Bildegalleri
(1/1)
Scuola italiana (XX), After Canaletto - Piazza San Marco, guardando a Sud Ovest
Til salgs10 521 kr
Beskrivelse
ITALIENSK SKOLE (XX)
(Etter Giovanni Antonio Canal kjent som Canaletto)
Piazza San Marco, ser srvestlig ut
Olje p lerret, cm. 60 x 90
Ikke signert
MERK: Arbeid ikke signert. Arbeid uten ramme:
Maleriet det er snakk om, en panoramautsikt over Piazza San Marco, som ser srvest mot Venezia, representerer et fascinerende eksempel p hvordan kunsten kopiere de store mesterne ble praktisert p 1800- og 1900-tallet. Verket er tydelig inspirert av den bermte Canaletto, kjent for sine detaljerte og fotorealistiske representasjoner av Venezia fra det attende rhundre. Til tross for de stilistiske og perspektiviske likhetene, presenterer verket ogs illustrative variasjoner sammenlignet med originalene til den venetianske mesteren.
Verket er inspirert av modellen til den originale Piazza San Marco, som ser srvestlig ut (olje p lerret 115 x 70 cm, fra National Gallery i London, tidligere Sir John Soanes Museum), et mesterverk av Canaletto datert rundt 1734-35. Imidlertid presenterer maleriet noen variasjoner i perspektiv og illustrasjon, og fremfor alt i strrelse.
I originalen er Canalettos maleri et mesterverk som fanger skjnnheten og prakten til Venezias mest kjente torg. Bildet er et utmerket eksempel p barokkens kunstneriske stil, som er preget av bruk av lyse farger og skildring av detaljerte, realistiske scener, som ogs er til stede i vr sene kopi.
Komposisjonen av maleriet er imponerende, da kunstneren klarer fange essensen av torget og omgivelsene med stor presisjon. Fra den majestetiske San Marcos-basilikaen til de sm detaljene til menneskene som reiser gjennom torget, er hvert element i maleriet nye representert.
Bruken av farge er et annet interessant aspekt ved denne kopien. Som i Canaletto bruker forfatteren vr en rik og levende palett som gir maleriet liv. De varme og forferdelige tonene i bygningene str i kontrast til himmelens bl og trrnes grnne, og skaper en unik og fascinerende atmosfre.
Selv om Canalettos arbeid er viden kjent og beundret, er det noen mindre kjente aspekter som er verdt trekke frem. For eksempel antas Canaletto ha brukt et mrkt kamera for lage et presist og detaljert bilde av torget. Videre har maleriet vrt gjenstand for en rekke kopier og reproduksjoner gjennom rene, noe som viser dets store popularitet og betydning som kunstverk.
Avslutningsvis representerer dette maleriet et gyldig vitnesbyrd om hvordan innflytelsen fra fortidens store mestere, som Canaletto, har fortsatt inspirere samtidskunstnere. Selv om det ikke er en original, klarer verket formidle essensen av Venezia fra det attende rhundre gjennom en moderne tolkning, noe som gjr det til et verdifullt tillegg til enhver kunstsamling.
Samtidskunstneren har klart fange atmosfren og stilen til den venetianske mesteren, og skapt et verk som, selv om det ikke er originalt, trofast gjenspeiler hans nd.
Duken er i ganske god allmenntilstand, uten penbare bevaringsproblemer og krever ikke umiddelbar inngripen. Dette bidrar til bevare integriteten til arbeidet og forbedre ytelseskvaliteten. Maleriet, av god billedkvalitet, selv om det er pyntet med en vakker gull- og treramme, selges lerretet uten ramme.
OPPRINNELSE: Coll. Privat siciliansk
Ved salg utenfor italiensk territorium m kjperen vente p at eksportprosedyrene blir behandlet.
(Etter Giovanni Antonio Canal kjent som Canaletto)
Piazza San Marco, ser srvestlig ut
Olje p lerret, cm. 60 x 90
Ikke signert
MERK: Arbeid ikke signert. Arbeid uten ramme:
Maleriet det er snakk om, en panoramautsikt over Piazza San Marco, som ser srvest mot Venezia, representerer et fascinerende eksempel p hvordan kunsten kopiere de store mesterne ble praktisert p 1800- og 1900-tallet. Verket er tydelig inspirert av den bermte Canaletto, kjent for sine detaljerte og fotorealistiske representasjoner av Venezia fra det attende rhundre. Til tross for de stilistiske og perspektiviske likhetene, presenterer verket ogs illustrative variasjoner sammenlignet med originalene til den venetianske mesteren.
Verket er inspirert av modellen til den originale Piazza San Marco, som ser srvestlig ut (olje p lerret 115 x 70 cm, fra National Gallery i London, tidligere Sir John Soanes Museum), et mesterverk av Canaletto datert rundt 1734-35. Imidlertid presenterer maleriet noen variasjoner i perspektiv og illustrasjon, og fremfor alt i strrelse.
I originalen er Canalettos maleri et mesterverk som fanger skjnnheten og prakten til Venezias mest kjente torg. Bildet er et utmerket eksempel p barokkens kunstneriske stil, som er preget av bruk av lyse farger og skildring av detaljerte, realistiske scener, som ogs er til stede i vr sene kopi.
Komposisjonen av maleriet er imponerende, da kunstneren klarer fange essensen av torget og omgivelsene med stor presisjon. Fra den majestetiske San Marcos-basilikaen til de sm detaljene til menneskene som reiser gjennom torget, er hvert element i maleriet nye representert.
Bruken av farge er et annet interessant aspekt ved denne kopien. Som i Canaletto bruker forfatteren vr en rik og levende palett som gir maleriet liv. De varme og forferdelige tonene i bygningene str i kontrast til himmelens bl og trrnes grnne, og skaper en unik og fascinerende atmosfre.
Selv om Canalettos arbeid er viden kjent og beundret, er det noen mindre kjente aspekter som er verdt trekke frem. For eksempel antas Canaletto ha brukt et mrkt kamera for lage et presist og detaljert bilde av torget. Videre har maleriet vrt gjenstand for en rekke kopier og reproduksjoner gjennom rene, noe som viser dets store popularitet og betydning som kunstverk.
Avslutningsvis representerer dette maleriet et gyldig vitnesbyrd om hvordan innflytelsen fra fortidens store mestere, som Canaletto, har fortsatt inspirere samtidskunstnere. Selv om det ikke er en original, klarer verket formidle essensen av Venezia fra det attende rhundre gjennom en moderne tolkning, noe som gjr det til et verdifullt tillegg til enhver kunstsamling.
Samtidskunstneren har klart fange atmosfren og stilen til den venetianske mesteren, og skapt et verk som, selv om det ikke er originalt, trofast gjenspeiler hans nd.
Duken er i ganske god allmenntilstand, uten penbare bevaringsproblemer og krever ikke umiddelbar inngripen. Dette bidrar til bevare integriteten til arbeidet og forbedre ytelseskvaliteten. Maleriet, av god billedkvalitet, selv om det er pyntet med en vakker gull- og treramme, selges lerretet uten ramme.
OPPRINNELSE: Coll. Privat siciliansk
Ved salg utenfor italiensk territorium m kjperen vente p at eksportprosedyrene blir behandlet.
NB: Knappen for å vise hele beskrivelsen har kun en visuell effekt.
Beliggenhet
Catawiki
FINN-kode | 382910511 |
---|---|
Sist endret | 30.11.2024, 15:14 |