Bildegalleri
(1/1)
Scuola italiana (XX), After Canaletto - Venezia, il Canal Grande Verso Est, da S
Til salgs11 737 kr
Beskrivelse
ITALIENSK SKOLE (XX)
(Etter Giovanni Antonio Canal kjent som Canaletto)
Venezia, Canal Grande stover, fra Santa Maria
della Carit, mot San Marco-bassenget
Olje p lerret, cm. 50 x 60
Ikke signert
Rammeml cm. 84 x 93 x 8 ca.
MERK: Arbeid ikke signert. Arbeid med forgylt og bearbeidet ramme (defekter):
Flott maleri i antikk stil, olje p lerret, som viser en vakker utsikt over Venezia, Canal Grande mot st, fra Santa Maria della Carit, mot San Marco-bassenget. P 1800- og 1900-tallet forskte noen anonyme malere kunsten "kopiere" fortidens store mestere. En av disse var Canaletto, selv om hans fotografiske maleri forblir uforlignelig. Maleren som utfrte dette verket nsket penbart ikke referere til mesterens teknikk, men han klarte med talent male denne bermte utsikten over Venezia, noe som fikk oss til gjenoppdage den i en av de vakre daggryene over lagunen. Den fantastiske panoramautsikten over bryggen, tatt fra et synspunkt som ligger i San Marco-bassenget, var et av de mest replikerte og elskede motivene av Antonio Canal kjent som Canaletto (Venezia 1697 - 1768) i lpet av hans lange kunstneriske karriere, og deretter bli tatt opp av andre talentfulle etterflgere, frem til i dag.
Det nvrende bildet viser til det originale Venezia, Canal Grande mot st, fra Santa Maria della Carit, mot San Marco-bassenget, ogs kjente andre modeller med variasjoner laget av tilhengere. Btene og karakterene endres noen ganger, og synsvinkelen som er fanget med det optiske kameraet endres ogs. Resultatet er imidlertid alltid ekstraordinrt og perfekt. Maleriet som ble tatt i betraktning ble laget av Canaletto (det er en olje p lerret som er bevart i Royal Collection Trust).
La oss fokusere p detaljene. Rommet er preget av himmelen, vannet og Venezias underverk, festet som i et hyopplst bilde der ingen detaljer slipper unna oss. Lagunens grnn-bl reflekterer p himmelen, btene nr og fjern, folks skravling p torget, paraden av bygninger fra det attende rhundre oversvmmet av solen og til hyre klokketrnet. Figurenes klr fra det attende rhundre er alle pastell eller grbrune: Venezia deltar ikke i den muntre polykromien til klrne i Paris og London. Selv gondolene er strengt tatt helsvarte. De lange skyggene og solen som lyser opp kysten fr oss til forst at scenen fanger byen p en morgen med livlig og arbeidsom spenning. Morgenlyset fremhever de arkitektoniske detaljene til de dyrebare balkongene fra det femtende rhundre til palassene som vises p Canal Grande. Lerretet er et yeblikksbilde av livet og hverdagen som fr oss til forst hvor lite Venezia har endret seg p over tre hundre r, fra et arkitektonisk synspunkt. Men det er mer: i dette som i mange andre verk av Canaletto har vi flelsen av luftens temperatur, dens grad av fuktighet, den lette brisen som beveger denne luften.
Alle sensasjoner som ingen moderne fotografi kan gi oss. Alle som observerer et fotografi vet at det er fotografi, men alle som ser p et verk av Canaletto p denne mten og fokuserer nye, vil ha flelsen av oppfatte virkeligheten konkret.
Maleriet som vurderes her er preget av en perspektivisk tilnrming nesten identisk med museumsversjonen med flere variasjoner. Faktisk er de forskjellige nr det gjelder btene, figurene og den generelle kromatiske tilhrigheten, og fremfor alt dimensjonene.
Utsikten, preget av et rimelig utfrelsesniv, kan tilskrives en sen tilhenger (eller kopist) av Canaletto - aktiv i andre halvdel av det tjuende rhundre - som var i stand til formidle med stor dyktighet egenskapene til stilen og atmosfren av utsikten nevnt ovenfor og bevart i museer.
Nr det gjelder bevaringstilstanden, er lerretet i ganske rimelig allmenntilstand og billedoverflaten har patina. Det er ingen konservative problemer fremhevet, og det ser ikke ut til kreve intervensjon. Mlene p lerretet er cm. 50 x 60. Maleriet, av god billedkvalitet, er utsmykket med en vakker forgylt og bearbeidet treramme (ml ca. 84 x 93 x 8 cm, defekter). "Rammen vist p bildene ovenfor ble lagt til kunstverket av selgeren eller en tredjepart. Rammen leveres til deg uten ekstra kostnad, slik at den er klar til vises s snart den kommer. Rammen er inkludert som en som en hflighet og anses ikke som en integrert del av kunstverket, derfor vil enhver potensiell skade p rammen som ikke pvirker selve kunstverket, ikke bli akseptert som en gyldig grunn til pne en klage eller be om kansellering av bestillingen.
OPPRINNELSE: Coll. Privat siciliansk
Ved salg utenfor italiensk territorium m kjperen vente p at eksportprosedyrene blir behandlet.
