Konsulent / Spesialkonsulent
Lillestrøm kommune
- Frist 16.12.2024
- Ansettelsesform Fast
Konsulent / Spesialkonsulent
Dokumentasjonssenteret i Lillestrøm kommune har ledig stilling som konsulent/spesialkonsulent.
Dokumentasjonssenteret består av 18 engasjerte medarbeidere og er delt opp i to team.
Den ledige stillingen tilhører driftsteamet vårt. Driftsteamet skal jobbe for en effektiv og sikker drift av kommunens dokumentasjonsforvaltning og være en ressurs for kommunens ledere og saksbehandlere. Vi er opptatt av åpenhet og har stor grad av fulltekstpublisering i alle våre innsynsløsninger, noe som krever gode kvalitetssikringsrutiner. Vi bruker innebygd kunstig intelligens i vårt sak- og arkivsystem for å optimalisere kvalitetssikringen.
Plan- og byggesaksdokumentasjon er en viktig del av kommunens dokumentasjon. Vi samarbeider tett med kommunalområdene Plan og Byggesak, og registrerer saker i P360 Plan & build som er integrert mot vårt sak- og arkivsystem P360. Driftsteamet har et lite team i teamet som jobber med dette, og vi ser oss om etter en konsulent/spesialkonsulent som primært skal jobbe med registrering av byggesaker, men også bidra i den øvrige registreringen.
Arbeidsoppgaver
- Journalføring av innkommende post fra ulike kanaler
- Kvalitetssikring av inngående, utgående og intern dokumentasjon
- Kvalitetssikring av saker
- Bistå saksbehandlere og ledere
Kvalifikasjoner
- Vi ønsker en medarbeider med arkivfaglig utdanning og erfaring. Det kan være bachelor i arkivvitenskap, årsstudium i dokumentasjonsforvaltning, fagbrev innen kontor- og administrasjonsfag med fordypning i arkivfag, eller annen relevant arkivrettet utdanning. Realkompetanse med særlig relevant erfaring kan oppveie utdanningskrav.
- Det er en fordel om du fra før har erfaring fra daglig arkivarbeid i kommunal sektor.
- God IT-kompetanse er en forutsetning for å lykkes i jobben.
- God muntlig og skriftlig framstillingsevne på norsk.
- Erfaring med byggesaksdokumentasjon er en stor fordel.
Personlige egenskaper
Vi ønsker oss en medarbeider som er:
- Fleksibel
- God lagspiller
- Ansvarsbevisst og nøyaktig
- Initiativrik, endrings- og lærevillig
- Utviklings- og løsningsorientert
- Har gode samarbeids- og kommunikasjonsevner
Personlig egnethet vil bli vektlagt.
Vi tilbyr
- Et sterkt faglig miljø hvor det legges til rette for faglig og personlig utvikling
- Et godt arbeidsmiljø med engasjerte og dyktige kollegaer
- Gode pensjons- og forsikringsordninger, inkludert ulykkesforsikring som gjelder på fritid
- Bedriftsidrettslag med gode tilbud til medlemmer
- Fleksibel arbeidstid
- Hjemmekontor inntil to dager pr uke kan avtales
- Lønnsinnplassering i henhold til hovedtariffavtale med stillingstittel spesialkonsulent/konsulent
Vi mener at inkludering og mangfold er en styrke. Vi ønsker medarbeidere med ulike livserfaringer og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning. Vi vil tilrettelegge for medarbeidere som har behov for det.
Offentlig søkerliste utarbeides etter søknadsfristens utløp i samsvar med offentleglova § 25. Dersom du ønsker å reservere deg fra oppføring på offentlig søkerliste, må dette begrunnes. Du vil bli varslet om reservasjonen ikke tas til følge.
Vitnemål og attester lastes opp i rekrutteringsportalen. Har du utdanning fra utlandet legger du ved godkjenning fra HK-dir; https://hkdir.no/utdanning-fra-utlandet
Om arbeidsgiveren
Lillestrøm er Norges niende største kommune. Vi har ca. 95.000 innbyggere, og en beliggenhet midt mellom Oslo og Gardermoen på Nedre Romerike. Vi baserer vår virksomhet på FNs bærekraftsmål, med fokus på klima og miljø. Verdiene våre er Tillit - Inkludering - Nyskaping. Besøk oss på https://www.lillestrom.kommune.no/
- Sektor: Offentlig
- Sted: Jonas Lies gate 18, 2000 Lillestrøm
- Bransje: Arkiv og bibliotek, Offentlig administrasjon
- Stillingsfunksjon: Arkivar og bibliotekar, Konsulent, Kontor og administrasjon
- Arbeidsspråk: Norsk
Nøkkelord
Lillestrøm kommune, Arkiv, Dokumentasjonssenter
Annonseinformasjon
- FINN-kode 382781834
- Sist endret