Bildegalleri
(1/1)
Scuola di Posillipo (XIX) - Veduta del Golfo di Napoli con l’eruzione del Vesuvi
Til salgs29 225 kr
Beskrivelse
SKOLE FOR POSILLIPO (XIX)
(Maler aktiv i Napoli, andre halvdel av 1800-tallet)
Utsikt over Napolibukten med utbruddet av Vesuv
Olje p lerret, cm. 40 x 73,5
Rammeml cm. 54 x 88 x 5 ca.
MERK: Publisering av katalogen over verk fra Intermidiart-samlingen. Usignert arbeid. Sertifikat for garanti og lovlig opprinnelse. Arbeid med gylden ramme (defekter):
Dette maleriet, upublisert og kommer fra en viktig srlig samling, er av en anonym mester, enn ikke identifisert, og br inkluderes i gruppen av akkrediterte verk fra Posillipo-skolen.
Maleriet illustrerer en episode som skjedde i Napoli med utbruddet av Vesuv i 1779, med pflgende utgivelse av lava og aske. Det inspirerte mange landskapsmalere som gjentatte ganger gjenskapte landskapene rundt den aktive vulkanen.
Med kallenavnet til Posillipo-skolen, ender vi ofte og feilaktig opp med definere all napolitansk kunst fra 1800-tallet. Posillipo-skolen var i realiteten en gruppe malere som utviklet en veldefinert billedlig komposisjonsfigur, som oppsto fra presise premisser og beveget seg mot like definerte ml. Det var for det frste en anti-akademisk reaksjon, et forsk p tilegne seg kunstnerens evne til se og observere, mot akademiismens og det nyklassiske opprrets a priori og ideelle pstander. Men det av Posillipo-skolen var ogs et maleri motivert av et spennende og nysgjerrig klientell, beveget p jakt etter utsikten, inspirert av en spesiell og prisende visjon om landskapsmaling og landskapsmaleri dyrket p rutene til Grand Tour. gjenvinnende landskapsmaleri fra 1700-tallet ogs i versjonen utfrt p stedet av noen bermte reisende-malere, men n utviklet p en mer intim og emosjonell mte, i henhold til skanningen av minimale formater som er kompatible med transportbehovene til kjpere som hadde til hensikt ta bort med dem, et stykke av disse drmmelandskapene - Posillipo-skolen ville ha innviet en lykkelig sesong i navnet til et maleri som er i stand til gi tilbake til kunstneren hans mest spesifikke fabelaktige evner, det vil si gjengi gjennom filteret til hans personlige tolkning en profil av sannheten til fakta observert med et ye fritt fra manieristiske eller akademiske premisser. Denne skolen var imidlertid ikke bare landskapsmaleri: dette demonstreres av Palizzi, for eksempel, men selve insisteringen fra disse malerne, som tar avstand fra posillipistisk landskapsmaleri p noen ganger kjnnsbaserte temaer, fratar skolen bite og evne til fordmme . Det er vanskelig angi nyaktig den tidsmessige utviklingen til skolen, som utviklet seg rundt figuren til Anton Sminck Pitloo og fant sin mest lidenskapelige tolk i Giacinto Gigante. Teodoro Duclre, men ogs Carellis, Smargiassi og andre deltok i det kreative klimaet, og datoen for slutten av selve skolen, angitt p 1930-tallet, sammenfallende med Pitloos dd (1837), virker ikke overbevisende, siden den kreative opplevelsen overlevde i lang tid, selv om, litt etter litt, de intime rsakene til det var uttmt. Tilhrende til Posillipo-skolen var: Anton Sminck Pitloo, Giacinto Gigante, Ercole Gigante, Achille Gigante, Francesco Fergola, Salvatore Fergola, Giovan Giordano Lanza, Antonio Papandrea, Giacomo Micheroux, Guglielmo Giusti, Pasquale De Luca, Teodor Duamino, Ben Augusto Duamino, Ben Augusto Duamino, De Francesco, Raffaele Carelli, Gabriele Carelli, Gonsalvo Carelli, Achille Carelli, Giuseppe Carelli, Gabriele Smargiassi, Achille Vianelli, Frans Vervolet, Vincenzo Franceschini, Pasquale Mattei og andre (bibelsk cit.: Rosario Pinto).
Nr det gjelder bevaringstilstanden, er lerretet i rimelig generell tilstand tatt i betraktning maleriets alder. Bildeoverflaten har patina, og viser ikke vanskeligheter med lese. Vi kan se - i Woods lys - noen sm spredte restaureringer, men ingenting av betydning. Det er ingen konservative problemer fremhevet. Mlene p lerretet er cm. 40 x 73,5. Maleriet er innrammet i en gylden ramme (ml ca. 54 x 88 x 5 cm, tilstedevrelse av defekter). "Rammen vist p bildene ovenfor ble lagt til kunstverket av selgeren eller en tredjepart. Rammen leveres til deg uten ekstra kostnad, slik at den er klar til vises s snart den kommer. Rammen er inkludert som en som en hflighet og anses ikke som en integrert del av kunstverket, derfor vil enhver potensiell skade p rammen som ikke pvirker selve kunstverket, ikke bli akseptert som en gyldig grunn til pne en klage eller be om kansellering av bestillingen.
Herkomst: Coll. privat siciliansk
Utgivelse:
Upublisert;
Mytene og territoriet p Sicilia med tusen kulturer. UPUBLISERT MALERIER generell katalog over malerier fra samlingen av syklusen "Myths and the territory", Edition, Lab_04, Marsala, 2024.
Ved salg utenfor italiensk territorium m kjperen vente p at eksportprosedyrene blir behandlet.
