Bildegalleri
Kompendium Fag, fagdidaktikk og didaktikk
Trygg handel med Fiks ferdig
Varen blir sendt til deg, og du har 24 timer på deg til å inspisere den før pengene overføres til selger.
Beskrivelse av varen
Tilstand: Pent brukt - I god stand
Kompendium Fag, fagdidaktikk og didaktikk med diverse artikler og kapitler. Noen få markeringer.
Afdal, H. W. (2014). Fra politikk til praksis - konstruksjon av læreres profesjonelle kunnskap ss. 469-481 Norsk pedagogisk tidsskrift 06/2014 (idunn.no)
Bachmann, K, P. Haug og R. Myklebust (2010). Med rett til å prestere. I Elstad, E. og K. Sivesind (red). PISA-sannheten om skolen? (s. 298-317). Oslo: Universitetsforlaget
Berger, P. og T. Luckmann (2000). Grunnlaget for kunnskap i hverdagen. I Berger, P. og T. Luckmann. Den samfunnsskapte virkelighet (s 40-63)
Bergesen, H. O. (2006). Kampen om kunnskapsskolen. I Samtiden 4, (115), s. 32-47 (idunn.no)
Kristin Clemet, K. (2014). «Verdens beste skole", Norsk pedagogisk tidsskrift 06/ 2014 (Volum 98) Side: 496-506 (idunn.no)
Elstad, E. og K. Sivesind (2010). OECD setter dagsorden. I Elstad, E. og K. Sivesind (red). PISA-sannheten om skolen? (s. 20-41). Oslo: Universitetsforlaget
Elstad, E. (2010). Internasjonale storskalaundersøkelser. en sammenligning av PISA, TIMSS og PIRLS. I Elstad, E. og K. Sivesind (red). PISA - sannheten om skolen? (s. 54-68), Oslo: Universitetsforlaget
Fosse, B. O. og Hovdenak, S. S. (2014). Lærerutdanning og lærerprofesjonalitet i spenningsfeltet mellom ulike kunnskapsformer ss 66-77
Norsk pedagogisk tidsskrift 02/2014 (idunn.no)
Grimen, H. (2008). Profesjon og kunnskap. Molander, A. og Terum, L.I. (red). Profesjonsstudier (s. 71-86) Oslo: Universitetsforlaget.
Gundem, B. B. (2007). Pedagogikk-didaktikk - fagdidaktikk. Anstrengte eller fruktbare forhold? (s. 1-13)
Heggen, K. (2005). Fagkunnskapens plass i den profesjonelle identiteten Norsk pedagogisk tidsskrift ss. 446-460 06/2005 (idunn.no)
Hohr, H.J. (2011). Kategorial danning og kritisk konstruktiv didaktikk. I Κ. Steinsholt (red). Dannelse. Introduksjon til et ullent landskap (s. 163-175)
Hopmann, S. (1997). Wolfgang Klafki och den tyske didaktiken. I Uljens, M.(red). Didaktik. Malme:Studentlitteratur (ss. 198-214)
Midtsundstad, J.H. og Hopmann, S.T. (2010). Diversity United. The Scandinavian Traditions of Lesson Planning. In: Bildung und Erziehung. Unterrichtsplanung im internationalen Vergleich. Bøhlau Verlag Koln Weimar Wien. 63.4, s.431-450.
Midtsundstad, J.H. (2010), Lærerutdanningens allmenndidaktikk. In J. H. Midtsundstad & 1. Willbergh (red.), Didaktikk-nye teoretiske perspektiver på undervisning. Oslo: Cappelen Damm, s. 180-198.
Nordli Hansen, M. (2011). Finnes det en talentreserve? Betydningen av klassebakgrunn og karakterer for oppnådd utdanning. 1 Søkelys på arbeidslivet 03/2011 (Volum 28) (ss 173-189)
Opdal, Paul M. (2000): Danning som initiering. I Danning som initiering (s. 77-100). Hamar: Oplandske Bokforlag
Penne, S. (2008). Omsorgsskolen - fra frigjøring til ny kolonisering? Diskurser om skole før, nå og i framtida.
