Bildegalleri
Honda CB650R **SUPERTILBUD SPAR ##**
2024
Ikke oppgitt
6 500 cc
95 hk
Pris
129 500 kr
MOTOR TEKNIKK KRISTIANSAND AS
Eff. rente 12.73%. Eksempel: 130 000 kr over 5 år. Kostnad 43 382 kr. Totalt 173 382 kr.
Forsikre kjøretøyet ditt
Sammenlign og se tilbud på forsikring
Beskrivelse
SUPER TILBUD!!!
SPAR HELE 20.500 KR!!!!
KUN 1 IGJEN!
MED DEN NYE E-CLUTCH TEKNOLOGIEN!
HØYDEPUNKTER:
- Utstyrt med Honda E-Clutch
- Showa 41mm SFF-BP USD-gaffel
- Firestemplede radialmonterte bremsekalipere
- LED-baserte lys
- Ny 5-tommers TFT-skjerm i farger
- 95 potente hestekrefter i en 16-ventilers motor
- Honda Selectable Torque Control (HSTC)
- USB-C-kontakt under salen
- 300 kilometers rekkevidde per tank
- To nye fargealternativer til 2024
Hondas nakne firesylindrede juvel i Neo Sports Café-stil får nå en skarp og gjennomgående stiloppdatering. En ny 5-tommers TFT-skjerm er klartgjort for Honda RoadSync-tilkobling, betjent av en ny 4-veis bryter. Sammen med broren CBR650R super sportssykkel, vil CB650R være den første Hondaen som kommer med Honda E-Clutch-teknologi, som gir føreren automatisk clutch ved ganske enkelt å bruke girpedalen. Ellers byr modellen på Showa SFF-BP USD-gaffel, doble firestemplede radialmonterte kalipere foran og dekkombinasjon 120/70-ZR17 og 180/55-ZR17. To nye lakkalternativer og to nye fargekombinasjoner tilbys til 2024.
Honda har alltid trivdes med å utforske nye grenser – både i design og utvikling. I 2018 brakte CB1000R, CB300R og CB125R en frisk identitet til det nakne motorsykkelutvalget. Det ble en spennende blanding av café racer-inspirasjon og et fremtidsrettet ultra-minimalistisk utseende under designtemaet Neo Sports Café.
Ett segment ventet fremdeles på at den nye estetikken skulle komme til uttrykk: det enormt konkurransedyktige mellomsegmentet for nakne motorsykler. I 2019 påtok CB650R seg denne rollen. Honda bygget videre på suksessen, og til 2021 fikk CB650R en stor oppgradering av støtdempingen foran – i tillegg til detaljforbedringer når det gjelder komfort, brukervennlighet og praktisk funksjonalitet.
2024 er et viktig år for CB650R, og selv om oppdatert stil og funksjonalitet vil få oppmerksomhet, vil denne sykkelen – sammen med CBR650R – gå inn i historien som den første Hondaen som er utstyrt med Honda E-Clutch-teknologi. Nyvinningen er designet for å gjøre motorsykkelkjøring enda morsommere – og enda mer spennende. Modellens nye farger er Matt Laurel Green Metallic med detaljer i Matt Vulcan Silver Metallic og Pearl Smokey Gray med detaljer i Matt Crypton Silver Metallic. Fargene Candy Chromosphere Red og Matt Gunpowder Black Metallic får detaljer i Matt Crypton Silver Metallic-utførelse.
VERDENS FØRSTE MED HONDA E-CLUTCH
Honda E-Clutch tar elementer av teknologien og ytelsen til quickshiftere, manuelt betjente clutcher og Hondas Dual Clutch Transmission-teknologi for å skape en unik blanding av disse velprøvde tilnærmingene. Med det åpner Honda opp for et helt nytt aspekt av motorsykkelopplevelsen for alle førere, uavhengig av type og ferdighetsnivå. Selve clutchen og girkassen er ikke forskjellig fra en konvensjonell motorsykkel, men har det ultrakompakte systemet som kun veier 2 kilo.
