Bildegalleri
(1/1)
Frans Franken II (1581–1642), Workshop of - Natività con Adorazione dei Pastori
Til salgs93 522 kr
Beskrivelse
Workshop av FRANS FRANCHEN II
(Antwerpen, 1581 1642)
Fdsel med tilbedelse av hyrdene
Olje p panel, cm. 50 x 56
Ml med ramme, cm. 69 x 76 x 5 ca.
MERK: Publisering av katalogen over verk fra Intermidiart-samlingen. Usignert arbeid. Sertifikat for lovlig opprinnelse. Arbeid med forgylt og lakkert ramme i renessansestil (defekter):
Verket, upublisert og kommer fra en romersk samling, illustrerer en episode hvis hovedpersoner er fdselen til Jesusbarnet. Maleriet, i god lesbarhet, plasserer jomfruen og barnet i sentrum av en komposisjon, med Saint Joseph og englene: i det aktuelle tilfellet refererer det til den mest detaljerte bibelske beretningen om Jesu fdsel (Evangeliet). av Lukas (2:7-9), der det sies at Maria "fdte sin frstefdte snn, svpte ham i svp og la ham i en krybbe, fordi det ikke var plass til dem i hyrdene der noen hyrder som holdt seg i friluft, holdt vakt hele natten og voktet deres hjord. En Herrens engel stilte seg frem for dem og Herrens herlighet omringet dem med lys), noe som skjedde iflge tradisjonen. Bildet tar faktisk opp ikonografien til fdselen under tilbedelsen av gjeterne: fremstilt i kunsten som representanter for de fattige, enkelt kledd, representert her til hyre (Matteus sier faktisk ikke hvor mange gjetere som var tilstede ved krybben)".
Verket som underskes her representerer et verdifullt eksempel p det syttende rhundrets billedtradisjon med aspekter som fremkaller klare flamske stiltrekk, spesielt synlige ved observere lagene og blandingen av naturlig lysstyrke og levende lys.
Den billedlige kvaliteten, selv om den ikke kan sammenlignes med mesterens, fr en til tenke p en elev eller en kunstner nr skolen som ikke var blottet for talent.
Fra et formelt synspunkt presenterer verket et verdifullt hndverk. Kunstneren viser faktisk at han har en raffinert teknikk som lar ham oppn en naturlig gjengivelse av motivet, noe som indikerer en mte male p som fortsatt er knyttet til mannerismens kultur.
Fra et kompositorisk synspunkt opptar bildet av Den hellige familie en god del av rommet, og gir et glimt i bakgrunnen, p den ene siden av et steinete landskap med trr og figurer og over et glimt av himmelen med engler innrammet av skyer; fargene p klrne er fremhevet s lyse og varme, noe som gjr komposisjonens fokuspunkter.
Et storsltt flamsk verk som beskriver denne magiske begivenheten p en usedvanlig rik og overddig mte, med en atmosfre av fantastiske trekk og markerte eventyrtoner. Denne livlige fdselen med tilbedelse av hyrdene, som ikke har sidestykke for kompleksiteten i komposisjonen og den utrolige mengden av karakterer som er avbildet, er en flott feiring av den mest mystiske og fascinerende festivalen som den kristne religionen tilbyr oss.
Forfatteren, med et arbeid av stort engasjement, klarer formidle til oss positive opplevelser, fulle av glede, der begivenheten Kristi fdsel og den pflgende ankomsten av magiene med deres store tilhengerskare, blir sett p som et viktig fredsbudskap og ro.
Maleriet er en del av produksjonen av Antwerpen-skolen fra det syttende rhundre, og kan spesielt tilskrives den produktive skolen og kretsen til Franckens, den bermte familien av Antwerpen-malere som spilte en dominerende rolle i lokal kunst i fire generasjoner. Verket presenterer faktisk alle stilistiske og billedlige kjennetegn ved den beste produksjonen til Antwerpen-mesteren Frans Franken II (Antwerpen 1581-1642), kjent som den yngre for skille ham fra faren med samme navn, og ble skapt - etter vr mening - i hans bermte verksted rundt 1630.
De spesielt varme og lyse fargene, som har holdt seg helt uendret, er av sjelden skjnnhet og bidrar til gjre bordet til en mer unik enn sjelden juvel.
Snn av en kunstner, Frans Francken II regnes som den sanne hovedpersonen i avstamningen, han som forvandlet familieverkstedet til et produksjonssenter kjent p europeisk niv. Hans smformatmalerier, umiskjennelige i stilen, er kjent i stort antall. Kunstneren pleide vende tilbake til oppfinnelsene sine flere ganger og gjengi forskjellige versjoner av samme emne. Det skal legges til at han var omgitt av gyldig hjelp, ofte sin egen familie, og at barna hans fortsatte aktiviteten, og avvek lite fra komposisjonene som allerede var mye eksperimentert med.