Norsk pedagogisk tidsskrift 02/2008 (Volum 92) (idunn.no) (s.112-124)
Rovde, O. (2004). «Den store reformtida». I O. Rovde, Vegar til samling. Norsk Lærarlags historie 1966-2001 (s. 80-116). Oslo: Det Norske Samlaget
Skarpenes, O. (2005). Pedosentrismens framvekst - Kunnskapens rolle i skolens nye sosialiseringsparadigme Nytt Norsk Tidsskrift 04/2005 (Volum 22) 418-431) (ss. 418-431)
Shulman, L. S. (1986). Those who understand. Knowledge growth in teaching. I Shulman, L.S. (2004). The Wisdom of practice. Essays on Teaching, Learning, and Learning to Teach. San Francisco: Jossey-Bass (ss. 189-215)
Thuen, H. (2010). Skolen - et liberalistisk prosjekt? 1860-2010. I Norsk Pedagogisk Tidsskrift 4, (98), 273-287. (idunn.no)
Lærerrollen (2016). Innstilling fra KDs ekspertutvalg (kap. 4,7 og 9)
Karseth, B. og Engelsen, B. U. (2007). Læreplan for Kunnskapsløftet - et endret kunnskapssyn? Ss 404-415 Norsk pedagogisk tidsskrift 05/2007 (idunn.no)
Gee, James Paul (2000-2001) Identity as an Analytic Lens For Research in Education. I Review of Research in Education Vol. 25 (2000-2001), pp. 99-125
Penne, Sylvi; Skarstein, Dag (2015): The L1 subject in world of increasing individualism. Democratic paradoxes in Norwegian L1 classrooms. I LI Educational Studies in Languages and Literature, Vol. 15, Languages, literatures and literacies: researching paradoxes and negotiations in Scandinavian L1 subjects (2015) pp 1-18
Penne, Sylvi (2012) Hva trenger vi egentlig litteraturen til? Politikk, didaktikk og hverdagsteorier i nordiske klasserom. I Den nordiske skolen - fins den? Oslo: Novus forlag. ss 32-58
Nergård, Mette Elisabeth og Penne, Sylvi (2016): "Fagene oppløses i framtidens skole", side 112-129 i Kirke og kultur, nummer 2. 18 sider
Bruner, Jerome (1986): Kapittel 2 "Two modes of thought" I Actual Minds, Possible Words. Cambridge, Massachusetts, London: Harvard University Press. 11-43. 33 sider.
Twenge, Jean M. (2006): "Introduction" i Generation Me. Why Today's Young Americans Are More Confident, Assertive, Entitled - and More Miserable Than Ever Before. New York, London, Toronto, Sydney: Free Press. (s.1-15)
Evans, J. (2004). Making a difference? Education and «ability>> in physical education. European Physical Education Review, 10(1): 95-108.
Green, K. (2008). The Nature and Purposes of Physical Education. In: K. Green. Understanding Physical Education (p. 7-22). Sage. (ISBN 978-1-4129-2113-8)
Gurholt, K. P. & Steinsholt, K. (2010). Prolog. I: K. Steinsholt & K.P. Gurholt (red.), Aktive liv: idrettspedagogiske perspektiver på kropp, bevegelse og dannelse (s. 9-34). Trondheim: Tapir Akademisk Forlag. (ISBN 978-82-519-2620-1)
Løvlie, L. (1989): Erfaring som handling. I H. Thuen & S. Vaage (red.), Oppdragelse til det moderne (s. 147-178). Oslo: Universitetsforlaget. (ISBN 82-00-02600-0)
Sommer, D. (2015). Tidligt i skole eller legende læring. Evidensen om langtidsholdbar læring og udvikling i dagsintitutioner. I J. Klitmøller & D. Sommer (red.), Læring, dannelse og udvikling. Kvalificering til fremtiden i daginstitution og skole (s. 61-80). Københanvn: Hans Reitzel. (ISBN 978-87-412-5808-9)
Thorburn, M. & MacAllister, J. (2013). Dewey, Interest, and Well-Being: Prospects for Improving the Educational Value of Physical Education. Quest, 65:4, 458-468.
Tinning, R. (2012). The idea of physical education: a memetic perspective. Physical Education and Sport Pedagogy, 17:2, 115-126.
Whitehead, M. (2010). The concept of physical literacy. I M. Whitehead (red.), Physical litheracy, Throughout the lifecourse (s. 10-20). London: Routledge. (ISBN 978-0-415-48742-9)
Whitehead, M. (2010). The philosophical underpinning of the concept of physical literacy. 1 M. Whitehead (red.), Physical litheracy, Throughout the lifecourse (s. 21-29). London: Routledge. (ISBN 978-0-415-48742-9)
Du må være logget inn for å se brukerprofiler og sende meldinger.
Logg innAnnonsens metadata
Sist endret: 16.1.2025, 15:25 ・ FINN-kode: 380966486