seksjonsleder
Stortinget
- Frist 01.12.2024
- Ansettelsesform Fast
Ønsker du en ledende rolle i drift av Norges viktigste bygg?
Stortingets administrasjon har nå en ledig stilling som seksjonsleder for eiendomsdrift. Seksjonen er en del av Eiendoms- og serviceavdelingen og er ansvarlig for drift og vedlikehold av Stortingets bygningsmasse med tilhørende uteområder. Stortinget skal ha funksjonelle og trygge arealer som understøtter formålet og visjonen om et levende folkestyre. Bygningsmassen er på ca. 70 000 m2, og består av både moderne lokaler og lokaler med høy kulturhistorisk verdi, som vi med stolthet tar vare på.
Det er et mål at våre lokaler skal være bærekraftige, kostnadseffektive og fleksible. Vi har derfor stort fokus på tiltak som bidrar til energioptimalisering, ombruk og effektiv arealutnyttelse.
Vi ser etter deg som er en tydelig leder med gjennomføringsevne og er opptatt av å levere brukerorienterte drifts- og servicetjenester. Du trives med en kombinasjon av operative og strategiske problemstillinger som krever god oversikt og planleggingskompetanse.
Arbeidsoppgaver
Du vil få en sentral rolle innen fagområdet eiendom, og skal påse at bygg og eiendommer understøtter parlamentets virksomhet både i hverdagen og i et langsiktig perspektiv.
Oppgavene omfatter:
- sørge for en effektiv trygg drift av Stortingets bygninger og eiendommer
- sikre gode langtidsplaner for vedlikehold
- Ivareta totalansvar innenfor eget fullmaktsområde, herunder ansvar for personal, økonomi og seksjonens fagområder
- Videreutvikle eiendomsdrift til en profesjonell og ressurseffektiv leveranseenhet med høy gjennomføringsevne
- Ansvarlig for forvaltning av byggtekniske fagsystemer og dokumentasjon
- Understøtte avdelingsledelsen med faglig råd
- Sikre gode arbeidsformer som ivaretar kravene til internkontroll
Stillingen inngår i avdelingssjefens ledergruppe.
Kvalifikasjoner
Det kreves:
- relevant høyere utdanning, fortrinnsvis innenfor bygg eller eiendomstekniske fag, på masternivå. Relevant erfaring kan i særlige tilfeller kompensere for utdanningskravet
- Solid og relevant ledererfaring, med personalledelse
- Relevant erfaring fra drift av eiendom og ledelse av prosjekter og prosesser
- Kunnskap om modernisering av bygningsdrift, herunder bruk av digitale hjelpesystemer
- Det er en fordel med forhandlerkompetanse og erfaring innen oppfølging av avtaler med eksterne leverandører
- God skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk. Det er en fordel med gode engelskkunnskaper
Personlige egenskaper
Vår nye seksjonsleder må både være en sterk operativ leder for daglige leveranser, og ha evner til å tenke strategisk og langsiktig. Dette innebærer å ha god gjennomføringsevne, være tydelig på mål, og opptatt av brukernes opplevelser i hverdagen. Vi søker deg som er analytisk og har evne til helhetlig tilnærming. Du ser eget virkeområde i sammenheng med virksomhetens behov og trives med å være pådriver i operasjonalisering av strategier innen eiendomsområdet.
Vi søker deg som har gode samarbeids- og kommunikasjonsevner og er god til å bygge relasjoner. Som leder er du systematisk, resultat- og løsningsorientert. Du tar selvstendig initiativ, er trygg i bruk av digitale verktøy og evner å motivere og inspirere dyktige medarbeidere i utviklingen av seksjonens tjenester og oppgaver.
Personlig egnethet vektlegges.
Stillingen krever sikkerhetsklarering nivå Hemmelig.
Vi tilbyr
Hos oss vil du få spennende og utviklende arbeidsoppgaver i et tverrfaglig arbeidsmiljø med høy kompetanse og et viktig samfunnsoppdrag. Vi jobber tett på aktuelle begivenheter med betydning for landets innbyggere og parlamentarisk virksomhet. Vi arbeider i nyoppussede, funksjonelle og aktivitetsbaserte lokaler. Vi tilbyr en arbeidsplass der din ekspertise og utvikling er direkte knyttet til Stortingets virksomhet.
Stillingen lønnes som seksjonsleder, for tiden i lønnsspennet 967 200-1 130 900,- pr år avhengig av kvalifikasjoner og erfaring. For særlig kvalifiserte søkere kan høyere lønn vurderes. Fra lønnen trekkes 2 % til innskudd i Statens pensjonskasse. For stillingen gjelder seks måneders prøvetid.
Stortinget er opptatt av mangfold, og ønsker å være en arbeidsplass som ønsker å gjenspeile befolkningen. Vi oppfordrer derfor alle kvalifiserte til å søke jobb uten hensyn til alder, kjønn, funksjonsevne eller etnisk bakgrunn. Stortinget legger arbeidsforholdene til rette for personer med nedsatt funksjonsevne.
Når du søker jobb hos oss, vil navnet ditt stå på en offentlig søkerliste. Det er mulig å be om å bli unntatt denne søkerlisten. Da må du i så fall begrunne hvorfor du ønsker det, og vi tar deretter stilling til om vi kan innvilge ønsket ditt. Kan vi ikke det, hører du fra oss og du gis mulighet til å trekke din søknad.
Spørsmål om stillingen kan rettes til avdelingssjef Terje Olsen på telefon 911 77 244. Søknad, CV og attester/vitnemål sendes elektronisk via denne siden “Søk stillingen” innen 1. desember 2024. Attester og vitnemål returneres ikke.
Her er lenke til vår personvernerklæring: https://www.stortinget.no/personvern-rekruttering. Personvernerklæringen gir deg informasjon om hvordan Stortinget behandler dine personopplysninger når du søker jobb hos oss.
Om arbeidsgiveren
Stortingets administrasjon har som formål å organisere og utvikle det parlamentariske arbeidet, og legge til rette for at stortingsrepresentantene kan ivareta sine verv. Vi formidler kunnskap om folkestyret og Stortingets virksomhet, og vi tar vare på Stortingets bygninger, historiske verdier og kunst.
Stortingets administrasjon er organisert i 7 avdelinger og har rundt 500 medarbeidere.
Våre verdier er «hjelpsom, ansvarlig, pålitelig og åpen».
- Sektor: Offentlig
- Sted: Karl Johans gt. 22, 0026 Oslo
- Bransje: Bygg og anlegg, Offentlig administrasjon
- Stillingsfunksjon: Ledelse, Ledelse
- Arbeidsspråk: Norsk
Nøkkelord
Ledelse, Eiendomsdrift, Bygg, Offentlig
Annonseinformasjon
- FINN-kode 381068921
- Sist endret