Bildegalleri
Bayliner 2858
Kjekk båt Vurderes solgt til vinterpris
1996
31 fot
Innenbords
6
Pris
300 000 kr
Du må være logget inn for å se brukerprofiler og sende meldinger.
Logg innGratis kjøpekontrakt
- Ferdig utfylt kontrakt
- Digital signering med BankID
- 1 måned gratis båtforsikring
Nyttige lenker
Sjekk småbåtregisteretEff. rente 12.73%. Eksempel: 130 000 kr over 5 år. Kostnad 43 382 kr. Totalt 173 382 kr.
Forsikre båten din
Sammenlign og se tilbud på forsikring
Beskrivelse
kjekke båt, med flott design.
Sengeplass forut med god plass for 2 personer med leselys i begge ender, så en kan ligge ka vei man vil. (og usb for lading).
Stikkøye med god plass til 1voksen eller 2 barn! Går fint med 2 voksne og visst de er meget gode venner.
Bord kan legges ned som soveplass.
Langstrakt bysse med god plass som ikkje er vanleg i båter av denne størrelse, og åpnings glass over kokeplass/ byssa er genialt. Me har brukt kokeapparatet mest på rødsprit, funker heilt fint! har og prøvd på elektrisk, men on/off knappen er litt treg. Det er gassopplegg til steikeovnen, den har effekt på 1kw. Eg har Berre prøvd den ein gong. Å var ikkje imponert!
Toalett med dusj, det er og dusj på Akterdekk m/kaldt og varmt vann.
Varme kommer frå 10kw varmevifte frå motor under gange, denne fungerer også som defroster med dyser på vindu, ellers så er det Dieselvarmer 4kw med fleire uttak.
Varmtvannstank på 230v og motorvarme under gange. Båten er tett og eg har brukt avfukter, dette er nesten eit must på vestlandet. Ellers så er det tepper i skutesider og forpigg med isolering under på amerikansk vis. Det er ingen problem å bruke båten vinterstid også, den blir god å varm inni. Innvendig vil sikkert nåken sjå behov for litt oppfrisking av skapfronter, lister dette er hvitmalt eik. Noe svarte prikker på seter på flybridge.
Landstrømanlegg med bryter/sikkringspanel, jordfeilbryter og Zinksaver og godt med uttak.
Kalesjen akter var inne i fjord for oppgradering av knappehull,kant bånd osv. Kalesjen på flybridge er slitt å hard. Virker enda men bør byttes.
Motor og drev blei skiftet i 2016 Mercruiser Dtronic 300 med Bravo 3x drev 2006 modell.
Motor vart totaloverhalt før montering alle slitedeler skiftet i motor og den har gangtid på over 800 timer etter dette. Oppjustert til 320HK olje og filterskift hver 100 time etter overhaling.
Bravo3x med 4+3 blad propell (2016) Årlig oljeskift Samt zinkbytte.
Styring er oppgradert til hydraulisk med 2 styreposisjoner
Lensepumper maskinrom 1el. Manuell, 1 el automat. Og ei manuell (belgpumpe) som også betjener septiktank. Forut er det også lensepumpe samt lensesutomatikk for dusjløsning.
Det er montert Raymarine autopilot S2G med betjening fra styreposisjon, flybridge samt fjernkontroll. Kan også styres via kart plotter. Raymarine autopilotkontrolleere 6001, 8001 og S100 fjernstyring.
Det er opplegg for NMEA2000 samt Raymarine sitt system for autopilot.
Overbygd selvlensende akterdekk, noe lavt med ståhøyde for personer over 180cm. Men veldigt kjekkt med tak. Det er muligt å ligge å sole seg oppå taket!
Båten marsjer normalt på 22kn. Ved 3300rpm. Maks 30kn.
Det følger med litt service utstyr for motor og drev.
Servicemanualer/verkstedhåndbøker for motor og drev medfølger.
Båten hadde eg nyligt på slipp og fekk byttet kryssa og olje på drevet og ny zink. Olje og filter på motor blei og skiftet. Så den er klar for sesongen!
Så oppsummert Feil/mangler!
Kalesje på fly. Bør skiftes
El Septik pumpe virker ikkje Å septiktank trenger ein rens. ( muligt større utlufting?)
BB vindusvisker virker ikkje.
Båten ligger på sjø i jørpeland
Ta kontakt for ytterligere informasjon og visning. selges pga huskjøp.
Sengeplass forut med god plass for 2 personer med leselys i begge ender, så en kan ligge ka vei man vil. (og usb for lading).
Stikkøye med god plass til 1voksen eller 2 barn! Går fint med 2 voksne og visst de er meget gode venner.
Bord kan legges ned som soveplass.
