Prosjektleder
Lnett AS
- Frist 02.12.2024
- Ansettelsesform Fast
Prosjektleder
Vil du bli med å bygge fremtidens strømnett i regionen?
Vi ønsker å ansette flere prosjektledere til å lede planlegging og utførelse av større Regional og Distribusjonsnett prosjekter. Stillingene er organisatorisk i gruppen Kapitalprosjekt som består av 10 prosjektleder og 2 byggeledere. Kapitalprosjekt inngår i avdeling Prosjektstyring. Stillingen vil være lokalisert til Sandnes, med operativt arbeidsfelt innen Lnett AS sitt konsesjonsområde.
ANSVAR OG ARBEIDSOPPGAVER:
- Stillingen innebærer oppfølging av prosjekter og aktiviteter i prosjekteringsfasen og i utbyggingsfasen.
- Som om prosjektleder vil du utføre den løpende daglige ledelsen av en prosjektportefølje og ha ansvar for at SHA/HMS, Fremdrift, Kvalitet, Miljø og Økonomi blir ivaretatt i henhold til gjeldene lover og forskrifter, avtaler og interne prosesser.
- Du vil ha omfattende kontakt med andre medarbeidere i andre avdelinger i Lnett og Lyse konsernet
- Du vil ha Kommunikasjon og kontakt med både kunder, grunneiere, offentlige myndigheter, leverandører og andre aktører/interessenter
KVALIFIKASJONER:
- Høyere formalkompetanse og erfaring med å lede større prosjekt etter standardkontrakter for rådgivning, leveranser og entreprise blir vektlagt.
- Formell prosjektleder kompetanse i form av kursprogram eller som del av utdanning
- Teknisk fagskole/Msc/Siv.ing innen elkraft/energi/ bygg & anlegg
- Førerkort klasse B
- Erfaring med total entreprise og samspillsentreprise er ønskelig.
- Erfaring og kunnskap knyttet oppfølging i prosjekteringsfasen og direkte oppfølging på byggeplasser er ønskelig
PERSONLIGE EGENSKAPER:
Vi tror for å lykkes hos oss at du først og fremst kjenner deg igjen i våre konsernverdier. Det vil si at du er tydelig, ansvarlig og en modig lagspiller.
- Du har god arbeidskapasitet, er nøyaktig, strukturert og serviceinnstilt, samtidig som du har evne til å holde hodet kaldt når uforutsettehendelse oppstår .
- Du har gode og tydelige kommunikasjonsevner både muntlig og skriftlig
- Du er sikkerhets- og ansvarsbevisst og bidrar til å god HMS og sikkerhetskultur i alle prosjektfaser
- Du er resultatorientert og har god kontrakt og økonomisk forståelse
- Du liker å jobbe i team, og samtidig har evne til å jobbe selvstendig og målrettet
- Du behersker bruk av nødvendig it-systemer
Vi tilbyr
Lnett er arbeidsplassen for deg som verdsetter et sterkt tverrfaglig miljø, gode kollegaer, faglig utvikling, fart og ja, til og med litt spenning! Lnett er en del av folks hverdag. Som vår Prosjektleder Kapitalprosjekt vil du få muligheten til å jobbe hos en miljøorientert og sentral samfunnsbygger med store ambisjoner.
Vi tilbyr betingelser som ikke står tilbake for resten av bransjen. Du vil møte et åpent og uformelt arbeidsmiljø med takhøyde og fleksibilitet. Her er noe av det vi kan tilby av goder:
- En svært gunstig innskuddspensjon- og forsikringspakke
- Firmahytter både på fjellet og ved sjøen
- Bedriftsidrettslag og subsidiert trening
- Ekstra fridager og gode velferdstiltak
- Kjekke sosiale sammenkomster
- Kompetanse- og karriereutviklingsmuligheter
Og så gjør det godt å vite at vi jobber for et konsern med stort samfunnsengasjement. Bonus, ikke sant?
Hvor er kontoret?
Lnett holder til i nytt kontorbygg i Jærveien i Sandnes nær Skeiane togstasjon. Hovedkontoret til konsernet er på Mariero i Stavanger. Begge kontorene ligger sentralt med bare få minutters gange til tog og buss, og vi tilbyr Hjem-jobb-hjem-ordning, sykkelparkering og garderobe.
Kontakt
Nærmere opplysninger om stillingen får du ved å kontakte Aleksander Dåsvand, Leder Kontraktstyring, på tlf. (Norge +47) 93488487. Personalrelaterte spørsmål rettes til Elena Krag Lien, HR-Konsulent, på tlf. (Norge +47) 41366945.
Om arbeidsgiveren
Lnett er et selskap i Lyse-konsernet og er et av Norges største nettselskaper. Vi har ansvar for å drifte, vedlike og å bygge ut strømnettet i Sør-Rogaland. Lnett er i gang med store investeringer i strømnettet for å imøtekomme samfunnets økende behov for elektrisk kraft. Lnett har kontor i Sandnes sentrum.
Lyse er et norsk energi- og telekomkonsern som leverer strøm og energitjenester, internett, tv og mobil. Som en hundre år gammel start-up har vi fortsatt med oppdraget vårt om å utvikle kritisk infrastruktur som folk ikke klarer seg uten. Fra strømkabler og mobilmaster i lufta, til fiber, gass og fjernvarme i bakken. Det gjør vi fordi vi mener at alt som kan elektrifiseres, bør elektrifiseres, og alt som kan digitaliseres, bør digitaliseres. Dette samfunnsoppdraget krever mange hender, og i dag teller vi rundt 2000 ansatte. Blir du en av oss, blir du en samfunnsbygger som gir tilbake til fellesskapet.
Vi håper du sender oss en søknad. Vi gleder oss til å lese den!
Lysekonsernet leverer samfunnskritisk infrastruktur og tjenester. Vi følger sikkerhetskrav fra norske myndigheter ved ansettelse. Kandidater forventes å åpent tilby all relevant informasjon om seg selv under rekrutteringsprosessen.
Vennligst legg ved kopi av CV og relevante vedlegg som vitnemål, attester, sertifikater og karakterer.
Bakgrunnssjekk på aktuelle kandidater, herunder kredittsjekk, vil bli gjennomført.
Aktuelle kandidater kan bli spurt om informasjon angående tilknytning til høyrisikoland i tilfeller hvor dette er nødvendig for en videre sikkerhetsvurdering.
- Sektor: Privat
- Antall stillinger: 2
- Sted: 4319 Sandnes
- Bransje: Telekommunikasjon
- Stillingsfunksjon: Ledelse, Planlegger, Prosjektledelse
Annonseinformasjon
- FINN-kode 381081131
- Sist endret