Befrakterassistent kommersiell
BRING CARGO AS
- Frist 12.12.2024
- Ansettelsesform Fast
Ønsker du å bli en del av en kompetent og ambisiøs speditør innen forsyningslogistikk? I så fall bør du lese videre!
Fremtidens logistikk skal være grønnere, raskere og enklere. Vil du være med på utviklingen av fremtidens logistikkløsninger hos Nordens største post- og logistikkonsern?
Hvem er vi?
Bring Cargo AS er en ledende speditør av fleksible og effektive logistikkløsninger til energibransjen, med store industrielle kunder med behov for innovative, miljøledende løsninger av høy kvalitet.
Bring Cargo AS er en del av Posten Norge konsernet, et nordisk post- og logistikkonsern som utvikler og leverer helhetlige løsninger innen post, kommunikasjon og logistikk. Konsernet møter markedet med to merkevarer, Posten og Bring.
Supply Base Logistics er et tjenesteområde i Bring Cargo som er ansvarlig for Brings forsyningslogistikk til selskaper med aktivitet på norsk sokkel. Ryggraden i baselogistikken er en stor flåte semitrailere som betjener alle forsyningsbasene opp langs hele Norskekysten, fra Stavanger i sør til Hammerfest i nord. Gjennom gode relasjoner med våre kunder, driftsekspertise og førsteklasses logistikkløsninger tilbyr vi et svært konkurransedyktig verdiforslag.
Til vår avdeling i Bergen søker vi for snarlig tiltredelse en logistikk-koordinator som kan styrke vårt team. Hovedoppgavene i stillingen er å sørge for registrering og koordinering av transport oppdrag som skal transporteres på våre biler som kjører i trafikk mellom forsyningsbasene langs norskekysten og våre kunder. En viktig rolle er også å være bindeledd mellom kunde og våre interne avdelinger på transporter utenlands, på sjø og i luften.
Ny teknologi gir muligheter for nytenking og utvikling av smarte løsninger og vi søker etter en logistikk-koordinator som vil være med på denne utviklingen. Arbeidssted er ved vårt driftskontor på Frekhaug eller Jekteviken.
Høres dette ut som en spennende hverdag kan dette være drømmejobben for deg!
Har du fagkompetanse innen Logistikk og Transport eller har erfaring fra og brenner for faget er du velkommen til å søke.
Du venter ikke på muligheter – du er med på å skape dem. Med gode samarbeidsevner drar du nytte av kunde- og markedsmuligheter. Du er en initiativtaker med selvtillit, og du vet at gode kundeforhold kommer av å bygge relasjoner. Du er synlig, tydelig og du oppfattes som trygg.
Resultater driver deg, kombinert med behovet ditt for å lære og oppdage nye muligheter. Du forstår hvilke krav kundene har, hvilke digitale muligheter som finnes for å nå de kravene og hvordan du skal oppfylle dem.
Kjenner du deg selv igjen i dette?
Dine konkrete arbeidsoppgaver:
- Registrering og koordinering av transport oppdrag på vegne av våre kunder
- Ivareta kundekrav
- Planlegging av Kundens transportbehov
- Utstede nødvendig transportdokumentasjon
- Logistikkrådgiver overfor Kunden
- Vår forretningsfilosofi og Posten Brings verdier er grunnlag for alt hva vi gjør. Stillingsinnehaver er pliktig å være godt kjent med verdiene og til enhver tid søke å etterleve disse
- Ansvarlig for at HMS og Kvalitetssikring blir ivaretatt i henhold til interne instrukser, kunde- og myndighetskrav
- Identifisere og tilby de beste logistikkløsninger for kundene
- Gjennomføre proaktiv avvikshåndtering der det trengs, og bidra til å identifisere tiltak som er med på å bedre kvalitet eller redusere kostnaden i verdikjeden
Faglige kvalifikasjoner vi ønsker oss:
- Fagkompetanse innenfor Logistikk og Transport, fortrinnsvis fra høyskolenivå (logistikkøkonomi/befrakterskole).
- Relevant erfaring fra transport- og spedisjonsbransjen kan erstatte krav til formell kompetanse.
- Kunnskap om ADR regelverk
- Godt kjent med gjeldende HMS- og kvalitetskrav, og etterlever disse
- Trives med høyt tempo og mange baller i luften
- Kremmerånd og stå på vilje.
- Tar initiativ og ansvar.
- Positiv innstilling, løsnings- og resultatorientert.
- Generell god kunnskap med PC som arbeidsverktøy.
- Gode muntlige og skriftlige norsk og engelskkunnskaper.
Arbeidssted
- Arbeidssted er ved vårt driftskontor på Frekhaug eller Jekteviken i Bergen Sentrum.
Hos oss får du:
- En spennende, utfordrende og lærerik jobb i et hyggelig miljø som til tider kan være hektisk
- God opplæring og muligheter for utvikling
- Lønn etter kvalifikasjoner
- Kurs og etterutdanning ved behov
- Mulighet til å utvikle karriereveien din lokalt eller globalt i Bring konsernet
- En spennende og variert arbeidsplass der du stadig får muligheten til å utfordre deg selv
- Et proaktivt og faglig sterkt miljø, der alle har som mål å løse utfordringene man møter
- Et godt og trygt arbeidsmiljø med fokus på trivsel, åpenhet og kompetansedeling
Hvis du kjenner deg igjen i beskrivelsene, og synes dette høres spennende ut, håper vi du vil bli med oss på reisen!
For nærmere informasjon om stillingen, ta gjerne kontakt med Leder for Supply Base Logistics Kristian Stapnes 90199265 | Kristian.Stapnes@bring.com eller Avdelingsleder Karl Andre L. Lund 971 69 008 / Karl.Andre.Lund@bring.com
Om arbeidsgiveren
- Sektor: Privat
- Sted: Nøstegaten 28, 5006 Bergen
- Bransje: Transport og logistikk
- Stillingsfunksjon: SCM og logistikk
- Arbeidsspråk: Norsk
Nøkkelord
logistikk, spedisjon, forsyningskjede, transportdokumentasjon, logistikksystemer
Annonseinformasjon
- FINN-kode 382741307
- Sist endret