Enhetsleder med ansvar for økonomi, HR og administrasjon
Stine Sofies Stiftelse
- Frist 15.12.2024
- Ansettelsesform Fast
Er du den nye lederen for vår nyopprettede enhet med ansvar for økonomi, HR og administrasjon?
Vi i Stine Sofies Stiftelse jobber hver dag med å forebygge og avdekke vold og overgrep mot barn, samt ivareta de voldsutsatte barna. Hvert år snakker vi med tusenvis av barn og voksne om vold og overgrep -- om hva som er lov og hva som ikke er lov -- og vi jobber rettspolitisk for å styrke rettighetene til fornærmede, pårørende og etterlatte. I arbeidet for en barndom uten vold og overgrep er vår jobb å være modig, kompromissløs og alltid på barnas side.
Hvem ser vi etter?
Til vår nye enhet ser vi etter en synlig og trygg leder som forstår og etterlever stiftelsens formål og visjon. Enheten har ansvar for å støtte drift og gjennomføring av flere prosjekter og tiltak, samt bidra til å skape nye mulighetsrom. Rollen rapporterer til daglig leder og har fast plass i ledergruppen. Du vil få ansvar for områdene Økonomi, HR, merkantilt arbeid og IT. Enheten vil bestå av syv kompetente medarbeidere og vil bli operativ når du er på plass.
Du vil har overordnet ansvar for selskapets regnskap og økonomistyring, inkludert nøyaktig og rettidig rapportering, analyser og beslutningsgrunnlag.
Du må kunne fungere i samspillet mellom mennesker og økonomisk bærekraft, og sikre at våre ressurser benyttes på best mulig måte for å styrke vår innsats og vårt samfunnsoppdrag. Vi ønsker en allsidig leder som har god forståelse for mekanismene i det økonomiske og administrative arbeidet, samt respekt for midlende som er til rådighet. Du evner også å identifisere og implementere nye løsninger som bidrar til strategioppnåelse og den fremtidige retningen til Stine Sofies Stiftelse.
Stillingen er lokalisert i Grimstad og selv om vi tilbyr fleksibilitet er det ønskelig å dra nytte av din kompetanse, tilstedeværelse og gode samarbeid på kontoret. I tillegg er vi ofte utenfor kontoret og møter våre givere, støttespillere og mottakere, noe som gjør at du må ha førerkort og eget transportmiddel.
Din profil
Vi gir våre ansatte og ledere ansvar og frihet til å utøve sin rolle. Derfor må du trives med å jobbe selvstendig og finne gode løsninger for å optimalisere driften i din enhet, på tvers av fagområder. Du trives med å jobbe i team, og med å utvikle og hjelpe andre. Vi ser etter en solid lederprofil som tar initiativ og gir det lille ekstra for å få til gode fremtidsrettede løsninger.
Som leder er du genuint interessert og lyttende, og ikke redd for å bidra utenfor ditt område. Du er i stand til å sette og kommunisere tydelige mål, og viser hva som kreves for å skape ønskede resultater og et godt arbeidsmiljø.
Vi tilbyr:
Et bredt kompetansemiljø med engasjerte imøtekommende, hyggelige og dyktige kollegaer. Vi har en variert hverdag med et stort mulighetsrom for den rette. Stiftelsen er et godt sted å være, hvor alle bidrar på sin måte til En barndom uten vold og overgrep. Vi har en sterk og positiv kultur, hvor vi tar vare på hverandre, og arbeider sammen gjennom meningsfulle oppgaver, mot våre mål.
Utover dette så har vi konkurransedyktige betingelser, gode pensjons- og forsikringsordninger, gratis parkering, personalkantine og lademulighet om du har el-bil og lang arbeidsvei.
Hva er ditt ansvar?
- Ansvarlig for stiftelsens økonomi og administrasjon-, samt HR- og IT funksjon
- Sikre god økonomisk kontroll og styring, budsjett- og kostnadsoppfølging, inkludert personalansvar for ansatte tilhørende enheten.
- Videreføre vårt gode arbeidsmiljø, bygge gode team og videreutvikle en tillitsbasert kultur
- Kontinuerlig forbedrings- og utviklingsarbeid, herunder også inn mot den digitale hverdagen
- Fremdrifts- og ressursoppfølging, samt rapportering av aktiviteter og økonomi
- Delta i bedriftens ledergruppe og bidra aktivt til å styrke stiftelsens arbeid og initiativer
Du kommer ikke til å gjøre alle disse oppgavene alene, og vil ha med deg lagspillere som bidrar, i ledd over, ved siden og under deg i stiftelsen. Det er derfor viktig at du også er i stand til å delegere og dele, slik at vi benytter oss av den drivkraften og kompetansen som finnes hos oss.
Hvilken erfaring og kvalifikasjoner har du?
- Relevant finans- og/eller økonomisk utdannelse på master nivå. Erfaring kan kompensere for utdanningskravet
- Faglig tyngde og erfaring innen virksomhetsstyring, regnskapsmessige lover og regler.
- God kjennskap og forståelse av lovverk som omhandler og regulerer stiftelser
- God evne til økonomiske analyser
- Kontrakts forståelse og kontinuerlig oppdatert om relevant lovgivning
- Minimum et par års ledererfaring, og gjerne en tydelig lederfilosofi
- Erfaring fra andre stiftelser, organisasjonsarbeid eller veldedighet er en fordel, men ikke et krav
- Erfaring fra HR arbeid er en fordel, men ikke et krav
Som ansatt i Stine Sofies Stiftelse forventer vi at du skal kunne identifisere deg med, og etterleve våre verdier: RESPEKT, BETYDNINGSFULL, MODIG, VENNLIG og LEKEN. Det er også en forutsetning at du kan fremlegge en oppdatert vandelsattest.
Stine Sofies Stiftelse er opptatt å være en mangfoldig og inkluderende arbeidsplass hvor våre ansatte har et bredt spekter av kompetanser, bakgrunn og livserfaring, Vi oppfordrer deg derfor til å kontakte oss uavhengig av kjønn, legning, alder, etnisitet, funksjonsnedsettelser mv. Vi tilpasser arbeidsplassen etter dine behov for å sikre at alle kan bidra på best mulig måte. Din unike bakgrunn og erfaring er viktig for oss, og vi ser frem til å høre fra deg!
Om arbeidsgiveren
Stine Sofies Stiftelse ble etablert etter drapene på Lena og Stine Sofie i 2000. Høsten 2016 åpnet vi Stine Sofie Senteret -- verdens første lærings- og mestringssenter for voldsutsatte barn og unge. I 2017 etablerte vi Livsløpsprogrammet. I dag er vi ca. 70 ansatte i stiftelsen, og vi holder til i naturskjønne omgivelser på Østerhus i Grimstad.
Stiftelsen er underlagt Lotteri- og Stiftelsestilsynet og medlem av Innsamlingskontrollen
- Nettverk: Facebook, LinkedIn
- Sektor: Organisasjoner
- Lederkategori: Leder
- Sted: Østerhusmonen 35, 4879 Grimstad
- Bransje: HR, organisasjonsutvikling og rekruttering, Ideelle organisasjoner, Økonomi og regnskap
- Stillingsfunksjon: Forretningsutvikling og strategi, HR, personal og rekruttering, Økonomistyring og budsjettering
Nøkkelord
økonomi, administrasjon, hr, analyse, organisasjonsutvikling
(1/8)
Annonseinformasjon
- FINN-kode 381533178
- Sist endret