Det aktuelle maleriet er godt utfrt, av god utfrelseskvalitet og preget av et lyst design og livlig kromatikk. Linjene fremheves av et kraftig design, med et ganske markert spill av lys og mrke.
Nr man nye observerer detaljene, blir man overrasket over den utvende kvaliteten til dette lille verket med stor sjarm, hvorfra fargenes livlighet kommer frem, med dydige og levende penselstrk p samme tid. Den aksentuerte deskriptivismen utmerker maleriene for detaljenes nitid, beskrevet med analytisk og figurativ mestring, s mye at de kan sammenlignes - med en dybdestudie av attribusjon - med hnden til en talentfull maler nr mesteren.
Nr det gjelder bevaringstilstanden, er panelet i ganske rimelig generell tilstand og den billedlige overflaten har patina. Det er flere malinger, hentet fra gamle restaureringer. Alt i alt er det ingen konservative problemer, og det ser ikke ut til kreve ytterligere inngrep. Mlene p bordet er cm. 50 x 56. Maleriet er pyntet med en vakker forgylt og lakkert ramme i form av en kommode i renessansestil (mlene p rammen er ca. 69 x 76 x 5 cm, defekter). "Rammen vist p bildene ovenfor ble lagt til kunstverket av selgeren eller en tredjepart. Rammen leveres til deg uten ekstra kostnad, slik at den er klar til vises s snart den kommer. Rammen er inkludert som en som en hflighet og anses ikke som en integrert del av kunstverket, derfor vil enhver potensiell skade p rammen som ikke pvirker selve kunstverket, ikke bli akseptert som en gyldig grunn til pne en klage eller be om kansellering av bestillingen.
OPPRINNELSE: Coll. Privat
UTGIVELSE:
Upublisert;
MYTENE OG TERRITORIET p Sicilia med tusen kulturer. UPUBLISERT MALERIER generell katalog over malerier fra samlingen av "Myths and the territory"-syklusen, Publisher Lab_04, Marsala, 2024.
Arbeidet vil bli sendt - da det er skjrt - i en tre- og isoporkoffert. Ved salg utenfor italiensk territorium m kjperen vente p at eksportprosedyrene blir behandlet.
(Antwerpen, 1581 1642)
Fdsel med tilbedelse av hyrdene
Olje p panel, cm. 50 x 56
Ml med ramme, cm. 69 x 76 x 5 ca.
MERK: Publisering av katalogen over verk fra Intermidiart-samlingen. Usignert arbeid. Sertifikat for lovlig opprinnelse. Arbeid med forgylt og lakkert ramme i renessansestil (defekter):
Verket, upublisert og kommer fra en romersk samling, illustrerer en episode hvis hovedpersoner er fdselen til Jesusbarnet. Maleriet, i god lesbarhet, plasserer jomfruen og barnet i sentrum av en komposisjon, med Saint Joseph og englene: i det aktuelle tilfellet refererer det til den mest detaljerte bibelske beretningen om Jesu fdsel (Evangeliet). av Lukas (2:7-9), der det sies at Maria "fdte sin frstefdte snn, svpte ham i svp og la ham i en krybbe, fordi det ikke var plass til dem i hyrdene der noen hyrder som holdt seg i friluft, holdt vakt hele natten og voktet deres hjord. En Herrens engel stilte seg frem for dem og Herrens herlighet omringet dem med lys), noe som skjedde iflge tradisjonen. Bildet tar faktisk opp ikonografien til fdselen under tilbedelsen av gjeterne: fremstilt i kunsten som representanter for de fattige, enkelt kledd, representert her til hyre (Matteus sier faktisk ikke hvor mange gjetere som var tilstede ved krybben)".
Verket som underskes her representerer et verdifullt eksempel p det syttende rhundrets billedtradisjon med aspekter som fremkaller klare flamske stiltrekk, spesielt synlige ved observere lagene og blandingen av naturlig lysstyrke og levende lys.
Den billedlige kvaliteten, selv om den ikke kan sammenlignes med mesterens, fr en til tenke p en elev eller en kunstner nr skolen som ikke var blottet for talent.
Fra et formelt synspunkt presenterer verket et verdifullt hndverk. Kunstneren viser faktisk at han har en raffinert teknikk som lar ham oppn en naturlig gjengivelse av motivet, noe som indikerer en mte male p som fortsatt er knyttet til mannerismens kultur.
