Bildegalleri
Tesla Model S
90D - GRATIS LADING
2016
173 500 km
Automat
Elektrisitet
Du må være logget inn for å se brukerprofiler og sende meldinger.
Logg innNyttige lenker
Sjekk tid for neste EU-kontrollSjekk heftelser på EL80682Forsikre bilen din
Sammenlign og se tilbud på forsikring
Beskrivelse
Grunnet endret behov må dessverre god-bilen selges.
2015/2016 MODEL S 90D med omtrent alt av utstyr som var å oppdrive da bilen var ny. Kjøpt ny i desember 2015. Må ikke sammenlignes med en 85D til tross for samme karosseri. Det ble gjort en rekke forbedringer når denne ble lansert sent i 2015 sammenliknet med 85D. Bla. så er ofte ladehastigheten mye bedre på en 90D.
Lading på Tesla sine superladere og premium connectivity er gratis i hele bilens levetid!
Alle de kjente svakhetene på denne bilen ble fikset ved utløp av hovedgaranti i 2020. Next gen håndtak foran/bak, samtlige stab-stag ble byttet, bærebroene er byttet, oppgradert til LTE, CCS adapter oppgradering. Årlig bremseservice og smøring.
Utførte reparasjoner i mitt eie etter 2020:
- Ny ladeplugg (sommer 2023)
- Håndtak førerdør (vinter 2024)
- Vindusvisker mekanisme + motor (vinter 2024)
- Elmotor på håndbrekk kaliper (vår 2024)
- Radiator vifte høyre (nov 2024)(gjenbrukt vifte)
- Hjullager begge sider foran (okt 2024)
- Øvrebærearm front høyre (okt 2024)
- Frontlyspære venstre (okt 2024)
- Sikringsboks i frunk (okt 2024)
- Ved EU Kontroll ble følgende byttet: Bærearm begge sider bak, stab-stag bak, bære stag foran + firehjulskontroll.
Det meste av typiske slitedeler i understell er byttet høsten 2024.
Bilen har soltak, et must om du ønsker å montere skistativ, takboks etc. Videre har bilen også aktiv luftfjæring, med høydejustering i 4 nivåer. Model S med og uten dette er to helt forskjellige verdener, og en S uten luftfjæring skal være betydelig rimeligere i pris, det er stor forskjell på kjørekomfort. Autopliot AP1 som er en drøm både som adaptiv cruise kontroll og til selvkjøring. Bilen er utrolig god til langkjøring og vi har benyttet den på sommerferie fra Oslo til Lofoten og Tromsø. Har sovet flere netter i bilen og det fungerer utmerket.
Bilen har automatisk parkering, samt fjernstyring via app (Summon).
Batteriet lades aldri til mer enn 80% til daglig bruk, og til 100% kun i forbindelse med langturer. I hovedsak sjeldent hurtigladet i mitt eie.
Jeg har datalogging på batteriet via Teslafi fra 125 000km. Siden da viser data at max rekkevidde på sommer var ca 425-428km (faktiske km). I dag er den ca 415-420km. Kvaliteten på batteriet er derfor veldig bra!
Max ladehastighet på superlader med riktig temp på batteriet er ca 123kW. 20-80% går på ca20-30min. Selv om bilen er noe eldre, lader den tilsvarende eller raskere enn en del nye elbiler.
Bilen er i daglig bruk, km kan variere noe.
Bilen er brukt og har noe vanlige bruksmerker som litt steinsprut og skader på felg.
Dekkene har mye mønster og ingen feil slitasje.