Langstrakt bysse med god plass som ikkje er vanleg i båter av denne størrelse, og åpnings glass over kokeplass/ byssa er genialt. Me har brukt kokeapparatet mest på rødsprit, funker heilt fint! har og prøvd på elektrisk, men on/off knappen er litt treg. Det er gassopplegg til steikeovnen, den har effekt på 1kw. Eg har Berre prøvd den ein gong. Å var ikkje imponert!
Toalett med dusj, det er og dusj på Akterdekk m/kaldt og varmt vann.
Varme kommer frå 10kw varmevifte frå motor under gange, denne fungerer også som defroster med dyser på vindu, ellers så er det Dieselvarmer 4kw med fleire uttak.
Varmtvannstank på 230v og motorvarme under gange. Båten er tett og eg har brukt avfukter, dette er nesten eit must på vestlandet. Ellers så er det tepper i skutesider og forpigg med isolering under på amerikansk vis. Det er ingen problem å bruke båten vinterstid også, den blir god å varm inni. Innvendig vil sikkert nåken sjå behov for litt oppfrisking av skapfronter, lister dette er hvitmalt eik. Noe svarte prikker på seter på flybridge.
Landstrømanlegg med bryter/sikkringspanel, jordfeilbryter og Zinksaver og godt med uttak.
Kalesjen akter var inne i fjord for oppgradering av knappehull,kant bånd osv. Kalesjen på flybridge er slitt å hard. Virker enda men bør byttes.
Motor og drev blei skiftet i 2016 Mercruiser Dtronic 300 med Bravo 3x drev 2006 modell.
Motor vart totaloverhalt før montering alle slitedeler skiftet i motor og den har gangtid på over 800 timer etter dette. Oppjustert til 320HK olje og filterskift hver 100 time etter overhaling.
Bravo3x med 4+3 blad propell (2016) Årlig oljeskift Samt zinkbytte.
Styring er oppgradert til hydraulisk med 2 styreposisjoner
Lensepumper maskinrom 1el. Manuell, 1 el automat. Og ei manuell (belgpumpe) som også betjener septiktank. Forut er det også lensepumpe samt lensesutomatikk for dusjløsning.
Det er montert Raymarine autopilot S2G med betjening fra styreposisjon, flybridge samt fjernkontroll. Kan også styres via kart plotter. Raymarine autopilotkontrolleere 6001, 8001 og S100 fjernstyring.
Det er opplegg for NMEA2000 samt Raymarine sitt system for autopilot.
Overbygd selvlensende akterdekk, noe lavt med ståhøyde for personer over 180cm. Men veldigt kjekkt med tak. Det er muligt å ligge å sole seg oppå taket!
Båten marsjer normalt på 22kn. Ved 3300rpm. Maks 30kn.
Det følger med litt service utstyr for motor og drev.
Servicemanualer/verkstedhåndbøker for motor og drev medfølger.
Båten hadde eg nyligt på slipp og fekk byttet kryssa og olje på drevet og ny zink. Olje og filter på motor blei og skiftet. Så den er klar for sesongen!
Så oppsummert Feil/mangler!
Kalesje på fly. Bør skiftes
El Septik pumpe virker ikkje Å septiktank trenger ein rens. ( muligt større utlufting?)
BB vindusvisker virker ikkje.
Båten ligger på sjø i jørpeland
Ta kontakt for ytterligere informasjon og visning. selges pga huskjøp.
Spesifikasjoner
- Tilstand
- Brukt
- Merke
- Bayliner
- Modell
- 2858
- Modellår
- 1996
- Type
- Cabincruiser
- Drivstoff
- Diesel
- Motor inkludert
- Ja
- Motorstørrelse
- 300 hk
- Type motor
- Innenbords
- Maksfart
- 30 knop
- Byggemateriale
- Glassfiber
- Vekt
- 4 500 kg
- Lengde i fot
- 31 fot
- Dybde
- 90 cm
- Bredde
- 305 cm
- Sitteplasser
- 6
- Soveplasser
- 5
- Farge
- Hvit
- Båtens beliggenhet
- Norge
- Registreringsnummer
- RCF 274
Reklamasjonsrett ved kjøp fra privatperson
Normalt gjelder 2 års reklamasjonsfrist mot skjulte feil og mangler. Reklamasjonsretten brukes hvis produktet er i dårligere stand enn det du hadde grunn til å forvente, basert på informasjon du har fått fra selger. Vær oppmerksom på at begge parter kan fraskrive seg reklamasjonsretten dersom dette er tydelig spesifisert i en kjøpekontrakt.
Annonsen kan være mangelfull. Fullstendig salgsinformasjon og opplysninger iht. opplysningsplikt kan fås direkte fra selger.
Mer som dette
380 000 kr
3 000 kr
Bokn
Nimbus 3000
30 000 kr
Talgje
Prosjekt
115 000 kr
Stjørdal
Høstkupp
450 000 kr
100 000 kr
1 990 000 kr
199 999 kr
Stathelle
RELIANCE 11M SPEEDSARK
155 000 kr
590 000 kr