I drift er Honda E-clutch enkelheten selv, og fjerner behovet for å bruke clutchhendelen for å gjøre et skift enten opp eller ned i girkassen. Føreren kan enkelt betjene girpedalen for ultraraske, konsekvente girskift, noe som gir ekstra glede til sporty kjøring. Clutchhendelen er heller ikke nødvendig når du akselererer eller stopper. Systemet aktiverer seg så snart motoren slås på, og styrer begge scenariene jevnt, samtidig som det hindrer at motoren stopper når den er i drift og gir ekstra bekvemmelighet og trygghet til bykjøring med hyppig start og stopp.
I tillegg til glede og komfort, gir Honda E-clutch god fleksibilitet. Hvis føreren ønsker det, kan de betjene clutchhendelen som normalt når som helst. Når clutchhendelen brukes, vil Honda E-clutch-systemet aktiveres igjen etter mindre enn et sekund over et bestemt motorturtall; etter 5 sekunder ved lavere motorturtall. Skulle føreren ønske å slå av systemet for en bestemt tur, er dette også mulig via koblingsutstyret på venstre styre. Endringen til manuell drift indikeres med en bokstav M på instrumentpanelet.
Honda E-clutch lar også føreren velge en operasjonsfølelse for å stille inn styrken på kraften som kreves på girpedalen for å skifte gir. Tre innstillinger er tilgjengelige: HARD, MEDIUM og SOFT, som kan velges uavhengig for opp- og nedgiring. Teknologien vil også råde føreren til å gire ned – via et symbol på instrumentpanelet – hvis den oppdager at motorsykkelen er i et høyt gir ved en viss hastighet.
Honda E-clutch styrer inn- og utkobling av clutch basert på avlesning av parametere, inkludert kjøretøyhastighet, gassåpningsvinkel, motorturtall, trykk på girpedalen, vinkel på reduksjonsgir for clutchmotor, motorens mellomakselhastighet og girposisjon. Clutchen betjenes gjennom en aktuatorenhet med to motorer plassert inne i høyre motordeksel. Når clutchen kobles inn eller ut, kontrolleres også motorens tenningstidspunkt og drivstoffinnsprøytning, noe som resulterer i jevn, støtfri giring i enhver situasjon.
Junya Ono, prosjektleder, Honda E-Clutch: Vår Honda E-Clutch er designet for å tilby motorsyklister en ny type opplevelse som kan gjøre kjøringen deres enda morsommere og spennende. Det gir også trygghet og komfort til bykjøring eller den daglige pendlingen. Vi håper at mange førere vil prøve det nye systemet vårt for å nyte den unike blandingen av sportslighet og fleksibilitet det tilbyr.
CB650R er utstyrt med en 41 mm Showa Separate Function Big Piston USD-framgaffel. Dette er støtdemping av ypperste klasse som gir sykkelen en utmerket håndteringsevne. Gaffelen gir høy ytelse samtidig som den er lett. Ved bruk av et stort stempel oppnås forbedret følelse, støtabsorpsjon og kontroll. På enkeldemperen bak kan forspenningen justeres i hele ti trinn.
Radialmonterte kalipere med fire stempler kniper godt rundt de to 310 mm store bremseskivene foran. Bakbremsen består av en skive på 240 mm som arbeider med en enstemplet kaliper. ABS-løsningen er basert på to kanaler. Den kjøreklare vekten er 207 kilo og akselavstanden er på 1 450 mm. En praktisk USB-C-kontakt er lokalisert under salen. Salhøyden er for øvrig 810 mm.
MOTORGLEDE, STIL OG NY INSTRUMENTERING
Evolusjonen i Neo Sports Café-stilen til CB650R har den karakteristiske kompakte trapesformede utførelsen med en ny skarpere bakpart og kort overheng, samt en ny skråstilt LED-frontlykt. All annen belysning er LED-basert, og en ny baklykt passer sømløst inn i resten av utformingen.
Fra fronten, via de nye radiatordekslene bakover, er det generelle utseendet slynget og mer dynamisk. Den lange drivstofftanken er fortsatt et nøkkelmotiv i familiedesignet. En 35 graders styrevinkel gjør det enkelt å utføre trange svinger og U-svinger ved lave hastigheter. Formen på salen har blitt revidert for å matche den nye bakparten.
