Seniorrådgiver anskaffelser
Norsk helsenett
- Frist 28.11.2024
- Ansettelsesform Fast
Vi søker deg med lang erfaring innen anskaffelser
Vi er en avdeling på ca. 30 medarbeidere som jobber med anskaffelser fordelt på tre fagområder: Helse- og administrasjon, Personell og IKT. Hos oss vil du møte et arbeidsmiljø som preges av stor takhøyde, godt samarbeid og kunnskapsdeling, med fokus på å bistå hverandre og avdelingen som helhet.
Vi søker nå deg som vil bli en del av IKT-teamet, som i dag består av engasjerte, hyggelige og faglig dyktige personer. Vi har variert bakgrunn og jobber med ulike kunder i helseforvaltningen. Avdelingen er hele tiden under utvikling, og jobber aktivt i dag med kategoristyring. Teamet sitter i Trondheim og Oslo, vi håper derfor at du også bor i en av disse byene.
Våre fagområder og kunder
Som innkjøpssentral har vi ansvar for samordning og gjennomføring av anskaffelser, samt tillegg til innkjøpsfaglig rådgivning. Våre kunder består av 11 virksomheter i den statlige helseforvaltningen, eksempelvis Folkehelseinstituttet, Helsedirektoratet og Norsk helsenett SF.
Vi jobber teambasert, fordelt på fire kategorier: fagsystemer, sentral infrastruktur, digital hverdag og lisenser.
Hvordan vil arbeidshverdagen din se ut?
Du får ansvar for å gjennomføre anskaffelser av ulik art og kompleksitet på vegne av våre kunder. Her vil du jobbe tett sammen med kompetente kolleger i egen seksjon, på tvers av avdelingen og ikke minst fagmiljøene.
Arbeidsoppgavene kan grovt oppsummeres slik:
Lede og gjennomføre offentlige anskaffelser.- Følge opp kontrakter og leverandører i egen portefølje.
- Bidra i avdelingens arbeid med strategi, kategoristyring og avtaleoppfølging.
- Bidra til eller lede forbedringsaktiviteter, innkjøpsrelaterte prosjekter og intern kompetanseheving, avhengig av interesse- og kompetanseområde.
Kvalifikasjoner
I rollen som seniorrådgiver ser vi etter deg som har:
- Utdanning på bachelor- eller masternivå. Lang erfaring kan kompensere for manglende formalkompetanse.
- Minimum 3 års relevant erfaring med gjennomføring av offentlige anskaffelser fra oppdragsgiversiden.
- Meget god kjennskap til lov og forskrift om offentlige anskaffelser.
- Meget god erfaring med å lede og gjennomføre anskaffelser, fra A til Å.
- God erfaring med bruk av kontraktstandarder som SSA, m.fl.
- God muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk (C2-nivå). Det er også en fordel med gode engelskkunnskaper.
- Erfaring med gjennomføring av komplekse, sikkerhets- og personvernkritiske IKT-anskaffelser er en forde, men ikke et krav.
Personlige egenskaper
Vi ser etter deg som har god evne til å forstå oppdragsgivers behov, og kommuniserer godt med behovshavere og fagpersoner, samt løser behovet på en god og effektiv måte.
Som person tar du initiativ til forbedringer og bidrar til utvikling. Du skaper gode relasjoner til de rundt deg, samarbeider godt både internt i avdelingen og med resten av organisasjonen og kundene. For at du skal trives i rollen, er det viktig at du er strukturert og prosessorientert, og får andre med deg i endring og utvikling.
Hos oss har vi fokus på selvstyrte team. Dette betyr at du også må være god til å motivere deg selv og utøve selvledelse på egne oppgaver. Du er god på å balansere planlagte oppgaver med ad-hoc oppgaver, som i perioder vil pågå parallelt. Dette krever også at du har en helhetlig tilnærming til oppgaver og ser løsninger der de ikke alltid er åpenbare.
Vi ønsker oss mangfold! Mangfold beskriver våre menneskelige forskjeller, store og små, synlig og usynlig. Vi tror på kraften som ligger i våre forskjeller, og at disse bidrar til mer innovasjon, læring og verdiskapning. Vi oppfordrer kandidater med ulik bakgrunn, utdanning, arbeids- og livserfaring til å søke.
Ønsker du å få et innblikk i hvordan det er å jobbe hos oss? Ta en titt her: https://vimeo.com/639838490
Hvorfor Norsk helsenett?
Målet vårt er at helsepersonell har informasjonen de trenger når de trenger den.
Helsevesenet i Norge er i dag preget av programvare og IT-systemer utviklet av mange ulike leverandører for mange ulike kunder i både privat og offentlig sektor. De kommuniserer ikke alltid godt nok. Norsk helsenett bidrar, på oppdrag fra myndighetene, i samarbeid med både leverandører og kunder, til å løse disse utfordringene.
Potensialet for en mer bærekraftig helsesektor er enormt, og vi er godt i gang. Blir du med?
Vi er 900 ansatte på våre kontorer i Trondheim, Oslo, Tromsø og Svalbard med driv, nysgjerrighet, og som genuint bryr seg om å løse dette puslespillet ved hjelp av teknologi!
Vi tilbyr en lærerik arbeidshverdag i et teknologiunivers som overgår de flestes:
- Vi utvikler og drifter sentrale nasjonale kritiske IT-løsninger som for eksempel Helsenorge.no, e-Resept og kjernejournal, samt en infrastruktur som lar alle i helsesektoren samhandle sikkert med 100% oppetid.
- Vi har et av Norges sterkeste cybersikkerhetsmiljøer som passer på kritiske løsninger døgnet rundt.
- Vi mener vi er Norges beste arbeidsplass for folk med et ønske om å gjøre en forskjell!
I tillegg kan vi selvsagt friste med:
- 7,5 timers arbeidsdag med fleksitid og betalt lunsjpause
- individuell avlønning (ikke lønnstrinn), betalt reisetid og overtid
- at vi tar regninga for mobil, data og bredbånd hjemme
- bidrag til å dekke utgifter til trening
- gode pensjons- og forsikringsordninger
- og mye mer!
Vi gjør oppmerksom på at i henhold til offentleglova, kan opplysninger om søkeren bli offentliggjort selv om søkeren har anmodet om ikke å bli oppført på søkerlisten.
- Sektor: Offentlig
- Antall stillinger: 2
- Sted: Verkstedveien 1, 0277 Oslo
- Flere arbeidssteder: Abels gate 9, 7030 Trondheim
- Bransje: IT, Konsulent og rådgivning, Offentlig administrasjon
- Stillingsfunksjon: Innkjøp/forhandling, Rådgivning
- Arbeidsspråk: Norsk
Nøkkelord
anskaffelser, innkjøp, leverandøroppfølging, kontrakter, offentlige anskaffelser
Annonseinformasjon
- FINN-kode 380617693
- Sist endret