Operation Manager
BankID BankAxept AS
- Frist 05.12.2024
- Ansettelsesform Fast
Vil du spille en nøkkelrolle i et samfunnskritisk selskap som driver digital ID og betaling for hele Norge?
BankID BankAxept søker en Operation Manager som kan sikre høy kvalitet og kontinuerlig forbedring av våre driftsprosesser. Rollen er sentral for å opprettholde stabilitet og sikkerhet i tjenester som brukes av millioner, og du vil være en brobygger mellom teknologi, mennesker og forretningsområder. Dette er en unik sjanse til å bidra til utviklingen av Norges digitale infrastruktur.
Som Operation Manager hos BankID BankAxept vil du overvåke den daglige driften og være sentral i arbeidet med tjenestehåndtering, hendelseshåndtering, kontinuitet og sikkerhet. Du vil samarbeide tett med DevOps-teamene våre, leverandører og kunder for å sikre sømløse, kostnadseffektive prosesser. Med ansvar for utvikling og oppfølging av IPC-prosessene og ledelse av vårt Change Advisory Board, blir du en sentral ressurs i å sikre etterlevelse av kritiske rammeverk.
Ansvarsområder inkluderer:
- Utvikling, implementering og oppfølging av Incident, Change og Problem (IPC) prosessene
- Design, implementering og forbedring av retningslinjer og rutiner for drift og opplæring
- Samarbeid med sikkerhetsteamet for å sikre etterlevelse av gjeldende rammeverk
- Koordinering og oppfølging av interne team og eksterne leverandører for å sikre høy oppetid og kvalitet
- Lede Operations-hendelsesteam på dagtid og inngå i vaktteamet
- Tjenesteeieransvar for Command Center
Vår nye Operation Manager er en lagspiller med sterke relasjonelle og kommunikative ferdigheter. For å lykkes i rollen er du både analytisk og strukturert, samtidig som du raskt tilpasser deg skiftende krav og utfordringer i hverdagen. Som person har du et nysgjerrig og utforskende tankesett, og liker å utfordre etablerte sannheter. Med en lidenskap for teknologi, bringer du gjerne innovative ideer til bordet, spesielt rundt hvordan tjenesteleveranser kan forbedres og moderniseres.
Ønskede kvalifikasjoner:
- Høyere utdanning innen IT eller relevant erfaring som kan kompensere
- 5-8 års erfaring fra lignende stilling, gjerne med stor teknisk kompetanse innen ops eller DevOps
- Erfaring med prosjektledelse, ITIL og prosessforbedring
- Erfaring fra Command Center-miljø og verdikjedestyring
- Gode kommunikasjonsferdigheter på norsk og engelsk
Dette er en sjelden mulighet til å bli en del av et fremtidsrettet selskap som bygger morgendagens digitale Norge. Vi ser frem til å høre fra deg!
Er du nysgjerrig og vil høre mer om denne muligheten, ta gjerne kontakt med en av våre rådgivere i The Assessment Company: Anna-Marie Augustin på telefon 92238290 eller Ingrid Tingstad på telefon 91860954.
Søknadsfrist: 5. desember
Om arbeidsgiveren
BankAxept er Norges mest brukte betalingssystem for korttransaksjoner, tilgjengelig i fysiske butikker og på nett over hele landet. Det den enkleste og rimeligste måten å ta betalt på. BankID er landets nasjonale løsning for digital identifikasjon og signering, brukt av millioner til sikker pålogging i nettbanker, offentlige tjenester og privat sektor. Denne identifikasjonsløsningen er nordmenns favoritt for å logge inn på offentlige tjenester, der 9 av 10 foretrekker å bruke tjenesten. Stø kundesjekk hjelper bedrifter med å bekjempe kriminalitet. Rapportering og detektering, kundekontroll og identifisering, eierkart og signaturer - alt samlet i ett system.
BankID BankAxept har oppnådd stor suksess og tillit i markedet, og selskapet skal fortsette å utvikle og forbedre sine tjenester for å møte den stadig økende etterspørselen etter sikre betalings- og identifikasjonsløsninger. I tillegg til å betjene norske markeder, har BankID BankAxept AS også etablert seg som en viktig aktør internasjonalt. Gjennom samarbeid og partnerskap med andre selskaper og organisasjoner jobber de med å utvide bruken av sine tjenester til andre land og regioner.
Selskapet har full fart fremover, og sikter på rask innovasjon, fornyelse og verdiøkning av sine bunnsolide tjenester. Selskapets juridiske navn er BankID BankAxept AS, men når selskapet fortsetter å vokse er det ikke alltid slik at de nye digitale tjenestene faller naturlig inn under verken BankID eller BankAxept. Derfor har de introdusert merkevaren Stø, som blir hjem for disse tjenestene. Først ut er ID-kortet i BankID-appen, og fremover vil du se stadig nye tjenester i Stø-drakt. Les mer her: www.stø.no
- Sektor: Privat
- Lederkategori: Leder
- Sted: Dronning Eufemias gate 11, 0150 Oslo
- Bransje: Bank, finans og forsikring, IT, IT - programvare
- Stillingsfunksjon: Drift/Operations, Forretningsutvikling og strategi, Prosjektledelse
Nøkkelord
Operation manager, DevOps, ITIL, Change Management, IPC
Annonseinformasjon
- FINN-kode 381448796
- Sist endret