Avdelingsleder
divisjon Midt-Norge
- Frist 31.12.2024
- Ansettelsesform Fast
Avdelingsleder
Sykehusinnkjøp HF gjennomfører anskaffelser og følger opp avtaler på vegne av spesialisthelsetjenesten. Vi arbeider tett med fagpersoner og andre bidragsytere for å komme fram til løsninger som er til det beste for pasientbehandlingen, samtidig som vi ivaretar vårt samfunns- og miljøansvar.
Sykehusinnkjøp HF ønsker å styrke kategorien kirurgiske og medisinske varer med å ansette avdelingsleder ved kontoret i Trondheim.
Avdelingsleder vil rapportere til kategoridirektør for divisjon kirurgiske og medisinske varer, og være en del av kategoriområdets ledergruppe. Som avdelingsleder skal du bidra til at anskaffelser skjer på en profesjonell og tillitsskapende måte innen kategoriområdet. På den måten vil Sykehusinnkjøp HF kunne oppfylle de forventninger som blir stilt til oss gjennom våre eiere, kunder og ansatte i spesialisthelsetjenesten.
Ny avdelingsleder vil også ha en rapporteringslinje til direktør med kundeansvar for Helse Midt-Norge.
Som leder evner du å motivere dine medarbeidere gjennom å skape gode relasjoner og tillit, samt ha balanse mellom mestring, utfordring og utvikling. Du kommuniserer godt slik at foretakets mål og verdier er tydelige både internt og eksternt. I avdelingslederrollen forventes det at du ivaretar en god balanse mellom strategiske og operative oppgaver.
Arbeidssted vil være Trondheim.
Arbeidsoppgaver
- Inngå i ledergruppen i divisjon kirurgiske og medisinske varer, og være dennes tydelige representant internt i din avdeling, inn i ledergruppen og eksternt
- Bidra til videreutvikling av divisjonens mål, strategi og handlingsplaner
- Sette mål for egen avdeling, følge opp mål og skape resultater
- Budsjettering, ressursplanlegging og oppfølging av avdelingens budsjetter
- Etablere og vedlikeholde samarbeid med relevante miljøer/avdelinger internt i Sykehusinnkjøp, regionalt og nasjonalt
- Utvikle, veilede og motivere medarbeidere
- Administrative HR-oppgaver
- Bidra til videreutvikling av arbeidsprosesser og verktøy i innkjøpsprosesser
- Levere på anskaffelsesplan
- Innkjøpsfaglige arbeidsoppgaver
Kvalifikasjoner
- Relevant utdanning fra høyskole eller universitet
- Relevant erfaring som leder, gjerne innenfor kategoriområdet og fra personalledelse er ønskelig
- God kjennskap til offentlige anskaffelser er en fordel
- God kjennskap til hvordan spesialisthelsetjenesten fungerer
Personlige egenskaper
- Inspirerende – gir medarbeidere en klar opplevelse av retning, inspirerer og koordinerer andre og holder fokus på mål
- Ansvarlig – tar ansvar og utvikler medarbeidere gjennom delegering, ansvarliggjøring og veiledning, og skaper en stabil og bekreftende atmosfære også når det oppstår utfordringer
- Kommuniserende – kommuniserer på en klar, presis og strukturert måte; har god muntlig og skriftlig fremstillingsevne
- Samarbeidsvillig – er serviceinnstilt og kundeorientert med gode relasjonelle ferdigheter; samarbeider godt med andre; støtter andre, deler kunnskap, erfaringer og informasjon
- Handlekraftig – er beslutningsdyktig og søker løsninger gjennom samarbeid; utfører planer med engasjement og utholdenhet; har sterk gjennomføringsevne, høy arbeidskapasitet og oppnår kvalitetsmessig gode resultater; har en systematisk tilnærming og fordeler ressurser effektivt
- Helhetstenkende – er analytisk og forstår raskt komplekse spørsmål og gjør rasjonelle vurderinger
- Endringsvillig – er nysgjerrig og søker kontinuerlig å forbedre og utvikle etablert praksis
- Personlig egnethet for stillingen vil bli vektlagt
Vi tilbyr
- En jobb med et viktig samfunnsoppdrag
- Allsidige, utfordrende og utviklende oppgaver i et nasjonalt foretak
- Spennende arbeidsoppgaver og utviklingsmuligheter i et dynamisk miljø
- Muligheter til å utvikle sin egen stilling og avdeling
- Betingelser etter avtale og kvalifikasjoner
- Pensjonsordning i KLP og gode forsikringsordninger
Andre opplysninger:
Reiseaktivitet må påregnes.
Det vil bli benyttet testverktøy som en del av utvalgsprosessen for sammenligning av kandidater opp mot ønskede evner, ferdigheter og personlige egenskaper.
Vi gjør oppmerksom på at opplysninger om din søknad kan bli offentliggjort selv om du har bedt om unntak fra offentlig søkerliste. Du vil bli varslet om dette.
Om arbeidsgiveren
Sykehusinnkjøp HF er et nasjonalt foretak som leverer anskaffelses- og innkjøpsrelaterte tjenester til norske sykehus. De fire regionale helseforetakene eier foretaket og er samtidig våre oppdragsgivere. Hovedkontoret vårt er i Vadsø, og vi har divisjonskontor i hele landet. Sykehusinnkjøp HF skal ha strategisk og operativt ansvar for innkjøp i hele spesialisthelsetjenesten, og være profesjonell, spesialisert og tilgjengelig for brukerne. Vi skal fremme innovasjon, og være en pådriver for etisk handel og miljøvennlige innkjøp. Se også www.sykehusinnkjop.no.
- Sektor: Offentlig
- Sted: Abels gt. 5, 7030 Trondheim
- Bransje: Helse og omsorg, Offentlig administrasjon
- Stillingsfunksjon: Kontor og administrasjon, Ledelse, Prosjektledelse
- Arbeidsspråk: Norsk
Nøkkelord
ledelse, innkjøp, prosjekt
Annonseinformasjon
- FINN-kode 381234130
- Sist endret