Juridisk rådgiver
Sykehusinnkjøp HF
- Frist 03.12.2024
- Ansettelsesform Fast
Juridisk rådgiver
Sykehusinnkjøp HF inngår og følger opp kontrakter på varer og tjenester for spesialisthelsetjenesten, og vi skal levere den beste avtalen for helseforetakene - hver gang! Vi er en av de største innkjøpsorganisasjonene i Norge, har et sterkt fagmiljø, og er pådrivere for etisk handel, bærekraft og klimavennlige løsninger i våre anskaffelser. I dette arbeidet er god juridisk rådgivning knyttet opp mot løpende anskaffelser, avtaleforvaltning og tvisteløsning sentralt.
Les mer om hva vi gjør og hvordan vi jobber her; https://www.sykehusinnkjop.no/om-oss
Juridisk avdeling i Sykehusinnkjøp HF søker juridisk rådgiver til vårt kontor i Drammen med tiltenkt oppstart fra januar 2025, men oppstart senere etter ordinær oppsigelsestid er også selvsagt i orden etter avtale. Du som har studiespesialisering innen rettsområdet offentlige anskaffelser oppfordres til å søke. Vår juridiske avdeling består i dag av 18 medarbeidere fordelt på tre ulike lokasjoner i foretaket. På kontoret i Drammen er det i dag fem jurister.
Juridisk avdeling har særlig fokus på anskaffelsesregelverket og kontraktsrett, men yter også bistand innen tilstøtende rettsområder som forvaltningsrett, IKT- og personvernrett, samt entrepriserett.
Hva kan vi tilby deg?
Vi tilbyr et karriereløp der det er mulighet for stilling som seniorrådgiver, advokatfullmektig og advokat i takt med erfaring og behov. Du vil få utfordrende og varierte arbeidsoppgaver i et sterkt juridisk fagmiljø. Du får også muligheter til å jobbe tverrfaglig med anskaffelser til spesialisthelsetjenesten, sammen med dyktige og engasjerte kolleger.
I Sykehusinnkjøp HF vil du få en arbeidsgiver med et viktig samfunnsoppdrag. Vi er opptatt av utvikling, gode tjenester, etikk og bærekraft. I tillegg har vi høy grad av fleksibilitet i vår hverdag med mulighet for et godt miljø på kontoret, men også arbeid hjemmefra. Vi legger til rette for en fornuftig balanse mellom jobb og fritid, du vil få fleksitid og overtidsbetaling, samt trening i arbeidstiden.
Arbeidsoppgaver
Du skal jobbe selvstendig med egne saker med bistand fra fagleder og øvrige kollegaer. Sakene er varierte og dekker juridisk rådgivning og klagebehandling knyttet til foretakets virksomhet, særlig innen rettsområdet offentlige anskaffelser. Det vil også være aktuelt å holde kurs, samt bidra med rådgivning ovenfor administrasjonen og ledelsen. Du kan videre få tildelt flere roller og funksjoner i foretaket. Dette omfatter, men er ikke begrenset til, deltakelse i malgrupper og andre arbeidsgrupper nedsatt av foretaket/juridisk avdeling/eksterne samarbeidspartnere. Noe reisevirksomhet må påregnes.Kvalifikasjoner
- Juridisk embetseksamen eller master i rettsvitenskap
- Godt juridisk skjønn og personlig egnethet
- Kompetanse innen anskaffelsesregelverket, forvaltningsrett, IKT- og entrepriserett vil telle positivt
Personlige egenskaper
- Imøtekommende, gode samarbeidsegenskaper og en konstruktiv og presis kommunikasjonsform
- Evne til å levere på tid, med riktig kvalitet
- Interesse for anskaffelses- og kontraktsrett, og motivasjon for kontinuerlig egenutvikling
- Ønske og evne til å jobbe tverrfaglig med god helhetsforståelse
- Evne til å håndtere parallelle oppgaver og dynamiske prosesser
- God muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk og engelsk
Vi tilbyr
- Varierte og utfordrende arbeidsoppgaver innenfor et viktig samfunnsområde
- Hyggelige kolleger og et sosialt arbeidsmiljø
- Selvstendig stilling med gode muligheter for personlig og faglig utvikling
- Trening i arbeidstiden
- Fleksibel arbeidstid og mulighet for hjemmekontor én dag i uken uten særskilt avtale
- Gode pensjons- og forsikringsordninger
- Stillingen lønnes fra 620 000,- til 750 000,- avhengig av kvalifikasjoner. For særskilt kvalifiserte søkere kan høyere lønn vurderes.
Offentlig søkerliste utarbeides etter søknadsfristens utløp. Dersom du ønsker å reservere deg fra oppføring på den offentlige søkerliste må dette begrunnes. Du vil bli varslet om reservasjon ikke tas til følge jf. offentleglova § 25.
Om arbeidsgiveren
Sykehusinnkjøp HF er et nasjonalt foretak som leverer anskaffelses- og innkjøpsrelaterte tjenester til norske sykehus. De fire regionale helseforetakene eier foretaket og er samtidig våre oppdragsgivere. Hovedkontoret vårt er i Vadsø, og vi har divisjonskontor i hele landet. Sykehusinnkjøp HF skal ha strategisk og operativt ansvar for innkjøp i hele spesialisthelsetjenesten, og være profesjonell, spesialisert og tilgjengelig for brukerne. Vi skal fremme innovasjon, og være en pådriver for etisk handel og miljøvennlige innkjøp. Se også www.sykehusinnkjop.no.
- Sektor: Offentlig
- Sted: Grønland 34, 3045 Drammen
- Hjemmekontor: Delvis hjemmekontor
- Bransje: Helse og omsorg, Juridiske tjenester, Offentlig administrasjon
- Stillingsfunksjon: Advokat, Advokatfullmektig, Jurist
- Arbeidsspråk: Norsk
Nøkkelord
innkjøp, advokat, jurist, anskffelser
Annonseinformasjon
- FINN-kode 381395599
- Sist endret