Fra et kompositorisk synspunkt opptar bildet av Den hellige familie en god del av rommet, og gir et glimt i bakgrunnen, p den ene siden av et steinete landskap med trr og figurer og over et glimt av himmelen med engler innrammet av skyer; fargene p klrne er fremhevet s lyse og varme, noe som gjr komposisjonens fokuspunkter.
Et storsltt flamsk verk som beskriver denne magiske begivenheten p en usedvanlig rik og overddig mte, med en atmosfre av fantastiske trekk og markerte eventyrtoner. Denne livlige fdselen med tilbedelse av hyrdene, som ikke har sidestykke for kompleksiteten i komposisjonen og den utrolige mengden av karakterer som er avbildet, er en flott feiring av den mest mystiske og fascinerende festivalen som den kristne religionen tilbyr oss.
Forfatteren, med et arbeid av stort engasjement, klarer formidle til oss positive opplevelser, fulle av glede, der begivenheten Kristi fdsel og den pflgende ankomsten av magiene med deres store tilhengerskare, blir sett p som et viktig fredsbudskap og ro.
Maleriet er en del av produksjonen av Antwerpen-skolen fra det syttende rhundre, og kan spesielt tilskrives den produktive skolen og kretsen til Franckens, den bermte familien av Antwerpen-malere som spilte en dominerende rolle i lokal kunst i fire generasjoner. Verket presenterer faktisk alle stilistiske og billedlige kjennetegn ved den beste produksjonen til Antwerpen-mesteren Frans Franken II (Antwerpen 1581-1642), kjent som den yngre for skille ham fra faren med samme navn, og ble skapt - etter vr mening - i hans bermte verksted rundt 1630.
De spesielt varme og lyse fargene, som har holdt seg helt uendret, er av sjelden skjnnhet og bidrar til gjre bordet til en mer unik enn sjelden juvel.
Snn av en kunstner, Frans Francken II regnes som den sanne hovedpersonen i avstamningen, han som forvandlet familieverkstedet til et produksjonssenter kjent p europeisk niv. Hans smformatmalerier, umiskjennelige i stilen, er kjent i stort antall. Kunstneren pleide vende tilbake til oppfinnelsene sine flere ganger og gjengi forskjellige versjoner av samme emne. Det skal legges til at han var omgitt av gyldig hjelp, ofte sin egen familie, og at barna hans fortsatte aktiviteten, og avvek lite fra komposisjonene som allerede var mye eksperimentert med.
Det aktuelle maleriet er godt utfrt, av god utfrelseskvalitet og preget av et lyst design og livlig kromatikk. Linjene fremheves av et kraftig design, med et ganske markert spill av lys og mrke.
Nr man nye observerer detaljene, blir man overrasket over den utvende kvaliteten til dette lille verket med stor sjarm, hvorfra fargenes livlighet kommer frem, med dydige og levende penselstrk p samme tid. Den aksentuerte deskriptivismen utmerker maleriene for detaljenes nitid, beskrevet med analytisk og figurativ mestring, s mye at de kan sammenlignes - med en dybdestudie av attribusjon - med hnden til en talentfull maler nr mesteren.
Nr det gjelder bevaringstilstanden, er panelet i ganske rimelig generell tilstand og den billedlige overflaten har patina. Det er flere malinger, hentet fra gamle restaureringer. Alt i alt er det ingen konservative problemer, og det ser ikke ut til kreve ytterligere inngrep. Mlene p bordet er cm. 50 x 56. Maleriet er pyntet med en vakker forgylt og lakkert ramme i form av en kommode i renessansestil (mlene p rammen er ca. 69 x 76 x 5 cm, defekter). "Rammen vist p bildene ovenfor ble lagt til kunstverket av selgeren eller en tredjepart. Rammen leveres til deg uten ekstra kostnad, slik at den er klar til vises s snart den kommer. Rammen er inkludert som en som en hflighet og anses ikke som en integrert del av kunstverket, derfor vil enhver potensiell skade p rammen som ikke pvirker selve kunstverket, ikke bli akseptert som en gyldig grunn til pne en klage eller be om kansellering av bestillingen.
OPPRINNELSE: Coll. Privat
UTGIVELSE:
Upublisert;
MYTENE OG TERRITORIET p Sicilia med tusen kulturer. UPUBLISERT MALERIER generell katalog over malerier fra samlingen av "Myths and the territory"-syklusen, Publisher Lab_04, Marsala, 2024.
Arbeidet vil bli sendt - da det er skjrt - i en tre- og isoporkoffert. Ved salg utenfor italiensk territorium m kjperen vente p at eksportprosedyrene blir behandlet.
NB: Knappen for å vise hele beskrivelsen har kun en visuell effekt.
Beliggenhet
Catawiki
FINN-kode | 382910849 |
---|---|
Sist endret | 30.11.2024, 15:17 |