Avdelingskoordinator
Drammen kommune
- Frist 19.12.2024
- Ansettelsesform Fast
Avdelingskoordinator!
BLI KJENT MED DRAMMEN KOMMUNE
Ønsker du å gjøre en forskjell for hjemmeboende i Drammen kommune, være en ressurs for dine kollegaer, leder og samarbeidspartnere?
Tjenester til hjemmeboende Sentrum trenger 2 nye avdelingskoordinatorer. Er du klar for å være med på å endre tjenester til hjemmeboende? Vil du være med å utvikle fremtidens tjenester, videreutvikle avdelingskoordinatorrollen og ta i bruk nye arbeidsverktøy?
Avdelingskoordinator er en nøkkelperson i avdelingen, og den som sørger for at hjulene i avdelingen går rundt. Som avdelingskoordinator har du ansvaret for den daglige koordineringen av oppgaver og fordeling av ressurser, du vil også få en viktig rolle i å videreutvikle tjenestene våre. Du vil jobbe tett med avdelingsleder og andre avdelingskoordinatorer i virksomheten, samt samarbeide daglig med ansatte ute i tjenesten. Vi trenger en trygg og robust sykepleier som har oversikt, og som står stødig i avgjørelser i den daglige driften.
Tjenester til hjemmeboende Sentrum holder til på Hamborgstrøm bo- og servicesenter og her vil det snart være samlokalisert fire hjemmetjenesteavdelinger Dette er en del av Drammen kommunes prosjekt SKIFT. Vi jobber med å endre tjenestene og organiseringen i tjenestene til hjemmeboende. Drammen kommune er opptatt av å se fremover for å stå klare for det som møter oss. Derfor jobber vi kontinuerlig med å bidra til å skape et godt arbeidsmiljø som fremmer samarbeid på tvers av tjenester og faglig utvikling. Nå trenger vi ny avdelingskoordinator som vil være en del av utviklingen, en som vil se løsninger og fremtiden med oss.
5 gode grunner til å velge Drammen kommune:
1. Stor påvirkningsmulighet i avdeling og virksomhet, samt mulighet til å forme stillingen for årene som kommer
2. Dagstilling med fleksitid med 65 000 over garantilønn
3. Sterkt og faglig arbeidsmiljø som ønsker å videreutvikle, støtte og inspirere hverandre i hverdagen
4. Stort faglig fokus med muligheter for videreutvikling og videreutdanning
5. Nøkkelrolle i avdelingen med tett samarbeid med avdelingsleder
Stillingen endres i tråd med ny organisering av hjemmetjenesteavdelingene, der flere av oppgavene vil erstattes av digitale løsninger og nye arbeidsoppgaver vil tilkomme funksjonen.
For stillinger der det er krav om politiattest, etter gjeldende lover vil dette bli innhentet i forbindelse med signering av arbeidsavtalen, før tiltredelse.
Arbeidsoppgaver
- Ha oversikt over og ha det brukerrettede ansvaret i avdelingen
- Planlegge arbeidslister ut ifra tilgjengelige ressurser
- Legge til rette for at brukerne til en hver tid får tjenester med riktig faglig kompetanse
- Være kontaktperson for samarbeidspartnere
- Veilede, undervise og informere brukere og deres pårørende, samt kollegaer og studenter
- Jobbe med kvalitetsforbedrende tiltak og delta i avdelingens utviklingsarbeid
Kvalifikasjoner
- Norsk autorisert sykepleier, gjerne med relevant videreutdanning
- Trygg i rollen som sykepleier, og kan lede og delegere arbeidsoppgaver
- Gode ikt-kunnskaper, en fordel om man har kjennskap til gerica og GAT
- Ønskelig med erfaring fra kommunal sektor og hjemmetjenester
- For søkere med annen utdanning enn norsk, kreves dokumenterte språkkunnskaper skriftlig og muntlig på nivå B2. Dette gjelder ikke skandinaviske søkere. Dokumentasjon vedlegges søknaden.
Personlige egenskaper
- Du er engasjert, og kommuniserer på en åpen og tydelig måte med kollegaer og egen leder
- Du har god gjennomføringsevne, og kan skape trygghet i at avdelingen er godt ivaretatt
- Du er opptatt av kvalitet og er strukturert slik at brukerne får en god tjeneste, uavhengig av hvem som er på jobb
- Du evner å håndtere uforutsigbare dager, og er fleksibel i arbeidshverdagen
- Personlig egnethet vektlegges
Vi tilbyr
- En ansvarsfull jobb med muligheter for å påvirke tjenesten
- En stabil gjeng med kunnskapsrike kollegaer
- Mulighet for kompetanseheving, involvering i prosesser og forbedringsarbeid
- Eget nettverk for avdelingskoordinatorer
- Dagstilling
- Lønn: Sentralt lønns- og stillingsregulativ. Lønn 65 000 over garantilønn.
- Gode pensjonsordninger
Vedlagt søknaden legges relevante vitnemål og attester. Vitnemålsportalen skal benyttes for vitnemål som er registrert i denne portalen. Har du utdanning fra utlandet legger du ved godkjenning fra Direktoratet for høyere utdanning og kompetanse eller NOKUT.
I henhold til Offentleglova kan vi være forpliktet til å offentliggjøre opplysninger om søkere som har bedt om å bli unntatt offentlighet.
Om arbeidsgiveren
- Sektor: Offentlig
- Antall stillinger: 2
- Sted: Øvre Storgate 96, 3018 Drammen
- Bransje: Helse og omsorg
- Stillingsfunksjon: Helsepersonell, Kontor og administrasjon, Sykepleier
- Arbeidsspråk: Norsk
Nøkkelord
Sykepleier, Avdelingskoordinator, Helse, Sosial
Annonseinformasjon
- FINN-kode 383663590
- Sist endret