Rådgiver/Spesialrådgiver
Bærum kommune
- Frist 03.01.2025
- Ansettelsesform Fast
Interessert i kontraktsoppfølging? - da er det kanskje deg vi ser etter!
Kontraktsoppfølgingsteamet er for tiden organisert i stab under leder for Tildeling og forvaltning, i Forebygging og mestring. Kontraktsoppfølgingsteamets ansvar er oppfølging av kontrakter for kjøp av enkelte varer og tjenester til Aldring og mestring, herunder rammeavtaler som gjelder samkjøp av helse og omsorgstjenester til tjenesteområdene Aldring og mestring, Helse og velferd og Oppvekst.
Kontraktsoppfølgingsteamet består i dag av fire personer (4 årsverk) med bred kompetanse i oppfølging av kontrakter og private leverandører. Teamet forvalter for tiden ca. 65 kontrakter og rammeavtaler med en samlet verdi på om lag 460 mill. kroner. Ansatte i kontraktsoppfølgingsteamet har ulik kompetanse og erfaring som samlet dekker behovet til teamets oppgaver. Teamets portefølje vokser og vi trenger å utvide vår samlede kompetanse.
Vi ser etter deg som har erfaring fra eller kunnskaper om oppfølging av SSA- avtaler og som har jobbet med offentlig sektor. Du er godt kjent med Lov og forskrift for offentlige anskaffelser og kontraktsrett. Du trives med samarbeid og deler gjerne din kompetanse i teamet, samtidig som du evner å jobbe selvstendig og stoler på egen kompetanse. Du er selvgående og har gjennomføringskraft. Du jobber strukturert og trives med å håndtere mange utfordringer samtidig.
Tverrfaglig samarbeid er helt sentralt for denne stillingen. Det er derfor viktig at du er konstruktiv i din måte å samarbeide med andre på.
Har du erfaring fra strategisk kontraktsoppfølging er du spesielt interessant for oss.
Snarlig tiltredelse er ønskelig.
Arbeidsoppgaver
- Samarbeid med og oppfølging av leverandører
- Kvalitetssikre, systematisere og profesjonalisere kontraktsadministrasjon og leverandøroppfølging
- Bidra til kontinuerlig forbedring og utvikling gjennom tett samhandling med leverandører
- Risiko- og sårbarhetsanalyser
- Gevinstrealisering
- Prisjustering
- Avrop på gjeldende rammeavtaler
- Utvikle og vedlikeholde/oppdatere interne rutiner og verktøy for kontraktsoppfølging
- Bistå ledelsen med utarbeidelse av saksforberedelse til politiske utvalg
- Besvare og følge opp eksterne og interne henvendelser
Kvalifikasjoner
- Utdanning på minimum bachelornivå innen:
- Offentlig organisasjon og ledelse
- Industriell økonomi og teknologiledelse
- Logistikk og innkjøpsledelse
- Samfunnsøkonomi/statsvitenskap
- Kompetanse innen eller dokumentert erfaring fra IT/informasjonsteknologi i fagkretsen
- Kompetanse innen eller dokumentert erfaring fra kontraktsoppfølging og offentlige anskaffelser
- Kompetanse innen eller dokumentert erfaring fra utviklings- og/eller innovasjonsarbeid
- Lang og relevant erfaring med kontraktsoppfølging kan kompensere for formell kompetanse
Du er spesielt interessant for oss hvis du har:
- Bred digital kompetanse og gode IT-ferdigheter
- Kjennskap og erfaring fra arbeid med E-helse og velferdsteknologi
- Sertifisering i offentlige anskaffelser
- God innsikt i og dokumentert kompetanse fra offentlig forvaltning og prosessforbedring
- Erfaring fra inngåelse og oppfølging av rammeavtaler for velferdssektoren
Personlige egenskaper
- Du er lyttende, og har god samarbeids- og formidlingsevne
- Du er resultatorientert, og en pådriver for å effektivisere og forbedre prosesser sammen med andre
- Du er endringsvillig
- Har god evne til å prioritere og håndtere krevende situasjoner i en travel arbeidsdag
- Har evne og vilje til å dele erfaring og kompetanse og lære av andre
- Er god til å tenke helhetlig og strategisk
- Har meget god muntlig og skriftlig kommunikasjonsevne
Personlig egnethet og motivasjon vil vektlegges
Vi tilbyr
- Spennende stilling i et kompetent fagmiljø
- Dynamisk enhet i stor utvikling
- Varierte arbeidsoppgaver
- Fleksibel arbeidstid og mulighet for noe hjemmekontor
- Mulighet for kompetanseutviklingsstipend
- Offentlig tjenestepensjon
- Arbeidssted i flotte og moderne lokaler sentralt i Sandvika
- Stillingen lønnes som rådgiver eller spesialrådgiver avhengig av kvalifikasjoner og arbeidserfaringer
Om arbeidsgiveren
Sammen skaper vi et godt og inkluderende samfunn for våre nærmere 130 000 innbyggere, både i dag og i årene som kommer. Vi skaper rammer som bidrar til at de aller minste kan leke og lære og at de som trenger en hjelpende hånd får en hverdag preget av mestring, mening og verdighet. Vi gjør et bredt spekter av arbeidsoppgaver, og felles for oss alle er at vi får tillit og myndighet til å påvirke vår egen arbeidshverdag for å skape et samfunn som er godt å leve i. Hos oss kan du bli med og sette spor.
Søkere gjøres oppmerksom på at opplysninger om dem kan bli offentliggjort, selv om søkerne ber om ikke å bli ført opp på offentlig søkerliste (Offentliglova §25).
Før ansettelse i Bærum kommune skal identitet dokumenteres og oppholdstillatelse være gyldig.
- Sektor: Offentlig
- Sted: Arnold Haukelands plass 10, 1338 Sandvika
- Bransje: Offentlig administrasjon
- Stillingsfunksjon: Dokumentasjon, Kontor og administrasjon, Rådgivning
- Arbeidsspråk: Norsk
Nøkkelord
Rådgiver, Spesialrådgiver, Kontraktsoppfølging, Offentlig forvaltning, Kontraktarbeid
Annonseinformasjon
- FINN-kode 383709840
- Sist endret