Utstyrsliste:
* Panoramatak (mulighet for takstativ)
* 19" Cyclone felger på sommerdekk (Continental dekk kjørt 2 sesonger)
* 19" standard felger på vinterdekk (kjørt 1 sesong)
* Next Gen seter med svart skinn
* Obeche-tre matt innredning
* Sort Alcantara taktrekk (få biler med dette)
* Autopilot med Summon (AP1)
* Premium interiør og belysning
* Smart luftfjæring med GPS minne
* Ultra Hi-Fi lydsystem (Ett must med god lyd i elbil, SUB i bagasjerom)
* Vinterpakke
* Sikkerhetspakke (alarm)
* Vinduer sotet bak B-stolpe
* Oppgradert til 4G - LTE og gratis premium connectivity
* Gratis supercharing - hele bilens levetid
* Chromedelete på lister/speil
Følger med:
* Oppgradert til CCS lading med adapter
* Whisbar takstativ
* Sommer- og vintermatter
* Madrass tilpasset bagasjerom og egenlaget løsning for understøtte
* Thule Proride sykkelstativ for tak - 2stk
* O-ringer til vedlikehold av parkeringsbrems
Spesifikasjoner
- Omregistrering
- 4 305 kr (avgifter)
- Pris eksl. omreg.
- 240 000 kr
- Årsavgift
- Les mer
- Merke
- Tesla
- Modell
- Model S
- Modellår
- 2016
- Karosseri
- Kombi 5-dørs
- Drivstoff
- Elektrisitet
- Effekt
- 334 hk
- Kilometerstand
- 173 500 km
- Batterikapasitet
- 90 kWh
- Girkasse
- Automat
- Hjuldrift
- Firehjulsdrift
- Vekt
- 2 109 kg
- Seter
- 5
- Dører
- 5
- Farge
- Blå
- Interiørfarge
- Sort Skinn + Alcantara
- Bilen står i
- Norge
- Sist EU-godkjent
- 7.11.2024
- Neste frist for EU-kontroll
- 17.8.2024
- Avgiftsklasse
- Personbil
- Registreringsnummer
- EL80682
- Chassis nr. (VIN)
- 5YJSA7E2XFF103560
- 1. gang registrert
- 2.12.2015
- Eiere
- 4
- Salgsform
- Bruktbil til salgs
Utstyr
- ABS-bremser
- Air Condition
- Airbag foran
- Alarm
- Antiskrens
- Antispinn
- Bluetooth
- Cruisekontroll
- Cruisekontroll Adaptiv
- El.vinduer
- Elektrisk sete m. memory
- Elektriske speil
- Fjernlysassistent
- Gjenfinningssystem
- Handsfree opplegg
- Isofix
- Kjørecomputer
- Klimaanlegg
- Kupevarmer
- Lasteholdere/skistativ
- LED-lys
- Lettmet. felg sommer
- Lettmet. felg vinter
- Luftfjæring
- Metallic lakk
- Midtarmlene
- Motorvarmer
- Multifunksjonsratt
- Mørke ruter bak
- Nivåregulering
- Nøkkelløs start
- Oppvarmede seter
- Parkeringsensor bak
- Parkeringsensor foran
- Radio DAB+
- Regnsensor
- Ryggekamera
- Sentrallås
- Servostyring
- Seter i helskinn
- Sideairbager
- Soltak/glasstak
- Vinterhjul
Selgers kjennskap til bilen
Kjente feil, mangler eller synlige skader?
Ja. Mindre lakkskade bakfanger. Mindre bulk
Er det gjort større reparasjoner?
Nei
Er eller har motoren vært trimmet?
Nei
Har bilen heftelser/gjeld?
Nei
Reklamasjonsrett ved kjøp fra privatperson
Normalt gjelder 2 års reklamasjonsfrist mot skjulte feil og mangler. Reklamasjonsretten brukes hvis produktet er i dårligere stand enn det du hadde grunn til å forvente, basert på informasjon du har fått fra selger. Vær oppmerksom på at begge parter kan fraskrive seg reklamasjonsretten dersom dette er tydelig spesifisert i en kjøpekontrakt.
0598 OsloLogg innLogg inn for å se hele adressen
Annonsen kan være mangelfull. Fullstendig salgsinformasjon og opplysninger iht. opplysningsplikt kan fås direkte fra selger.