Erfaren prosjektleder
Politiets IT-enhet
- Frist 05.01.2025
- Ansettelsesform Fast
Erfaren prosjektleder
Vi i politiet skal ivareta vår felles trygghet, både hjemme, i nærmiljøet, i trafikken og på nett. For å klare det i en tid hvor samfunnet og verden endrer seg raskt, trenger vi engasjerte, motiverte og modige medarbeidere som vil være med på å skape et mer digitalt og tilgjengelig politi.
Nå står vi i en digital transformasjon. Fra å levere løsninger og tjenester på bestilling, jobber vi nå mot å bli et produktorientert politi. Det handler ikke bare om teknologi, men også om hvordan vi jobber. Vi i Politiets IT-enhet har derfor fire retninger, som sammen skal bidra til at vi når målene våre og løser samfunnsoppdraget vårt: retning for brukeropplevelse, teknologi, team og folk. Vi jobber for å se hverandres perspektiver, bruker tid på problemforståelse, eksperimenterer og lærer raskt. Vi jobber tverrfaglig mot felles mål og samarbeider tett med brukerne våre. Ikke minst deler vi med hverandre, som du kan lese mer om på politiet.no/jobbipit.
I Politiets IT-enhet vil vi hverandre vel og vi eier helheten sammen.
Nå trenger vi en erfaren prosjektleder!
Nå ser vi ser vi etter deg som har en sterk faglig interesse for prosjekt- og programledelse. Du har erfaring fra og interesse for organisasjoner som står midt i en digital transformasjon. I Politiets IT-enhet blir du del av et motivert miljø med høy faglig kompetanse og du vil tilhøre seksjon for team- prosjekt og oppdragsledelse. Som prosjektleder får du mulighet for å lede spennende utviklingsinitiativ som vil sikre at norsk politi blir enda bedre rustet til å løse sitt samfunnsoppdrag. Du vil jobbe tett på våre teknologer og i kontakt med fremtidige brukere av løsningene.
Til sammen er vi over 750 medarbeidere som benytter enhver anledning til å diskutere og inspirere hverandre, og dele vår lidenskap for teknologi. For én ting er sikkert – det har aldri vært mer spennende å jobbe i politiet.
Dette vil du jobbe med:
- Lede større prosjekter basert på Statens prosjektmodell.
- Bidra til at politiet lykkes med endringsledelse og gevinstrealisering.
- Bistå med strategisk rådgiving relatert til digitalisering, herunder tidlig fase konseptutredninger.
- I samarbeid med seksjonsleder, sikre fagutvikling innen prosjektledelse avstemt med den digitale transformasjon i politiet.
- Aktivt dele egen kompetanse og være en tydelig stemme internt og eksternt.
Vi trenger deg som har:
- utdanning på masternivå innen relevant fagområde. Meget relevant erfaring kompensere for manglende formell utdanning
- svært solid erfaring som programleder eller prosjektleder med dokumenterte resultater
- erfaring fra ledelse av IT-prosjekter eller programmer under KS-regimet
- relevant sertifisering innen fagområdet
- erfaring fra organisasjoner som har innført smidig arbeidsform og en produktorientert tilnærming i digitalisering av større virksomheter
- god skriftlig og muntlig fremstillingsevne både på norsk og engelsk
Du må ha plettfri vandel og være skikket for tjeneste i politiet. Politiattest (uttømmende og utvidet) må innhentes ved eventuell ansettelse, jf. politiloven § 18 og politiregisterloven § 41. Ved å søke jobb i Politiets IT-enhet samtykker du til at det utføres en skikkethetsvurdering av deg. En skikkethetsvurdering er en kontroll som retter seg mot andre forhold enn de som undersøkes for utstedelse av politiattest.
I tillegg er det en fordel om du:
- har erfaring som konsulent innenfor relevante området i privat og/eller offentlig sektor.
- er ansett som ekspert og tankeleder innen ditt fagområde, og kan vise til erfaring som foredragsholder på konferanser og andre eksterne arrangementer.
Vi tror du vil ha det fint hos oss om du:
- har sterke samarbeidsevner, er en god relasjonsbygger og er i stand til å bygge tillit gjennom hele virksomheten
- er trygg i deg selv og din fagkunnskap
- er pragmatisk og løsningsorientert i møte med utfordringer
- tenker helhetlig utover eget fagfelt, og er nysgjerrig på for eksempel etatens behov, rammer og muligheter innenfor temaer som eksempelvis sikkerhet og bærekraft.
- har pågangsmot og motiveres av politiet nå dreier store deler av virksomheten fra prosjekt til produktutvikling
Du kan lese mer om våre etiske retningslinjer og medarbeiderplattform på politiet.no: https://politiet.no/medarbeiderplattform
Vi tilbyr deg:
- fast avsatt tid til kompetanseheving
- fleksibel arbeidstid, sommertid fra mai til september
- fleksibilitet og mulighet til å jobbe hjemmefra noen dager i uken
- mulighet for å trene i arbeidstiden
- medlemskap i Statens pensjonskasse, med blant annet gode forsikringsordninger og mulighet for boliglån
Les mer om godene du får som ansatt på politiet.no: https://politiet.no/jobbipit/goder
Stilling lønnes som 1364 seniorrådgiver i lønnsspennet kr. 919 200 - 1 078 600, avhengig av dine kvalifikasjoner. For spesielt kvalifiserte søkere kan høyere lønn vurderes.
Vi er på kontorer over hele landet, men hovedkontoret vårt er på Majorstuen i Oslo.
Fint å vite før du søker:
- Hvordan vi rekrutterer i offentlig sektor. Les om hele prosessen på politiet.no/jobbipit.
Ved å søke jobb i Politiets IT-enhet, samtykker du til at det utføres en skikkethetsvurdering av deg. En skikkethetsvurdering er en kontroll av andre forhold enn de som undersøkes når du søker om politiattest. - Dersom du ønsker å ikke komme på en offentlig søkerliste, må du krysse av for dette når du søker. Godkjenner vi ikke ønsket ditt, vil du få beskjed.
- Vi trenger medarbeidere med ulike kompetanser, bakgrunn, erfaring og perspektiver. Dersom du trenger tilrettelegging, vil vi forsøke å legge til rette for det. Hvis vi har kvalifiserte søkere med funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn, inviterer vi minst én søker i hver av disse til intervju. For å bli vurdert som en slik søker må du oppfylle visse krav. Dersom du har funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn, krysser du av for dette når du søker. Avkrysningene danner grunnlag for anonymisert statistikk som alle statlige virksomheter rapporterer i sine årsrapporter.
Bli bedre kjent med oss
Lytt gjerne til podkasten vår DigiTalt. Her deler vi våre erfaringer og refleksjoner rundt den digitale transformasjonen som vi er inne i.
Sveip innom våre kontoer på LinkedIn og Instagram for å få et inntrykk av hvordan vi skaper engasjement og dialog her. Og ikke glem å ta en titt på våre karrieresider på politiet.no/jobbipit.
Om arbeidsgiveren
- Sektor: Offentlig
- Sted: Fridtjof Nansens vei 14, 0369 Oslo
- Bransje: Politi og sikkerhet
- Stillingsfunksjon: Politi, Prosjektledelse
- Arbeidsspråk: Norsk
Nøkkelord
Prosjektledelse, Teknologi, Samfunnsoppdrag, IT
Annonseinformasjon
- FINN-kode 382512741
- Sist endret