Teamansvarlig
Lillestrøm kommune
- Frist 15.12.2024
- Ansettelsesform Fast
Teamansvarlig/Saksbehandler
Vi søker en faglig sterk og erfaren teamansvarlig/saksbehandler til en 100% stilling ved Tildeling barn og unge. Seksjonen fatter vedtak om tjenester til barn, unge og deres familier under 18 år i henhold til helse- og omsorgstjenesteloven. Vårt mål er å sikre koordinerte tjenestetilbud og tildelinger i samsvar med gjeldende lovverk, kommunale vedtak og målsettinger.
Tildeling barn og unge er en del av avdelingen Tjenestetorg barn, unge og familier (BUF), som også inkluderer Fysio- og ergoterapitjenester og Koordinerende enhet for barn og unge. Tjenestetorg BUF fungerer som kommunens koordinerende enhet for barn og unge, og er et sentralt organisatorisk knutepunkt i Oppvekst. Avdelingen fremmer samarbeid på tvers av fagområder, nivåer og sektorer, med fokus på å etablere helhetlige, forebyggende og forsvarlige tjenester. Avdelingen tilhører kommunalområdet helsetjenester til barn, unge og familier, hvor Helsestasjon- og skolehelsetjenesten, Tjenestetorg for barn, unge og familier, Psykisk helse og familiestøtte, og Oppsøkende ungdomsteam er forankret. Kommunalområdet ligger i tjenesteområdet Oppvekst, sammen med barnehager, skoler, PPA, barnevern og fagstab.
Tildeling barn og unge er tverrfaglig sammensatt med høy kompetanse. Alle saksbehandlere har en 3-årig høyskoleutdanning innen helse og sosial, samt videreutdannelse innen helserett. For å styrke Tildeling barn og unge og Koordinerende enhet, søkes det nå etter en 100% stilling som teamansvarlig/saksbehandler som skal inngå i et faglig team på to personer som vil ha et utvidet fag- og veiledningsansvar i seksjonen, i tillegg til ordinær saksbehandling av tjenester etter helse- og omsorgstjenesteloven.
Vi tilbyr et godt faglig miljø med gode mulighet for utvikling, og søker deg som brenner for forvaltning!
Arbeidsoppgaver
- Hovedarbeidsoppgavene er rettet mot saksbehandling og klagebehandling av søknad etter Helse- og omsorgstjenesteloven for barn og unge og deres pårørende. Det fattes vedtak om: støttekontakt, avlastning, opplæring og veiledning, omsorgsstønad, hjemmesykepleie, praktisk bistand og opplæring, brukerstyrt personlig assistanse, individuell plan, koordinator og barnekoordinator
- Råd og veiledning i forhold til juridiske og faglige problemstillinger, og beslutninger i henhold til helse og omsorgstjenesteloven, forvaltningsloven og pasient- og brukerrettighetsloven med flere
- Ansvar for å holde seg oppdatert på nasjonale føringer, lovverk, forskrifter, stortingsmeldinger med mer
- Utvidet ansvar for oppdatering og utarbeidelse av rutiner, retningslinjer og saksframlegg foravdelingen
- Deltakelse og implementering av utviklingsarbeid og tiltak
- Internkontroll
- Støtteperson for saksbehandlere og barnekoordinator i komplekse og/eller krevende saker
- Støtteperson og tett samarbeid med ledergruppen
- Stedfortreder for leder
Kvalifikasjoner
- 3-årig helse og sosialfaglig høyskole utdanning og lang erfaring fra offentlig forvaltning innenfor helse- og omsorgstjenesteloven. Det er en fordel med relevant master eller videreutdanning. Annen juridisk kompetanse vil bli vurdert
- Erfaring med fagutvikling og administrativt arbeid kan være en fordel
- Behersker digitale verktøy og det er en fordel med erfaring med å bruke Gerica som arbeidsverktøy
- Erfaring med komplekse og/eller utfordrende pårørendesaker
- Det er et krav med førerkort klasse B
- Meget god skriftlig og muntlig fremstillingsevne i norsk
- Tilfredsstillende politiattest må fremlegges ved ansettelse
Personlige egenskaper
- Robust og selvstendig som kan håndtere komplekse og utfordrende saker
- Evne til å jobbe systematisk og strukturert med kartlegging, vedtak og administrativt arbeid
- Evne til å motivere, veilede og støtte kollegaer
- Fleksibel, effektiv og løsningsorientert
- Gode kommunikasjonsferdigheter
- Faglig dyktig og har stor interesse for forvaltning som eget fagfelt
- Motivert for kontinuerlig oppdatering og utvikling
- Er aktivt med på å bygge opp og bevare et godt arbeidsmiljø
De personlige egenskaper som robusthet, å kunne stå i komplekse og utfordrende saker samt gode kommunikasjonsevner vil bli ekstra vektlagt. Dette er viktige egenskaper som er vesentlig i rollen som teamansvarlig.
Vi tilbyr
- Gode pensjons- og forsikringsordninger, inkludert ulykkesforsikring som gjelder på fritid.
- Bedriftsidrettslag med gode tilbud til medlemmer.
- Fleksibel arbeidstid, med primær arbeidstid mellom 8.00-15.30.
- Hjemmekontor inntil to dager pr uke kan avtales.
- Lønnsinnplassering i henhold til hovedtariffavtale.
- Et levende fagmiljø med trivelige og engasjerte arbeidskollegaer.
Vi mener at inkludering og mangfold er en styrke. Vi ønsker medarbeidere med ulike livserfaringer og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning. Vi vil tilrettelegge for medarbeidere som har behov for det.
Offentlig søkerliste utarbeides etter søknadsfristens utløp i samsvar med offentleglova § 25. Dersom du ønsker å reservere deg fra oppføring på offentlig søkerliste, må dette begrunnes. Du vil bli varslet om reservasjonen ikke tas til følge.
Vitnemål og attester lastes opp i rekrutteringsportalen. Har du utdanning fra utlandet legger du ved godkjenning fra HK-dir; https://hkdir.no/utdanning-fra-utlandet.
Om arbeidsgiveren
Lillestrøm er Norges niende største kommune. Vi har ca. 95.000 innbyggere, og en beliggenhet midt mellom Oslo og Gardermoen på Nedre Romerike. Vi baserer vår virksomhet på FNs bærekraftsmål, med fokus på klima og miljø. Verdiene våre er Tillit - Inkludering - Nyskaping. Besøk oss på https://www.lillestrom.kommune.no/
- Sektor: Offentlig
- Sted: Jonas Lies gate 18, 2000 Lillestrøm
- Hjemmekontor: Delvis hjemmekontor
- Bransje: Helse og omsorg, Juridiske tjenester, Offentlig administrasjon
- Stillingsfunksjon: Annet, Rådgivning, Saksbehandler
- Arbeidsspråk: Norsk
Nøkkelord
Saksbehandler, Jurist, Teamansvarlig
Annonseinformasjon
- FINN-kode 382344786
- Sist endret