Bildegalleri
(1/1)
Miquel Torner de Semir (1938) - Escena circense
Til salgs4 037 kr
Beskrivelse
Signert av kunstneren nederst
Verket presenteres uinnrammet
Arbeidsml: 81 cm. hy x 65 cm. bred
God bevaringstilstand
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
BIOGRAFI OM MIQUEL TORNER DE SEMIR.
Miquel Torner de Semir ble fdt i 1938 i forrige rhundre i slottet Santa Pau, i La Garrotxa (Gerona), og er den siste personen i live fdt i denne symbolske konstruksjonen omgitt av vulkaner (han bor for tiden i San Feliu de Gusols). Dette faktum markerer hans rolle som maler. En kultivert mann fra det gamle Catalonia, han har alltid vrt tiltrukket av middelalderen, det romanske i Pyreneene og den tidlige gotikken. Sporet etter italiensk renessansekunst, spesielt av malere av den italienske Quattrocento som Fra Anglico eller Raphael, kan merkes i mange kvinnelige portretter av Torner de Semir, som det aktuelle. Det er nettopp den blandingen mellom det gamle og det nye der originaliteten til hans verk ligger. Det som ser ut til ha formet ham mest er kunnskapen hans om romansk og gotikk. Figurene hans, ofte omkranset av en tykk mrk linje, fremkaller gotiske glassmalerier, lysende, vakre i seg selv. En disippel av muralistmaleren og gravren Ricard Marlet, lrte han det som var viktigst for ham, disiplinen tegning. Med Maestro Marlet lrte han om katalansk modernisme og nysentisme. Han studerte ved Sant Jordi School of Fine Arts i Barcelona og ved San Fernando-skolen i Madrid, hvor han vil beske Prado-museet og fordype seg i Velzquez sitt maleri, og velge reprodusere meninaene etter hans smak, med sin egen stil, med nyanser av lyse farger som rosa og fosforiserende fiolett som ikke etterlater noen tvil om kunstnerens fremtredende karakter, modernitet og vennlighet. Videre, hvis man ser nye etter, kan man finne bruken av kunstneren av collageteknikken, som bestemmer seg for legge inn et stykke stoff, papp eller til og med et partitur.
I Paris begynte han arbeidet sitt som han kaller det mellom det gamle og det nye. Han begynte holde individuelle utstillinger i Terrassa i 1968, senere gjorde han det i andre katalanske byer og i Paris (Espace og Boutique gallerier). Arbeidet hans begynte i en middelhavsfigurativisme, som senere frte til abstraksjon, for g tilbake til en figurasjon med et moderne konsept. Han regnes kort sagt som en av de viktigste eksponentene for middelhavsmaleriet.
Alle disse trendene var ikke ukjente for ham siden han i Barcelona hadde hatt muligheten til mte gruppen Dau al Set. P Dau al Set-skolen mtte han s kjente artister som Tharrats, Muxart og Tapies. Hans maleri er preget av bruken av lyse og rike farger. Hans arbeid kan defineres i et enkelt ord LIV. Dermed er det storsltte verket til denne katalanske maleren preget av dets rike, impasto-farging av stor livlighet, som sammen med de forskjellige materialene han bruker som sttte, gir oss resultatet av et ekspresjonistisk maleri av hy kromatisk kvalitet og markert personlighet, som definerer til kunstneren som lrer.
Det klassiske og det nye smelter sammen mellom brsten til Miquel Torner de Semir. Tiden fortynner, forsvinner. Skillelinjen mellom fortid og ntid viskes ut med hans malerier, med hans mte tegne p lerretet. Miquel oppnr det svrt f har oppndd fr: snakke om fortiden med ntidens stemme. Hans stemme: maleriene hans. Hans metode: lidenskap. Hans prestasjon: alt hans arbeid.