En helt ny 5-tommers fullfarge TFT-skjerm – bruker optisk binding for å forbedre synligheten i sterkt sollys. Ved å forsegle gapet mellom dekkglasset og TFT-skjermen med resin, reduseres gjenskinn, og sikten forbedres. Selve skjermen kan tilpasses mellom Bar, Circle og Simple visningsalternativer og tilbyr også, for første gang på CB650R, smarttelefontilkoblingen til Honda RoadSync. Systemet kommer med en ny forenklet, brukervennlig, bakbelyst 4-veis bryter på venstre styrehalvdel og tillater enkel, sving-for-sving-navigasjon på skjermen samt muligheten (via et Bluetooth-headsett) for føreren å ringe, lytte til musikk eller motta stemmetilbakemelding om værforhold.
Den DOHC-baserte motoren med 16 ventiler og fire sylindere er optimalisert for å levere den reneste og mest underholdende ytelsen som er mulig å oppdrive i mellomsegmentet. Toppeffekten på villige 95 hestekrefter oppnås ved 12 000 rpm. Det maksimale dreiemomentet på 63 Nm inntreffer ved 9 500 rpm.
Motoren bruker en kompakt intern arkitektur med en sekstrinns girkasse og sylindere som er montert skrånende fremover med 30 grader. Honda Selectable Torque Control (HSTC) er på plass for å forhindre hjulspinn, men kan deaktiveres helt.
Tanken rommer 15,4 liter, og rekkevidden mellom tankfyllingene er på over 300 underholdende kilometer.
Kontakt
Tomas Tandberg tomas@motor-teknikk.no tilf: 98 03 94 96
Stig Kvade stig@motor-teknikk.no tlf: 906 76376
Nicolai Wachendorf nicolai@motor-teknikk.no tlf : 45 43 91 70
Motor Teknikk AS
Motor Teknikk er din lokale BMW, Honda og Husqvarna forhandler på Sørlandet. Vi er en autorisert merkevareforhandler med stor lidenskap for motorsykler. Med lang erfaring i bransjen, har vi hjulpet hundrevis med å realisere drømmen gjennom flere generasjoner. Vår motivasjon for å finne din drømmesykkel er like sterk i dag, som da vi startet i 1972. Det er ikke uten grunn at vi sier: Livet er bedre på to hjul.
Finansiering
Finansiering med gode betingelser. Fra 0,- innskudd og 10 års nedbetaling.
Autorisert verksted
Motor Teknikk AS har et godkjent MC verksted som behandler din motorsykkel med kjærlighet. Vi har autoriserte teknikere innen BMW, Honda og Husqvarna. I tillegg til bred kompetanse på øvrige merker.
Vinterlagring
Hos oss tilbyr vi vinterlagring som inkluderer:
-Avansert sikkerhetssjekk
-Vedlikehold og lading
-Varme og tørre lokaler
-Et sted hvor sykkelen din står trygt.
-Tilbud om henting/levering av sykkel for lagring mot tillegg i pris.
Tjenesten koster fra 2790,- inkl. mva
(mer informasjon om denne tjenesten finner du på vår hjemmeside)
WWW.MOTOR-TEKNIKK.NO
*Vi tar forbehold om feil i annonsen. Leverings og klargjøringskostnad på 4500,- tilkommer.
Spesifikasjoner
- Omregistrering
- Ikke oppgitt (avgifter)
- Årsavgift
- Les mer
- Tilstand
- Ny
- Merke
- Honda
- Modell
- CB650R **SUPERTILBUD SPAR ##**
- Modellår
- 2024
- Type
- Classic/Nakne
- Drivstoff
- Bensin
- Effekt
- 95 hk
- Slagvolum
- 6 500 cc
- Garanti
- Resterende ny MC-garanti
Dette kjøretøyet selges med Resterende ny MC-garanti.
Reklamasjonsrett ved kjøp fra forhandler
Normalt gjelder 5 års reklamasjonsrett mot skjulte feil og mangler fra overlevering av produktet. Reklamasjonsretten brukes hvis produktet er i dårligere stand enn du hadde grunn til å forvente, basert på informasjonen du har fått fra selger. Reklamasjonsretten kan være begrenset hvis forhandleren har forretningssted utenfor Norge.
Annonsen kan være mangelfull. Fullstendig salgsinformasjon og opplysninger iht. opplysningsplikt kan fås direkte fra selger.