Bildegalleri
(1/1)
Francois Brunery (1849 - 1926), Attributed to - La dichiarazione d’amore
Til salgs37 408 kr
Beskrivelse
Tilskrevet FRANOIS BRUNERI
(Torino 1849 - Paris 1926)
Kjrlighetserklringen
Olje p lerret, cm. 55 x 43,5
Signert 'F. BRUNERY' nederst til hyre
Ml med ramme, cm. 71 x 60 x 5 ca.
MERK: Publisering av katalogen over verk fra Intermidiart-samlingen. Signert arbeid. Sertifikat for garanti og lovlig opprinnelse. Arbeid med forgylt og bearbeidet ramme (defekter):
Oljemaleriet p lerret som viser en sjangerscene med tittelen The Declaration of Love er et verk av ekstraordinr skjnnhet, skapt av den bermte Torino-maleren Francois Brunery (Torino 1849 - Paris 1926), en strlende maler og hovedperson i det kunstneriske livet i Paris. belle poque.
Den glade pvirkningen av scenen, introduksjonen av dyrebare kostymer er i trd med den svrt utbredte smaken fra disse rene som ligner dette og andre verk av Brunery.
Brunerys malerier er preget av deres kjrlige, samtalemessige tone, hvor maleriet, lett selv i berring, ikke bare er i stand til konnotere et milj, men blir oppmerksomt p en nesten obsessiv gjengivelse av detaljer, selv de minste. Bildet er preget av oppmerksomhet mot det borgerlige miljet analytisk observert som del av et samlet og intimt univers. Kunstneren fokuserer p teksturen til den dyrebare duken, p kjolen, de fint innlagte mblene og retter sin maksimale oppmerksomhet mot maleriet bak figuren ved bruke en 'trompe l'oeil'-effekt som representerer maleriet i maleriet.
Kunstneren kjent som Franois Brunery ble dpt Francesco Bruneri i den norditalienske byen Torino, i hjertet av en region som n er en del av bde Italia og Frankrike. I denne kulturelle sammenhengen er det ikke uvanlig finne familier hvis avstamning inneholder bde franske og italienske grener, og etternavn som endrer seg avhengig av sted. Franois Brunery signerer derfor maleriene sine med bde den franske og italienske versjonen av etternavnet hans. Han flyttet til Paris for studere hos Jean-Lon Gerome (1824-1904) og Lon Bonnat (1833-1922). Han var en vanlig utstiller ved Paris-salongen, og fikk snart anerkjennelse som en av de ledende eksponentene for "Cardinal School" for maleri, en spesielt fransk, slu antiklerisk sjanger som skildret medlemmer av presteskapet i lite flatterende og kompromitterende situasjoner. Disse maleriene, som fremgr av arbeidet som er avbildet her, var subtile og intelligente, og dukket opp p overflaten som letthjertede portretter av presteskapet i ro.
P 1890-tallet fikk Brunery et internasjonalt rykte som maler av anekdotiske sjangerscener og begynte, som mange andre kunstnere, utforske det fristende amerikanske markedet for samlere. I 1891 ble et par malerier, Before the Ball og After the Ball, inkludert i en utstilling p Powers 'Art Gallery i Rochester, New York. Og igjen i 1911 ble en rekke av Brunerys malerier inkludert p en auksjon hos American Art Association. Arbeidet hans ser ut til ha hatt populr suksess i USA, inkludert ikke bare Cardinal Paintings, men ogs landskap og ridderlige sjangermalerier. Det er lite informasjon om de siste tirene av Brunerys liv, delvis p grunn av forstyrrelsen av frste verdenskrig i hele Europa. Til tross for mangelen p en definitiv kronologi for kunstverket hans, ser det ut til at Brunery har fortsatt male til kort tid fr hans dd i 1926.
Fra et konservativt synspunkt er verket presentert i patina og i en grei bevaringstilstand, med en billedoverflate som viser tegn p aldring. Den dekorative effekten av verket forblir imidlertid intakt, og det er perfekt innrammet i en forgylt og bearbeidet ramme som tilfrer maleriet ytterligere estetisk verdi (ml ca. 71 x 60 x 5 cm, tilstedevrelse av defekter). "Rammen vist p bildene ovenfor ble lagt til kunstverket av selgeren eller en tredjepart. Rammen leveres til deg uten ekstra kostnad, slik at den er klar til vises s snart den kommer. Rammen er inkludert som en som en hflighet og anses ikke som en integrert del av kunstverket, derfor vil enhver potensiell skade p rammen som ikke pvirker selve kunstverket, ikke bli akseptert som en gyldig grunn til pne en klage eller be om kansellering av bestillingen.
Herkomst: Coll. privat siciliansk
Utgivelse:
Upublisert;
Mytene og territoriet p Sicilia med tusen kulturer. UPUBLISERT MALERIER generell katalog over malerier fra samlingen av "Myths and the territory"-syklus, Publisher Lab_04, Marsala, 2024
Arbeidet vil bli sendt - da det er skjrt - i en tre- og isoporkoffert. Ved salg utenfor italiensk territorium m kjperen vente p at eksportprosedyrene blir behandlet.