Maleren fra Girona er pvirket av de gamle, Giotto, den italienske renessansen og av den uformelle letingen til abstrakte malere. Alt dette er utgangspunktet for maleriet hans; Han er like opptatt eller mer opptatt av hndverket enn av konseptet, han har forskt vre en maler som bygger bro mellom fortid og ntid, men ogs pen for alt nytt, for det stadige sket. En interessant kontrast i Miquels verk er mten han presenterer mennesker, steder og situasjoner fra antikken fanget med moderne maleteknikker. Denne bermte katalanske maleren har vrt i stand til bryte tidens regler. Miquel Torner de Semir er s direkte i definere linjene og formene, at noen ganger er det utrolig at verket er et 2-dimensjonalt lerret, som ved frste yekast ser ut til at maleriet snarere er en sum av teksturer fra en tredimensjonal verden.
Noen av verkene hans har en fremtredende faubistisk aksent, med en intens og uttrykksfull fargepalett, i kontrast til ansiktenes ro og tomme blikk som inviterer betrakteren til g inn i miljet til kunstnerens arbeid og tanker. Torner de Semir har imidlertid sin egen stil basert p enkelheten i realiseringen innenfor en meget godt strukturert komposisjon. Kvinnefigurene har de langsomme formene for religis kunst og uttrykker ndens ro. Figuren tjener Semir til kreve rekkeflgen og rytmen til menneskelige handlinger.
I flge Joan Llus Monta, fra Barcelona, medlem av International Association of Art Critics, er den prestisjetunge katalanske maleren Torner de Semir, i sitt omfattende billedarbeid, "interessert i komposisjon og farger, og genererer spesielt forseggjorte kreasjoner, hvor avtrykket av besluttsomhet og den kontrasterende fargepaletten viser figurer, landskap og komposisjoner som representerer en tydelig velse i billedakademiskhet der den ikke gir avkall p en viss formell og teknisk nyvinning, alt innenfor en umiskjennelig personlig plast.
Kunstkritikeren Josep M. Cadena sier om Semir: "Maleren markerer med sterke og presise linjer silhuettene til hovedelementene i hver komposisjon og bruker grunnleggende og rene farger for uttrykke flelser. Nr det er mulig, lager han maleriet i maleriet , og han prver til og med sette tolkninger og abstrakte tegn i bakgrunnen. Slik oppnr han et positivt forhold mellom de ulike kunstneriske uttrykkene som motiverer ham og hans plastiske sprk er mye rikere og mer attraktivt p enkelheten i realiseringen i en meget velstrukturert komposisjon Hans kvinnelige figurer har langsomme former for religis kunst og uttrykker den roen som ndens erkjennelser m adlyde for be om orden og rytme i menneskelige handlinger. "Det er etisk. Det formidler lett positive opplevelser hos de som kan dets arbeid."
For J.Llop S.: "Tegningen, det grunnleggende, sterke, presise, skarpe slaget, etablerer formen, avgrenser rom i de gjennomtenkte komposisjonene som Torner de Semir presenterer for oss. Og s kommer det se annerledes, det fantasifulle, drmmer kommer til som forbinder med virkeligheten som beskriver og kler seg med en kromatikk som kombinerer grunnfarger, myke toner.
I samsvar med hans visjon om primitivene har han ikke bekymret seg for mye om sin sosiale projeksjon mot mesterne sine, de var noen ganger navnlse, og selv om verkene hans er i mange land, har han stilt ut i Europa, Amerika og Japan, er det vanskelig gjre det. en uttmmende samling av CV-en hans. Han stiller for tiden permanent ut p Arcadia Gallery i Madrid.
I 2003 ble han valgt av Royal Mint Museum til f et av verkene sine publisert p et frimerke og til delta i utstillingen for 25-rsjubileet for den spanske grunnloven. I mellomtiden har Royal Mint Museum i Madrid organisert en utstilling av verkene hans.
Torners verk har blitt stilt ut i et stort antall europeiske og spanske byer som: Paris, Brussel, Frankfurt, Heidelberg, Strasbourg, Saint Paul de Vence, Dijon, Clermont-Ferrand, Barcelona, Gerona, Valencia, Sevilla, Pontevedra, Oviedo, etc. La oss se nedenfor noen av den katalanske kunstnerens viktigste utstillinger:
Mest betydningsfulle utstillinger
Kunstens Venner. Terrassa - Barcelona.
