Veiledere
Helfo
- Frist 19.12.2024
- Ansettelsesform Fast
Helfo søker veiledere til Veiledningstjenesten for helsenorge.no
Har du lyst til å jobbe i et pulserende kontaktsenter med hjerte for samfunnsoppdraget og gode brukermøter? Ønsker du å bidra i et aktivt og engasjert miljø?
Helfo søker nå motiverte veiledere til avdelingen Helfo servicetjenester med arbeidssted sentralt i Tønsberg.
Helfo servicetjenester betjener publikumstjenesten Veiledning helsenorge.no (23 32 70 00), en tjeneste som betyr mye for den enkelte innbygger. Hit kan privatpersoner ringe for å få brukerstøtte og veiledning om Helfos tjenester, og tjenester som er tilgjengelig på portalen helsenorge.no. Vi er en aktiv samfunnsaktør med engasjerte medarbeidere som har som mål å skape stadig bedre brukermøter. Vi jobber kontinuerlig med å digitalisere arbeidsprosesser for å forbedre effektiviteten og kvaliteten i tjenestene våre.
For tiden har avdelingen 53 faste medarbeidere. Hovedoppgaven er å bistå befolkningen med publikumstjenester som fastlegebytter, Europeisk helsetrygdekort, veiledning knyttet til Helfos frikort- og refusjonsordninger, samt andre tjenester tilgjengelig på helsenorge.no. I tillegg har vi ansvar for beredskapstjenester for privatbruker for Helsedirektoratet og Direktoratet for strålevern og atomberedskap.
Arbeidsoppgaver
Som veileder hos oss vil du blant annet
- skape gode brukeropplevelser for innbyggere gjennom informasjon, veiledning og profesjonell brukerstøtte, hovedsakelig på telefon
- veilede i bruk av selvbetjeningsløsninger
- bygge relasjon med bruker, lede samtalen, lytte, avklare og finne frem relevant og viktig informasjon
- bidra til gode resultater, godt arbeidsmiljø og utvikling av tjenestene våre
- jobbe med kommunikasjonstrening i samarbeid med coachene våre
Helfo er i kontinuerlig utvikling. Du må derfor regne med endring i stillingens ansvarsområder og oppgaver.
Kvalifikasjoner
Vi ser etter deg som har bachelorgrad i helse-, sosial, samfunnsfag eller informasjonstekniske fag fra høyskole eller universitet. En kombinasjon av annen utdanning og relevant erfaring kan i enkelte tilfeller veie opp for utdanningskravet.
Videre må du ha
- relevant erfaring med veiledning
- svært gode kommunikasjonsevner, både skriftlig og muntlig, på norsk og engelsk
- gode digitale ferdigheter og evne til å veilede brukere i selvbetjeningsløsninger
- erfaring med bruk av Microsoft 365
Det er ønskelig at du har
- videreutdanning i veiledning/coaching
- erfaring med å veilede via telefon
Personlige egenskaper
Vi søker deg som trives med en strukturert hverdag der rutiner og prosedyrer skaper forutsigbarhet. Du har evnen til å tilegne deg kunnskap innen ulike fagområder og digitale systemer. Du leder deg selv effektivt, deltar aktivt i endringer, og håndterer høyt tempo. Du er fullt til stede i hvert brukermøte, og har den emosjonelle styrken som trengs for å møte brukere i krevende livssituasjoner.
Du er en profesjonell veileder som deler våre verdier
- lærende
- interessert
- samarbeidende
- ansvarlig
Vi tilbyr
- meningsfylte arbeidsoppgaver i et engasjert og kompetent arbeidsmiljø
- en arbeidsplass som hele tiden utvikler seg til det beste for brukere og samfunn
- fleksibel arbeidstidsordning
- mulighet for hybrid arbeidshverdag innen til enhver tid gjeldende retningslinjer
- aktivitet/trening i arbeidstiden
- gode ordninger for pensjon, lån og forsikring gjennom Statens pensjonskasse
Stillingen lønnes som rådgiver (kode 1434) og aktuelt lønnsspenn ligger fra kroner 530 000 til kroner 595 000 avhengig av kvalifikasjoner.
Mangfold i Helfo
Vi mener at inkludering og mangfold er en styrke og bidrar til enda bedre oppgaveløsning og arbeidsmiljø. Vi ønsker at våre medarbeidere skal representere hele Norges befolkning, og vi vil ha medarbeidere med forskjellig alder, kjønn og bakgrunn. Vi vil tilrettelegge for medarbeidere som har behov for det. Hvis du har hull i CV-en din, funksjonsnedsettelse eller innvandrerbakgrunn, vil vi oppfordre deg til å krysse av for dette i Webcruiter når du søker stilling hos oss. Vi kaller inn minst én kvalifisert søker fra hver av disse gruppene til intervju.
Offentliggjøring av søkerliste
Når du søker jobb hos oss, vil navnet ditt stå på en offentlig søkerliste. Dette følger av offentleglova § 25. Det er mulig å be om å bli utelatt fra søkerlisten. I så fall må du begrunne hvorfor du ønsker det. Hvis vi ikke kan innvilge ønsket ditt, tar vi kontakt med deg i forkant. Selv om du har fått innvilget unntak fra offentligheten, vil opplysningene dine stå på en utvidet søkerliste. Denne listen vil bare øvrige søkere til stillingen kunne få.
Søk elektronisk
Du søker på stillingen via rekrutteringssystemet WebCruiter, der du fyller ut CV-en og søknadsfeltet. Du må legge ved alle relevante attester og dokumentere utdanningen din. Vitnemålene dine må av sikkerhetsmessige grunner lastes opp via Vitnemålsportalen, som du finner lenke til i WebCruiter. Hvis du har utdanning fra utlandet, må den være godkjent og dokumentert av NOKUT eller Direktoratet for høyere utdanning og kompetanse (hkdir.no).
Vi gjør oppmerksom på at Helfo kan gjennomføre utvidet bakgrunnssjekk for enkelte stillinger.
For mer informasjon om Helfo, se helfo.no
Om arbeidsgiveren
Helfo er Helsedirektoratets ytre etat og forvalter årlig om lag 45 milliarder kroner. Dette omfatter oppgjør fra folketrygden til helseaktører for pasientbehandling og utførte helsetjenester, og individuell refusjon av innbyggernes utgifter til blant annet legemidler og helsetjenester i inn- og utland.
Helfos samfunnsoppdrag er å ivareta brukernes rettigheter og yte profesjonell service til helseaktører og innbyggere gjennom veiledning og informasjon om helsetjenesten.
Helfo jobber for å gjøre hverdagen enklere for helseaktører og innbyggere gjennom tilgjengelige, likeverdige og effektive stønadsordninger og tjenester.
Helfo har kontorer i Tønsberg, Fredrikstad, Sola, Ørsta, Mo i Rana og Kirkenes.
Helfo kommunikasjon og servicetjenester har ansvar for
- informasjon om helsetjenester og selvbetjeningsløsninger i digitale kanaler for innbyggere og helseaktører
- veiledning og brukerstøtte i betjente kanaler
- Sektor: Offentlig
- Antall stillinger: 3
- Sted: Anton Jenssens gate 4, 3125 Tønsberg
- Hjemmekontor: Delvis hjemmekontor
- Bransje: Helse og omsorg, Offentlig administrasjon
- Stillingsfunksjon: Kontor og administrasjon, Rådgivning, Veileder
- Arbeidsspråk: Norsk
Nøkkelord
Veiledning, Rådgivning, Offentlig forvaltning, Brukerstøtte, Informasjon
Annonseinformasjon
- FINN-kode 383696490
- Sist endret