Bildegalleri
(1/1)
Fleischmann N - 8136K, 8136K, 8137K, 8137K - Modelltog passasjervogn (4) - R69 -
Til salgs1 614 kr
Beskrivelse
Personvognene ble aldri brukt og er derfor nye.
Vognene er vakkert detaljerte i henhold til Fleischmann-standarder.
Hver vogn er utstyrt med en Fleischmann KK-Kinematik standardkobling p begge sider,
Vognene inneholder alle deler som buffere, trinn, hndtak osv. og er helt intakte og uskadde.
Hver vogn er klargjort for montering av en Fleischmann interirbelysning 9459.
Hver vogn er utstyrt med et interir.
Bildene er en del av beskrivelsen av objektet og veileder teksten.
Objektet vil vre godt pakket og sendes forsikret.
Wikipedia-informasjon: Schweizerische Sdostbahn AG (forkortet SOB):
Sveitsiske Sdostbahn AG (forkortet SOB) er et jernbaneselskap i Sveits med hovedkontor i St. Gallen. Selskapet ble opprettet ved en fusjon 1. januar 2001 av davrende Sdostbahn (SOB) med BodenseeToggenburg-Bahn (BT). Dagens SOBs nettverk er 111 km langt.
Historie
I 1877 ble forgjengerne til Sdostbahn (SOB) grunnlagt som Wdenswil-Einsiedeln-Bahn (WE). I 1878 fulgte Zrichsee-Gotthardbahn (ZGB), som gikk over en demning i Zrichsjen som hadde pnet seg p samme tid.
Tolv r senere, 1. januar 1890, ble Sdostbahn med sitt davrende hovedkvarter i Wdenswil grunnlagt gjennom en sammensling av WE med ZGB. Nettverket besto da av to linjer, delen WdenswilEinsiedeln, og den isolerte delen over demningen i Zrichsjen; RapperswilPfffikon SZ.
I 1891 startet ZGB forbindelsen til den nypnede Gotthard-jernbanen og Rapperswil Pfffikon SZ-linjen. Utvidelsen bestod av flgende ruter; fra Pfffikon SZ til Samstagern og fra Biberbrugg til Arth-Goldau. Karakteristisk for SOB-nettverket er bakkene p opptil 52 .
Samarbeid
Voralpen-Express Lucerne - Romanshorn i Pfffikon SZ
Med starten p elektrisk trekkraft ved Sdostbahn i 1939, oppsto nye muligheter for samarbeid med BodenseeToggenburg-Bahn. I 1940 ble den direkte togforbindelsen St. Gallen Arth-Goldau startet. Toget gikk kun p sndager til 1945 og fra 1947 gikk toget daglig. Dette toget ble ogs utvidet til Luzern. Denne jernbanelinjen skapte en direkte forbindelse mellom Nord-st-Sveits og Sentral-Sveits. I dag er denne forbindelsen kjent som "Voralpen-Express"
Vognene er vakkert detaljerte i henhold til Fleischmann-standarder.
Hver vogn er utstyrt med en Fleischmann KK-Kinematik standardkobling p begge sider,
Vognene inneholder alle deler som buffere, trinn, hndtak osv. og er helt intakte og uskadde.
Hver vogn er klargjort for montering av en Fleischmann interirbelysning 9459.
Hver vogn er utstyrt med et interir.
Bildene er en del av beskrivelsen av objektet og veileder teksten.
Objektet vil vre godt pakket og sendes forsikret.
Wikipedia-informasjon: Schweizerische Sdostbahn AG (forkortet SOB):
Sveitsiske Sdostbahn AG (forkortet SOB) er et jernbaneselskap i Sveits med hovedkontor i St. Gallen. Selskapet ble opprettet ved en fusjon 1. januar 2001 av davrende Sdostbahn (SOB) med BodenseeToggenburg-Bahn (BT). Dagens SOBs nettverk er 111 km langt.
Historie
I 1877 ble forgjengerne til Sdostbahn (SOB) grunnlagt som Wdenswil-Einsiedeln-Bahn (WE). I 1878 fulgte Zrichsee-Gotthardbahn (ZGB), som gikk over en demning i Zrichsjen som hadde pnet seg p samme tid.
Tolv r senere, 1. januar 1890, ble Sdostbahn med sitt davrende hovedkvarter i Wdenswil grunnlagt gjennom en sammensling av WE med ZGB. Nettverket besto da av to linjer, delen WdenswilEinsiedeln, og den isolerte delen over demningen i Zrichsjen; RapperswilPfffikon SZ.
I 1891 startet ZGB forbindelsen til den nypnede Gotthard-jernbanen og Rapperswil Pfffikon SZ-linjen. Utvidelsen bestod av flgende ruter; fra Pfffikon SZ til Samstagern og fra Biberbrugg til Arth-Goldau. Karakteristisk for SOB-nettverket er bakkene p opptil 52 .
Samarbeid
Voralpen-Express Lucerne - Romanshorn i Pfffikon SZ
Med starten p elektrisk trekkraft ved Sdostbahn i 1939, oppsto nye muligheter for samarbeid med BodenseeToggenburg-Bahn. I 1940 ble den direkte togforbindelsen St. Gallen Arth-Goldau startet. Toget gikk kun p sndager til 1945 og fra 1947 gikk toget daglig. Dette toget ble ogs utvidet til Luzern. Denne jernbanelinjen skapte en direkte forbindelse mellom Nord-st-Sveits og Sentral-Sveits. I dag er denne forbindelsen kjent som "Voralpen-Express"
NB: Knappen for å vise hele beskrivelsen har kun en visuell effekt.
Beliggenhet
Catawiki
FINN-kode | 381864506 |
---|---|
Sist endret | 23.11.2024, 16:30 |