Galleri. Sabadell - Barcelona.
Societe des Artistes Independants. Paris.
Grand Palais. Paris.
Dan Art, Biziers-Frankrike.
Space Gallery. Paris-Beaubourg.
Lions Club. Chartres Doyen - Frankrike.
resgjest p Cercle Espanyol-utstillingen. Dreux - Frankrike.
Salon d'Autome. Clermont Ferrant - Frankrike.
Grand Prix la Famme et l'Imabonaire Jeanne Gatineau. Paris.
Gavina rom. Palams - Girona.
Sala Clar, Olot-Barcelona.
Francol-Barcelona kulturomrde.
Galleri Boutique. Paris, Frankrike.
Galerie de l'Hotel Meridien. Paris.
L'Atelier. Platja dAro.Girona.
Ausstellungsraume der Mineralquelle Eptigen.Sveits.
Arcadia Gallery - Madrid.
Star Art Gallery.
Galleri 4 kantoner. Olot.Girona.
Galleri Catalonia-Barcelona.
Kunst 16 Galleri Olot.Girona.
Pedreguet Art espai contemporani. Girona.
Da Vinci kunstgalleri.
Galerie Ducs de Dijon.Frankrike.
Campo u Campo Gallery. Belgia.
B.C.S Galleri Strasbourg.Frankrike.
Haus Arnold. Frankfurt am Main.Tyskland.
Haus Berlinghoff. Heidelberg.Tyskland.
Naumilenium. Barcelona.
Lart rhundre kunst. Barcelona.
Royal Nautical Club of Sanxenxo. Pontevedra.
Picassomio.com Madrid.
Galeries d'Art Christian Dazy. Dijon-Megve-Frankrike.
Jubileumsutstilling for 25-rsjubileet for den spanske grunnloven. Madrid.
Constanti Art Room, Reus. Christmas Collective, 2009-Tarragona.
Verket presenteres uinnrammet
Arbeidsml: 81 cm. hy x 65 cm. bred
God bevaringstilstand
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
BIOGRAFI OM MIQUEL TORNER DE SEMIR.
Miquel Torner de Semir ble fdt i 1938 i forrige rhundre i slottet Santa Pau, i La Garrotxa (Gerona), og er den siste personen i live fdt i denne symbolske konstruksjonen omgitt av vulkaner (han bor for tiden i San Feliu de Gusols). Dette faktum markerer hans rolle som maler. En kultivert mann fra det gamle Catalonia, han har alltid vrt tiltrukket av middelalderen, det romanske i Pyreneene og den tidlige gotikken. Sporet etter italiensk renessansekunst, spesielt av malere av den italienske Quattrocento som Fra Anglico eller Raphael, kan merkes i mange kvinnelige portretter av Torner de Semir, som det aktuelle. Det er nettopp den blandingen mellom det gamle og det nye der originaliteten til hans verk ligger. Det som ser ut til ha formet ham mest er kunnskapen hans om romansk og gotikk. Figurene hans, ofte omkranset av en tykk mrk linje, fremkaller gotiske glassmalerier, lysende, vakre i seg selv. En disippel av muralistmaleren og gravren Ricard Marlet, lrte han det som var viktigst for ham, disiplinen tegning. Med Maestro Marlet lrte han om katalansk modernisme og nysentisme. Han studerte ved Sant Jordi School of Fine Arts i Barcelona og ved San Fernando-skolen i Madrid, hvor han vil beske Prado-museet og fordype seg i Velzquez sitt maleri, og velge reprodusere meninaene etter hans smak, med sin egen stil, med nyanser av lyse farger som rosa og fosforiserende fiolett som ikke etterlater noen tvil om kunstnerens fremtredende karakter, modernitet og vennlighet. Videre, hvis man ser nye etter, kan man finne bruken av kunstneren av collageteknikken, som bestemmer seg for legge inn et stykke stoff, papp eller til og med et partitur.