(Torino 1849 - Paris 1926)
Kjrlighetserklringen
Olje p lerret, cm. 55 x 43,5
Signert 'F. BRUNERY' nederst til hyre
Ml med ramme, cm. 71 x 60 x 5 ca.
MERK: Publisering av katalogen over verk fra Intermidiart-samlingen. Signert arbeid. Sertifikat for garanti og lovlig opprinnelse. Arbeid med forgylt og bearbeidet ramme (defekter):
Oljemaleriet p lerret som viser en sjangerscene med tittelen The Declaration of Love er et verk av ekstraordinr skjnnhet, skapt av den bermte Torino-maleren Francois Brunery (Torino 1849 - Paris 1926), en strlende maler og hovedperson i det kunstneriske livet i Paris. belle poque.
Den glade pvirkningen av scenen, introduksjonen av dyrebare kostymer er i trd med den svrt utbredte smaken fra disse rene som ligner dette og andre verk av Brunery.
Brunerys malerier er preget av deres kjrlige, samtalemessige tone, hvor maleriet, lett selv i berring, ikke bare er i stand til konnotere et milj, men blir oppmerksomt p en nesten obsessiv gjengivelse av detaljer, selv de minste. Bildet er preget av oppmerksomhet mot det borgerlige miljet analytisk observert som del av et samlet og intimt univers. Kunstneren fokuserer p teksturen til den dyrebare duken, p kjolen, de fint innlagte mblene og retter sin maksimale oppmerksomhet mot maleriet bak figuren ved bruke en 'trompe l'oeil'-effekt som representerer maleriet i maleriet.
Kunstneren kjent som Franois Brunery ble dpt Francesco Bruneri i den norditalienske byen Torino, i hjertet av en region som n er en del av bde Italia og Frankrike. I denne kulturelle sammenhengen er det ikke uvanlig finne familier hvis avstamning inneholder bde franske og italienske grener, og etternavn som endrer seg avhengig av sted. Franois Brunery signerer derfor maleriene sine med bde den franske og italienske versjonen av etternavnet hans. Han flyttet til Paris for studere hos Jean-Lon Gerome (1824-1904) og Lon Bonnat (1833-1922). Han var en vanlig utstiller ved Paris-salongen, og fikk snart anerkjennelse som en av de ledende eksponentene for "Cardinal School" for maleri, en spesielt fransk, slu antiklerisk sjanger som skildret medlemmer av presteskapet i lite flatterende og kompromitterende situasjoner. Disse maleriene, som fremgr av arbeidet som er avbildet her, var subtile og intelligente, og dukket opp p overflaten som letthjertede portretter av presteskapet i ro.
P 1890-tallet fikk Brunery et internasjonalt rykte som maler av anekdotiske sjangerscener og begynte, som mange andre kunstnere, utforske det fristende amerikanske markedet for samlere. I 1891 ble et par malerier, Before the Ball og After the Ball, inkludert i en utstilling p Powers 'Art Gallery i Rochester, New York. Og igjen i 1911 ble en rekke av Brunerys malerier inkludert p en auksjon hos American Art Association. Arbeidet hans ser ut til ha hatt populr suksess i USA, inkludert ikke bare Cardinal Paintings, men ogs landskap og ridderlige sjangermalerier. Det er lite informasjon om de siste tirene av Brunerys liv, delvis p grunn av forstyrrelsen av frste verdenskrig i hele Europa. Til tross for mangelen p en definitiv kronologi for kunstverket hans, ser det ut til at Brunery har fortsatt male til kort tid fr hans dd i 1926.
Fra et konservativt synspunkt er verket presentert i patina og i en grei bevaringstilstand, med en billedoverflate som viser tegn p aldring. Den dekorative effekten av verket forblir imidlertid intakt, og det er perfekt innrammet i en forgylt og bearbeidet ramme som tilfrer maleriet ytterligere estetisk verdi (ml ca. 71 x 60 x 5 cm, tilstedevrelse av defekter). "Rammen vist p bildene ovenfor ble lagt til kunstverket av selgeren eller en tredjepart. Rammen leveres til deg uten ekstra kostnad, slik at den er klar til vises s snart den kommer. Rammen er inkludert som en som en hflighet og anses ikke som en integrert del av kunstverket, derfor vil enhver potensiell skade p rammen som ikke pvirker selve kunstverket, ikke bli akseptert som en gyldig grunn til pne en klage eller be om kansellering av bestillingen.
Herkomst: Coll. privat siciliansk
Utgivelse:
Upublisert;
Mytene og territoriet p Sicilia med tusen kulturer. UPUBLISERT MALERIER generell katalog over malerier fra samlingen av "Myths and the territory"-syklus, Publisher Lab_04, Marsala, 2024
Arbeidet vil bli sendt - da det er skjrt - i en tre- og isoporkoffert. Ved salg utenfor italiensk territorium m kjperen vente p at eksportprosedyrene blir behandlet.
NB: Knappen for å vise hele beskrivelsen har kun en visuell effekt.
Beliggenhet
Catawiki
FINN-kode | 382910303 |
---|---|
Sist endret | 30.11.2024, 15:13 |