(Etter Giovanni Antonio Canal kjent som Canaletto)
Venezia, Canal Grande stover, fra Santa Maria
della Carit, mot San Marco-bassenget
Olje p lerret, cm. 50 x 60
Ikke signert
Rammeml cm. 84 x 93 x 8 ca.
MERK: Arbeid ikke signert. Arbeid med forgylt og bearbeidet ramme (defekter):
Flott maleri i antikk stil, olje p lerret, som viser en vakker utsikt over Venezia, Canal Grande mot st, fra Santa Maria della Carit, mot San Marco-bassenget. P 1800- og 1900-tallet forskte noen anonyme malere kunsten "kopiere" fortidens store mestere. En av disse var Canaletto, selv om hans fotografiske maleri forblir uforlignelig. Maleren som utfrte dette verket nsket penbart ikke referere til mesterens teknikk, men han klarte med talent male denne bermte utsikten over Venezia, noe som fikk oss til gjenoppdage den i en av de vakre daggryene over lagunen. Den fantastiske panoramautsikten over bryggen, tatt fra et synspunkt som ligger i San Marco-bassenget, var et av de mest replikerte og elskede motivene av Antonio Canal kjent som Canaletto (Venezia 1697 - 1768) i lpet av hans lange kunstneriske karriere, og deretter bli tatt opp av andre talentfulle etterflgere, frem til i dag.
Det nvrende bildet viser til det originale Venezia, Canal Grande mot st, fra Santa Maria della Carit, mot San Marco-bassenget, ogs kjente andre modeller med variasjoner laget av tilhengere. Btene og karakterene endres noen ganger, og synsvinkelen som er fanget med det optiske kameraet endres ogs. Resultatet er imidlertid alltid ekstraordinrt og perfekt. Maleriet som ble tatt i betraktning ble laget av Canaletto (det er en olje p lerret som er bevart i Royal Collection Trust).
La oss fokusere p detaljene. Rommet er preget av himmelen, vannet og Venezias underverk, festet som i et hyopplst bilde der ingen detaljer slipper unna oss. Lagunens grnn-bl reflekterer p himmelen, btene nr og fjern, folks skravling p torget, paraden av bygninger fra det attende rhundre oversvmmet av solen og til hyre klokketrnet. Figurenes klr fra det attende rhundre er alle pastell eller grbrune: Venezia deltar ikke i den muntre polykromien til klrne i Paris og London. Selv gondolene er strengt tatt helsvarte. De lange skyggene og solen som lyser opp kysten fr oss til forst at scenen fanger byen p en morgen med livlig og arbeidsom spenning. Morgenlyset fremhever de arkitektoniske detaljene til de dyrebare balkongene fra det femtende rhundre til palassene som vises p Canal Grande. Lerretet er et yeblikksbilde av livet og hverdagen som fr oss til forst hvor lite Venezia har endret seg p over tre hundre r, fra et arkitektonisk synspunkt. Men det er mer: i dette som i mange andre verk av Canaletto har vi flelsen av luftens temperatur, dens grad av fuktighet, den lette brisen som beveger denne luften.
Alle sensasjoner som ingen moderne fotografi kan gi oss. Alle som observerer et fotografi vet at det er fotografi, men alle som ser p et verk av Canaletto p denne mten og fokuserer nye, vil ha flelsen av oppfatte virkeligheten konkret.
Maleriet som vurderes her er preget av en perspektivisk tilnrming nesten identisk med museumsversjonen med flere variasjoner. Faktisk er de forskjellige nr det gjelder btene, figurene og den generelle kromatiske tilhrigheten, og fremfor alt dimensjonene.
Utsikten, preget av et rimelig utfrelsesniv, kan tilskrives en sen tilhenger (eller kopist) av Canaletto - aktiv i andre halvdel av det tjuende rhundre - som var i stand til formidle med stor dyktighet egenskapene til stilen og atmosfren av utsikten nevnt ovenfor og bevart i museer.
Nr det gjelder bevaringstilstanden, er lerretet i ganske rimelig allmenntilstand og billedoverflaten har patina. Det er ingen konservative problemer fremhevet, og det ser ikke ut til kreve intervensjon. Mlene p lerretet er cm. 50 x 60. Maleriet, av god billedkvalitet, er utsmykket med en vakker forgylt og bearbeidet treramme (ml ca. 84 x 93 x 8 cm, defekter). "Rammen vist p bildene ovenfor ble lagt til kunstverket av selgeren eller en tredjepart. Rammen leveres til deg uten ekstra kostnad, slik at den er klar til vises s snart den kommer. Rammen er inkludert som en som en hflighet og anses ikke som en integrert del av kunstverket, derfor vil enhver potensiell skade p rammen som ikke pvirker selve kunstverket, ikke bli akseptert som en gyldig grunn til pne en klage eller be om kansellering av bestillingen.
OPPRINNELSE: Coll. Privat siciliansk
Ved salg utenfor italiensk territorium m kjperen vente p at eksportprosedyrene blir behandlet.
NB: Knappen for å vise hele beskrivelsen har kun en visuell effekt.
Beliggenhet
Catawiki
FINN-kode | 380616086 |
---|---|
Sist endret | 15.11.2024, 16:48 |
Catawiki
Mer som dette
1 760 kr
Storbritannia