I Paris begynte han arbeidet sitt som han kaller det mellom det gamle og det nye. Han begynte holde individuelle utstillinger i Terrassa i 1968, senere gjorde han det i andre katalanske byer og i Paris (Espace og Boutique gallerier). Arbeidet hans begynte i en middelhavsfigurativisme, som senere frte til abstraksjon, for g tilbake til en figurasjon med et moderne konsept. Han regnes kort sagt som en av de viktigste eksponentene for middelhavsmaleriet.
Alle disse trendene var ikke ukjente for ham siden han i Barcelona hadde hatt muligheten til mte gruppen Dau al Set. P Dau al Set-skolen mtte han s kjente artister som Tharrats, Muxart og Tapies. Hans maleri er preget av bruken av lyse og rike farger. Hans arbeid kan defineres i et enkelt ord LIV. Dermed er det storsltte verket til denne katalanske maleren preget av dets rike, impasto-farging av stor livlighet, som sammen med de forskjellige materialene han bruker som sttte, gir oss resultatet av et ekspresjonistisk maleri av hy kromatisk kvalitet og markert personlighet, som definerer til kunstneren som lrer.
Det klassiske og det nye smelter sammen mellom brsten til Miquel Torner de Semir. Tiden fortynner, forsvinner. Skillelinjen mellom fortid og ntid viskes ut med hans malerier, med hans mte tegne p lerretet. Miquel oppnr det svrt f har oppndd fr: snakke om fortiden med ntidens stemme. Hans stemme: maleriene hans. Hans metode: lidenskap. Hans prestasjon: alt hans arbeid.
Maleren fra Girona er pvirket av de gamle, Giotto, den italienske renessansen og av den uformelle letingen til abstrakte malere. Alt dette er utgangspunktet for maleriet hans; Han er like opptatt eller mer opptatt av hndverket enn av konseptet, han har forskt vre en maler som bygger bro mellom fortid og ntid, men ogs pen for alt nytt, for det stadige sket. En interessant kontrast i Miquels verk er mten han presenterer mennesker, steder og situasjoner fra antikken fanget med moderne maleteknikker. Denne bermte katalanske maleren har vrt i stand til bryte tidens regler. Miquel Torner de Semir er s direkte i definere linjene og formene, at noen ganger er det utrolig at verket er et 2-dimensjonalt lerret, som ved frste yekast ser ut til at maleriet snarere er en sum av teksturer fra en tredimensjonal verden.
Noen av verkene hans har en fremtredende faubistisk aksent, med en intens og uttrykksfull fargepalett, i kontrast til ansiktenes ro og tomme blikk som inviterer betrakteren til g inn i miljet til kunstnerens arbeid og tanker. Torner de Semir har imidlertid sin egen stil basert p enkelheten i realiseringen innenfor en meget godt strukturert komposisjon. Kvinnefigurene har de langsomme formene for religis kunst og uttrykker ndens ro. Figuren tjener Semir til kreve rekkeflgen og rytmen til menneskelige handlinger.
I flge Joan Llus Monta, fra Barcelona, medlem av International Association of Art Critics, er den prestisjetunge katalanske maleren Torner de Semir, i sitt omfattende billedarbeid, "interessert i komposisjon og farger, og genererer spesielt forseggjorte kreasjoner, hvor avtrykket av besluttsomhet og den kontrasterende fargepaletten viser figurer, landskap og komposisjoner som representerer en tydelig velse i billedakademiskhet der den ikke gir avkall p en viss formell og teknisk nyvinning, alt innenfor en umiskjennelig personlig plast.
Kunstkritikeren Josep M. Cadena sier om Semir: "Maleren markerer med sterke og presise linjer silhuettene til hovedelementene i hver komposisjon og bruker grunnleggende og rene farger for uttrykke flelser. Nr det er mulig, lager han maleriet i maleriet , og han prver til og med sette tolkninger og abstrakte tegn i bakgrunnen. Slik oppnr han et positivt forhold mellom de ulike kunstneriske uttrykkene som motiverer ham og hans plastiske sprk er mye rikere og mer attraktivt p enkelheten i realiseringen i en meget velstrukturert komposisjon Hans kvinnelige figurer har langsomme former for religis kunst og uttrykker den roen som ndens erkjennelser m adlyde for be om orden og rytme i menneskelige handlinger. "Det er etisk. Det formidler lett positive opplevelser hos de som kan dets arbeid."