(Maler aktiv i Napoli, andre halvdel av 1800-tallet)
Utsikt over Napolibukten med utbruddet av Vesuv
Olje p lerret, cm. 40 x 73,5
Rammeml cm. 54 x 88 x 5 ca.
MERK: Publisering av katalogen over verk fra Intermidiart-samlingen. Usignert arbeid. Sertifikat for garanti og lovlig opprinnelse. Arbeid med gylden ramme (defekter):
Dette maleriet, upublisert og kommer fra en viktig srlig samling, er av en anonym mester, enn ikke identifisert, og br inkluderes i gruppen av akkrediterte verk fra Posillipo-skolen.
Maleriet illustrerer en episode som skjedde i Napoli med utbruddet av Vesuv i 1779, med pflgende utgivelse av lava og aske. Det inspirerte mange landskapsmalere som gjentatte ganger gjenskapte landskapene rundt den aktive vulkanen.
Med kallenavnet til Posillipo-skolen, ender vi ofte og feilaktig opp med definere all napolitansk kunst fra 1800-tallet. Posillipo-skolen var i realiteten en gruppe malere som utviklet en veldefinert billedlig komposisjonsfigur, som oppsto fra presise premisser og beveget seg mot like definerte ml. Det var for det frste en anti-akademisk reaksjon, et forsk p tilegne seg kunstnerens evne til se og observere, mot akademiismens og det nyklassiske opprrets a priori og ideelle pstander. Men det av Posillipo-skolen var ogs et maleri motivert av et spennende og nysgjerrig klientell, beveget p jakt etter utsikten, inspirert av en spesiell og prisende visjon om landskapsmaling og landskapsmaleri dyrket p rutene til Grand Tour. gjenvinnende landskapsmaleri fra 1700-tallet ogs i versjonen utfrt p stedet av noen bermte reisende-malere, men n utviklet p en mer intim og emosjonell mte, i henhold til skanningen av minimale formater som er kompatible med transportbehovene til kjpere som hadde til hensikt ta bort med dem, et stykke av disse drmmelandskapene - Posillipo-skolen ville ha innviet en lykkelig sesong i navnet til et maleri som er i stand til gi tilbake til kunstneren hans mest spesifikke fabelaktige evner, det vil si gjengi gjennom filteret til hans personlige tolkning en profil av sannheten til fakta observert med et ye fritt fra manieristiske eller akademiske premisser. Denne skolen var imidlertid ikke bare landskapsmaleri: dette demonstreres av Palizzi, for eksempel, men selve insisteringen fra disse malerne, som tar avstand fra posillipistisk landskapsmaleri p noen ganger kjnnsbaserte temaer, fratar skolen bite og evne til fordmme . Det er vanskelig angi nyaktig den tidsmessige utviklingen til skolen, som utviklet seg rundt figuren til Anton Sminck Pitloo og fant sin mest lidenskapelige tolk i Giacinto Gigante. Teodoro Duclre, men ogs Carellis, Smargiassi og andre deltok i det kreative klimaet, og datoen for slutten av selve skolen, angitt p 1930-tallet, sammenfallende med Pitloos dd (1837), virker ikke overbevisende, siden den kreative opplevelsen overlevde i lang tid, selv om, litt etter litt, de intime rsakene til det var uttmt. Tilhrende til Posillipo-skolen var: Anton Sminck Pitloo, Giacinto Gigante, Ercole Gigante, Achille Gigante, Francesco Fergola, Salvatore Fergola, Giovan Giordano Lanza, Antonio Papandrea, Giacomo Micheroux, Guglielmo Giusti, Pasquale De Luca, Teodor Duamino, Ben Augusto Duamino, Ben Augusto Duamino, De Francesco, Raffaele Carelli, Gabriele Carelli, Gonsalvo Carelli, Achille Carelli, Giuseppe Carelli, Gabriele Smargiassi, Achille Vianelli, Frans Vervolet, Vincenzo Franceschini, Pasquale Mattei og andre (bibelsk cit.: Rosario Pinto).
Nr det gjelder bevaringstilstanden, er lerretet i rimelig generell tilstand tatt i betraktning maleriets alder. Bildeoverflaten har patina, og viser ikke vanskeligheter med lese. Vi kan se - i Woods lys - noen sm spredte restaureringer, men ingenting av betydning. Det er ingen konservative problemer fremhevet. Mlene p lerretet er cm. 40 x 73,5. Maleriet er innrammet i en gylden ramme (ml ca. 54 x 88 x 5 cm, tilstedevrelse av defekter). "Rammen vist p bildene ovenfor ble lagt til kunstverket av selgeren eller en tredjepart. Rammen leveres til deg uten ekstra kostnad, slik at den er klar til vises s snart den kommer. Rammen er inkludert som en som en hflighet og anses ikke som en integrert del av kunstverket, derfor vil enhver potensiell skade p rammen som ikke pvirker selve kunstverket, ikke bli akseptert som en gyldig grunn til pne en klage eller be om kansellering av bestillingen.
Herkomst: Coll. privat siciliansk
Utgivelse:
Upublisert;
Mytene og territoriet p Sicilia med tusen kulturer. UPUBLISERT MALERIER generell katalog over malerier fra samlingen av syklusen "Myths and the territory", Edition, Lab_04, Marsala, 2024.
Ved salg utenfor italiensk territorium m kjperen vente p at eksportprosedyrene blir behandlet.
NB: Knappen for å vise hele beskrivelsen har kun en visuell effekt.
Beliggenhet
Catawiki
FINN-kode | 382907657 |
---|---|
Sist endret | 30.11.2024, 14:48 |