Bildegalleri
(1/1)
Lyne Seybel (1919-2009) - Giadini, Venise
Til salgs8 104 kr
Beskrivelse
Lyne SEYBEL (1919-2009)
Giadini, Venezia
Olje p lerret
Format p maleriet: 46 x 65 cm
Signert nede til venstre.
I perfekt bevaringstilstand.
Ny ramme tilbys (Ml med ramme: 51 x 70 cm)
Herkomst: Familien til kunstneren
Maleri selges med faktura og ekthetsbevis.
Rask og forsiktig frakt med forsikring.
Lyne SEYBEL (1919-2009)
Hennes kall for tegne har vrt til stede siden barndommen, ved bruke notatbker som hun alltid har med seg, fange livets bevegelser, fargene, yeblikkets poesi, humoren til mennesker. Det er en Kvinne som gr p sykkel, La rue Mouffetard, Barn som leker i hagen, Fiskere som drar bter p stranden, Den svarte feieren, den grnne bten p sjen
Hun fulgte deretter, som fri student, kursene til Beaux-Arts og Ecole du Louvre, tegnet mye i henhold til antikken i galleriene p Louvre-museet, reiste gjennom Paris i all slags vr med staffeli.
Under forskjellige turer mtte hun Pierre BONNARD i Deauville som var veldig interessert i notatbkene hennes og oppmuntret henne iherdig til fortsette.
P Cannet s hun igjen denne store mesteren som hun hadde lange samtaler med om lys- og fargespillet, uttrykket for hennes flsomhet, sjelens resonanser.
Deretter malte hun Lysets lille pike, Sollunsjen, Lolita med en rd bolle, Fra balkongen til Eze-sur-Mer, Seinebredden ved Bougival, Storm inn Honfleur , Kirken i Auvers...
Hun gikk p FROCHOT Academy i Pigalle, hvor TOULOUSE-LAUTREC jobbet; der perfeksjonerer tegningen hans, slik at hvert verk i seg selv blir et ekte lite maleri.
Blant verkene hun skapte p dette tidspunktet, kan vi sitere "Naken Woman on a Sofa", "The Black Girl", "Alice with a Curly Chignon" ...
Hun jobber p Grande Chaumire i Montparnasse og spesielt i verkstedet til Andr LHOTE, hvor Henri GOETZ gir henne sttte. Han forstr sine synspunkter og sin personlige mte male p, der det rike materialet utstrler det indre lyset til et konstruert motiv, i farger i glade eller noen ganger vgale harmonier.
Under oppholdet i Normandie fascinerer tken som er gjennomboret av noen solstrler fr den oversvmmer landskapet henne. Hun maler Boats in Barfleur, Low sea, Green boat in Saint-Vaast, Mist in Cotentin...
I Auvergne og mer spesielt i Cantal er disse lagene med lyse farger som overlapper og skiller landskapet: Fjellene, Beyond St Urcize, markene, Dawn in Auvergne
I lpet av denne arbeidsperioden ble hun oppfordret til vise seg frem i malesalonger i Paris. Hun ble medlem av French Artists and Independent Artists.
Arbeidene hennes blir lagt merke til og hun blir bedt om stille ut bde i Paris og i provinsene og i utlandet. Under sine ulike personlige utstillinger blir hun alltid veldig rrt over se at hun bringer et budskap om glede, lykke og dyp harmoni til et publikum av alle nasjonaliteter.
Hun oppholder seg da oftere og oftere i Venezia, hvor hun suger til seg lystkene der bleke gull flger og blander seg med soloppgangens rosa perlemor. Det er ikke uvanlig se henne tidlig p morgenen, med staffeliet hennes sette opp p lerretet de flyktige nyansene, luftens letthet, de lyse fargene ("Dawn in Venice", "Light", "San Giorgio matinal" ... ). Fra n av vil tidlige morgener for noen ikke unng fremkalle verkene til Lyne.
I kontrast vekker de varme og flamboyante tonene i skumringen i Venezia en overflod av farger i en nesten teatralsk setting (Venezias aften, den lilla gondolier, En kamelia p lagunen, Midnattskarneval, "Sommerkveld p Canal Grande", ...)
I Auvergne hvor hun gr hvert r, gr hun i dialog med naturen. Feltene er for henne en kilde til dype flelser, gjennom mangfoldet, fargenes bevegelse, luftens gjennomsiktighet, lysets musikalitet. For hvert steg oppfatter hun en enorm sang som er strukturert og stiger, gjennomsyret av mhet, resonanser, sjelens klarhet. Hun maler "Summer Landscape", "Fields in Spring", "Purple Fields", "End of Summer" ....
P Normandiekysten finner hun denne milde musikaliteten av farger, luftens gjennomsiktighet, det iriserende lyset.