For J.Llop S.: "Tegningen, det grunnleggende, sterke, presise, skarpe slaget, etablerer formen, avgrenser rom i de gjennomtenkte komposisjonene som Torner de Semir presenterer for oss. Og s kommer det se annerledes, det fantasifulle, drmmer kommer til som forbinder med virkeligheten som beskriver og kler seg med en kromatikk som kombinerer grunnfarger, myke toner.
I samsvar med hans visjon om primitivene har han ikke bekymret seg for mye om sin sosiale projeksjon mot mesterne sine, de var noen ganger navnlse, og selv om verkene hans er i mange land, har han stilt ut i Europa, Amerika og Japan, er det vanskelig gjre det. en uttmmende samling av CV-en hans. Han stiller for tiden permanent ut p Arcadia Gallery i Madrid.
I 2003 ble han valgt av Royal Mint Museum til f et av verkene sine publisert p et frimerke og til delta i utstillingen for 25-rsjubileet for den spanske grunnloven. I mellomtiden har Royal Mint Museum i Madrid organisert en utstilling av verkene hans.
Torners verk har blitt stilt ut i et stort antall europeiske og spanske byer som: Paris, Brussel, Frankfurt, Heidelberg, Strasbourg, Saint Paul de Vence, Dijon, Clermont-Ferrand, Barcelona, Gerona, Valencia, Sevilla, Pontevedra, Oviedo, etc. La oss se nedenfor noen av den katalanske kunstnerens viktigste utstillinger:
Mest betydningsfulle utstillinger
Kunstens Venner. Terrassa - Barcelona.
Galleri. Sabadell - Barcelona.
Societe des Artistes Independants. Paris.
Grand Palais. Paris.
Dan Art, Biziers-Frankrike.
Space Gallery. Paris-Beaubourg.
Lions Club. Chartres Doyen - Frankrike.
resgjest p Cercle Espanyol-utstillingen. Dreux - Frankrike.
Salon d'Autome. Clermont Ferrant - Frankrike.
Grand Prix la Famme et l'Imabonaire Jeanne Gatineau. Paris.
Gavina rom. Palams - Girona.
Sala Clar, Olot-Barcelona.
Francol-Barcelona kulturomrde.
Galleri Boutique. Paris, Frankrike.
Galerie de l'Hotel Meridien. Paris.
L'Atelier. Platja dAro.Girona.
Ausstellungsraume der Mineralquelle Eptigen.Sveits.
Arcadia Gallery - Madrid.
Star Art Gallery.
Galleri 4 kantoner. Olot.Girona.
Galleri Catalonia-Barcelona.
Kunst 16 Galleri Olot.Girona.
Pedreguet Art espai contemporani. Girona.
Da Vinci kunstgalleri.
Galerie Ducs de Dijon.Frankrike.
Campo u Campo Gallery. Belgia.
B.C.S Galleri Strasbourg.Frankrike.
Haus Arnold. Frankfurt am Main.Tyskland.
Haus Berlinghoff. Heidelberg.Tyskland.
Naumilenium. Barcelona.
Lart rhundre kunst. Barcelona.
Royal Nautical Club of Sanxenxo. Pontevedra.
Picassomio.com Madrid.
Galeries d'Art Christian Dazy. Dijon-Megve-Frankrike.
Jubileumsutstilling for 25-rsjubileet for den spanske grunnloven. Madrid.
Constanti Art Room, Reus. Christmas Collective, 2009-Tarragona.
NB: Knappen for å vise hele beskrivelsen har kun en visuell effekt.
Beliggenhet
Catawiki
FINN-kode | 381856028 |
---|---|
Sist endret | 23.11.2024, 15:19 |