- Cabincruiser
- Drivstoff
- Diesel
- Motor inkludert
- Ja
- Motorstørrelse
- 435 hk
- Type motor
- Innenbords
- Maksfart
- 27 knop
- Byggemateriale
- Glassfiber
- Vekt
- 7 000 kg
- Lengde i fot
- 36 fot
- Dybde
- 110 cm
- Bredde
- 350 cm
- Soveplasser
- 5
- Farge
- Hvit
- Båtens beliggenhet
- Norge
- Registreringsnummer
- BBJ 421
Utstyr
6 hk Hekktruster
Baugtruster
Teak på alle dekk ,inkl fly og fordekk
Skinn i salong
Raymarine e 120 og E 80 på fly
Radar
Autopilot m/ fjernkontroll
2 x Raymarine Vhf
Fjernkontroll til trustere
Dybdelogg
Stål de luxe pakke; Vinduer,dører og luker
Extra tre-dekor i salong
Tepper i salong
Overtrekksmadrasser
Solmadrass til fordekk (spesiallaget til denne båten)
Dieselvarmer
mv; Alt som det var viktig for Viksund å fortelle at de kunne levere i 2008 er antagelig med; båten var visningsbåt på Sjøen for Alle (Lillestrøm) når jeg kjøpte den.
Baugtruster
Teak på alle dekk ,inkl fly og fordekk
Skinn i salong
Raymarine e 120 og E 80 på fly
Radar
Autopilot m/ fjernkontroll
2 x Raymarine Vhf
Fjernkontroll til trustere
Dybdelogg
Stål de luxe pakke; Vinduer,dører og luker
Extra tre-dekor i salong
Tepper i salong
Overtrekksmadrasser
Solmadrass til fordekk (spesiallaget til denne båten)
Dieselvarmer
mv; Alt som det var viktig for Viksund å fortelle at de kunne levere i 2008 er antagelig med; båten var visningsbåt på Sjøen for Alle (Lillestrøm) når jeg kjøpte den.
Reklamasjonsrett ved kjøp fra privatperson
Normalt gjelder 2 års reklamasjonsfrist mot skjulte feil og mangler. Reklamasjonsretten brukes hvis produktet er i dårligere stand enn det du hadde grunn til å forvente, basert på informasjon du har fått fra selger. Vær oppmerksom på at begge parter kan fraskrive seg reklamasjonsretten dersom dette er tydelig spesifisert i en kjøpekontrakt.
1560 LarkollenLogg innLogg inn for å se hele adressen
Annonsen kan være mangelfull. Fullstendig salgsinformasjon og opplysninger iht. opplysningsplikt kan fås direkte fra selger.
Mer som dette
2 099 000 kr
2 390 000 kr
1 650 000 kr
995 000 kr
749 000 kr
2 690 000 kr
1 590 000 kr
2 690 000 kr
Bodø
Targa 32
890 000 kr
120 000 kr
Åna-Sira