Giadini, Venezia
Olje p lerret
Format p maleriet: 46 x 65 cm
Signert nede til venstre.
I perfekt bevaringstilstand.
Ny ramme tilbys (Ml med ramme: 51 x 70 cm)
Herkomst: Familien til kunstneren
Maleri selges med faktura og ekthetsbevis.
Rask og forsiktig frakt med forsikring.
Lyne SEYBEL (1919-2009)
Hennes kall for tegne har vrt til stede siden barndommen, ved bruke notatbker som hun alltid har med seg, fange livets bevegelser, fargene, yeblikkets poesi, humoren til mennesker. Det er en Kvinne som gr p sykkel, La rue Mouffetard, Barn som leker i hagen, Fiskere som drar bter p stranden, Den svarte feieren, den grnne bten p sjen
Hun fulgte deretter, som fri student, kursene til Beaux-Arts og Ecole du Louvre, tegnet mye i henhold til antikken i galleriene p Louvre-museet, reiste gjennom Paris i all slags vr med staffeli.
Under forskjellige turer mtte hun Pierre BONNARD i Deauville som var veldig interessert i notatbkene hennes og oppmuntret henne iherdig til fortsette.
P Cannet s hun igjen denne store mesteren som hun hadde lange samtaler med om lys- og fargespillet, uttrykket for hennes flsomhet, sjelens resonanser.
Deretter malte hun Lysets lille pike, Sollunsjen, Lolita med en rd bolle, Fra balkongen til Eze-sur-Mer, Seinebredden ved Bougival, Storm inn Honfleur , Kirken i Auvers...
Hun gikk p FROCHOT Academy i Pigalle, hvor TOULOUSE-LAUTREC jobbet; der perfeksjonerer tegningen hans, slik at hvert verk i seg selv blir et ekte lite maleri.
Blant verkene hun skapte p dette tidspunktet, kan vi sitere "Naken Woman on a Sofa", "The Black Girl", "Alice with a Curly Chignon" ...
Hun jobber p Grande Chaumire i Montparnasse og spesielt i verkstedet til Andr LHOTE, hvor Henri GOETZ gir henne sttte. Han forstr sine synspunkter og sin personlige mte male p, der det rike materialet utstrler det indre lyset til et konstruert motiv, i farger i glade eller noen ganger vgale harmonier.
Under oppholdet i Normandie fascinerer tken som er gjennomboret av noen solstrler fr den oversvmmer landskapet henne. Hun maler Boats in Barfleur, Low sea, Green boat in Saint-Vaast, Mist in Cotentin...
I Auvergne og mer spesielt i Cantal er disse lagene med lyse farger som overlapper og skiller landskapet: Fjellene, Beyond St Urcize, markene, Dawn in Auvergne
I lpet av denne arbeidsperioden ble hun oppfordret til vise seg frem i malesalonger i Paris. Hun ble medlem av French Artists and Independent Artists.
Arbeidene hennes blir lagt merke til og hun blir bedt om stille ut bde i Paris og i provinsene og i utlandet. Under sine ulike personlige utstillinger blir hun alltid veldig rrt over se at hun bringer et budskap om glede, lykke og dyp harmoni til et publikum av alle nasjonaliteter.
Hun oppholder seg da oftere og oftere i Venezia, hvor hun suger til seg lystkene der bleke gull flger og blander seg med soloppgangens rosa perlemor. Det er ikke uvanlig se henne tidlig p morgenen, med staffeliet hennes sette opp p lerretet de flyktige nyansene, luftens letthet, de lyse fargene ("Dawn in Venice", "Light", "San Giorgio matinal" ... ). Fra n av vil tidlige morgener for noen ikke unng fremkalle verkene til Lyne.
I kontrast vekker de varme og flamboyante tonene i skumringen i Venezia en overflod av farger i en nesten teatralsk setting (Venezias aften, den lilla gondolier, En kamelia p lagunen, Midnattskarneval, "Sommerkveld p Canal Grande", ...)
I Auvergne hvor hun gr hvert r, gr hun i dialog med naturen. Feltene er for henne en kilde til dype flelser, gjennom mangfoldet, fargenes bevegelse, luftens gjennomsiktighet, lysets musikalitet. For hvert steg oppfatter hun en enorm sang som er strukturert og stiger, gjennomsyret av mhet, resonanser, sjelens klarhet. Hun maler "Summer Landscape", "Fields in Spring", "Purple Fields", "End of Summer" ....
P Normandiekysten finner hun denne milde musikaliteten av farger, luftens gjennomsiktighet, det iriserende lyset.
NB: Knappen for å vise hele beskrivelsen har kun en visuell effekt.
Beliggenhet
Catawiki
FINN-kode | 381707582 |
---|---|
Sist endret | 22.11.2024, 17:18 |