Byggesaksbehandler
Øvre Eiker kommune
- Frist 08.12.2024
- Ansettelsesform Vikariat
Byggesaksbehandler - vikariat
Kultur og samfunnsutvikling, avdeling byggesak, har et ledig årsvikariat som byggesaksbehandler fra januar 2025..
Byggesaksavdelingen har som hovedoppgave å behandle byggesaker, føre tilsyn og drive ulovlighetsoppfølging etter plan- og bygningsloven. Vi skal bidra til å legge til rette for vekst og utvikling. Samtidig skal vi ivareta viktige verdier som natur- og kulturmiljø, friluftsliv og landskap.
Avdelingen har åtte stillinger. Arbeidsmiljøet er preget av høyt tempo, fokus på positiv kundebehandling, faglige utviklingsmuligheter og et godt sosialt miljø. Hos oss blir du en av flere dyktige medarbeidere med et bredt spekter av faglige kvalifikasjoner og kompetanse.
Arbeidsoppgaver
- Saksbehandling etter plan- og bygningsloven
- Klagebehandling
- Skrive politiske saksfremlegg
- Føre tilsyn i byggesaker
- Ulovlighetsoppfølging
- Andre oppgaver innen byggesak
Arbeidsoppgavene vil avhenge av vikarens kompetanse.
Kvalifikasjoner
- Bachelorutdanning - gjerne ingeniørfag eller jus i fagkretsen
- Kjennskap til offentlig forvaltning
- Gjerne erfaring som byggesaksbehandler
Personlige egenskaper
- Svært god muntlig og skriftlig fremstillingsevne
- Selvstendig og ansvarsbevisst
- Evne til å ha orden og struktur rundt mange arbeidsoppgaver
- Stor arbeidskapasitet
- Fleksibel og positiv innstilling
- Gode samarbeidsevner
Personlig egnethet vektlegges.
Vi tilbyr
- Svært gode pensjons- og forsikringsvilkår
- Lønn etter avtale
- Godt og utviklende arbeidsmiljø
- Fleksitidsordning
- Velferdsforening
Om arbeidsgiveren
Øvre Eiker kommune er et godt sted å bo og jobbe! Vi har fokus på kvalitet, arbeidsglede, inkludering og god ledelse for å fremme mestring hos de ansatte. Øvre Eiker er i utvikling på mange områder, og hos oss jobber folkevalgte, administrativ ledelse, ansatte og innbyggere tett sammen for å løse utfordringer og se nye muligheter.
Vi er opptatt av mangfold og oppfordrer kvalifiserte kandidater til å søke uansett alder, kjønn, funksjonsevne eller kulturell bakgrunn.
Øvre Eiker kommune har 20.000 innbyggere og er en virksomhet med ca 1.200 ansatte. Sammen skaper vi et livskraftig Øvre Eiker.
Øvre Eiker kommune praktiserer meroffentlighet ved tilsettinger. Det innebærer at søkere må begrunne særskilt hvis en søknad ønskes unntatt offentlighet. Begrunnelsen vil bli vurdert i henhold til reglene i Offentlighetsloven. Dersom det etter kommunens vurdering ikke foreligger en særskilt grunn, vil søknaden bli offentliggjort. Søkere blir informert og får muligheten til eventuelt å trekke sin søknad før offentliggjøring.
Følg oss gjerne i sosiale medier!
Vedlagt søknaden legges relevante vitnemål og attester. Vitnemålsportalen skal benyttes for vitnemål som er registrert i portalen.
NB! Øvre Eiker kommune ber aldri om din BankID-informasjon i søknadsprosessen. Blir du bedt om dette, kan det være forsøk på svindel.
- Sektor: Offentlig
- Sted: Stasjonsgata 24, 3300 Hokksund
- Bransje: Eiendom, Konsulent og rådgivning, Offentlig administrasjon
- Stillingsfunksjon: Saksbehandler
- Arbeidsspråk: Norsk
Annonseinformasjon
- FINN-kode 382217568
- Sist endret