![](https://images.finncdn.no/dynamic/default/2024/10/vertical-3/30/1/378/168/971_a2790835-512a-43e1-91b3-7feba21619f0.jpg)
![](https://images.finncdn.no/dynamic/default/2024/10/vertical-3/30/1/378/168/971_a2790835-512a-43e1-91b3-7feba21619f0.jpg)
1995
145 988 km
Manuell
Bensin
Du må være logget inn for å se brukerprofiler og sende meldinger.
Logg innForsikre bilen din
Sammenlign og se tilbud på forsikring
Les annonsen nøye først! Sjekker interessen for min Mazda MX5 1.8 NA 1995 modell hardtop. Bilen vurderes solgt som (delebil) pga starter ikke for øyeblikket. Litt om bilen, denne ble importert til norge fra California engang tidlig på 2000 tallet. Jeg kjøpte den av en bekjent i 2020, da hadde bilen stått avskiltet siden 2010 i en garasje. Grunnet dette har bilen lav km: 145 988km og nesten ikke rust! Det lille som er er rundt frontrute pakning og litt nederst på forskjermer, kun overflate! Denne bilen har mye å dyre deler i motor og drivverk, motor ble totalt overhalt i 2021 med boret blokk av cylmo,
Motor:
Supertech stempler
Maxspeeding h-råder
King råde/rammelagere
Boundary engineering billet oljepumpe
Nytt pakningsett
Emu classic sprut
Flying miata turbokit
Rc 550 dyser
Oljekjøler kit i front osv.
Denne tåler fint 600hp, mappet til 270hk og 300nm på hjula nå. meget sprek! Med større turbo og dyser greier du mye mer.
Drivverk/understell/karosseri
6 trinns kasse fra mazdaspeed
Flyin miata clutchkit
Kaaz 1.5 diff
Flyin miata coilovers og stabstag foran og bak
Jnc 010 16x9 felger
Gv frontlip og sideskjørt.
Bilen har også nytt batteri og radiator
Pioneer spiller med Bluetooth og hertz 6.5 front høyttalere.
Minus med bilen: Rundt hull i hver øvre dørside, var nokk tiltenkt diskant en gang i tiden, enkelt å bytte disse. Turteller fusker litt, denne får signal fra coiler så muligens dårlig kobling/ledningsbrudd, samme med oljetrykksmåler (dette skjedde i høst) Mangler sikkerhetsbelte på førerside (nytt/brukt bestillt) Noen små bulker/riper rundt om er tross alt en 30år gammel bil.
Må på eu kontroll, sist godkjent i 2020-2022. Følger med alle deler jeg brukte for å få den godkjent sist. Orginale dempere, ratt, felger, luftfilterboks, il motorsport grenrør+eksosanlegg, flyin miata link ecu som kan kjøres i sugemotor map osv..
Bilen starter ikke, dette skyldes mest sannsynlig dyse rele. Den stoppet plutselig i vår, har gnist og bensintrykk på rail, ser dette på bensintrykksmåler! Kjøpte et brukt dyse rele tidligere i høst å bilen starta på første forsøk, skulle starte dagen etter og bilen stoppa etter 4-5 sek. Så tenker det er rele som har tatt kvelden igjen da det var brukt og sannsynligvis veldig gammelt.
Så hvis du har litt peiling på skruing så er dette en god mulighet til å få et veldig bra eksemplar av en mx5 na på veien igjen. Jeg har for mange prosjekt og jobb for tiden til å bruke mer tid på denne, så lufter tanken på selge den slik den står om jeg får et tilfredstillende bud.
Bilen står for tiden på løftebukk, så er mulig med en inspeksjon under for rett inntrykk. Sikkert mye jeg har glemt å nevne, så bare å spørre.
Minstepris er 90 000kr, bud under dette blir ikke besvart.. Bilen selges til høystbydene.
Kjente feil, mangler eller synlige skader?
Ja. Starter ikke
Er det gjort større reparasjoner?
Ja. Motor
Er eller har motoren vært trimmet?
Nei
Har bilen heftelser/gjeld?
Nei
Normalt gjelder 2 års reklamasjonsfrist mot skjulte feil og mangler. Reklamasjonsretten brukes hvis produktet er i dårligere stand enn det du hadde grunn til å forvente, basert på informasjon du har fått fra selger. Vær oppmerksom på at begge parter kan fraskrive seg reklamasjonsretten dersom dette er tydelig spesifisert i en kjøpekontrakt.
Annonsen kan være mangelfull. Fullstendig salgsinformasjon og opplysninger iht. opplysningsplikt kan fås direkte fra selger.