Bildegalleri
Honda CBR1000RR-R Fireblade SP 2025 -. FORHÅNDSBESTILL 2025
2025
Ikke oppgitt
1 000 cc
218 hk
Pris
449 900 kr
MOTOR TEKNIKK KRISTIANSAND AS
Eff. rente 12.73%. Eksempel: 130 000 kr over 5 år. Kostnad 43 382 kr. Totalt 173 382 kr.
Forsikre kjøretøyet ditt
Sammenlign og se tilbud på forsikring
Beskrivelse
CBR1000RR-R Fireblade SP tar utviklingen et stort skritt videre, med en optimalisert utgave av rekkefireren på 1000 kubikk. Den leverer nå en enda råere akselerasjon i mellomregisteret samt en enorm toppeffekt. Sylindertoppen, kompresjonsforholdet, ventiltimingen og ventilfjærene er alle revidert. Rammen har en ny, mer smidig karakter for å forbedre styringsnøyaktigheten og trekkraften. Spesifikasjonen inkluderer også en svingarm i RC213V-S-stil, seksakset IMU og 3-nivås Honda elektronisk styredemper (HESD). Full fjæring av racingkvalitet leveres av Öhlins Smart Electronic Control (S-EC03). Bremsingen håndteres av Brembo, med nye Stylema R firestemplede kalipere foran. Nye winglets opprettholder downforce, og kjøreposisjonen er justert for å gi føreren mer kontroll. En TFT-fargeskjerm gir intuitiv kontroll over kjøremoduser og justering av kraft, motorbrems, HSTC, Wheelie Control og startmodus. Sving-ABS har nå en ekstra RACE-innstilling, mens Hondas Emergency Stop Signal og en smartnøkkel utgjør prikken over i-en. En begrenset utgave av CBR1000RR-R Fireblade SP Carbon Edition er også tilgjengelig.
- Optimalisert akselerasjon
- Kjøreklar vekt på 201 kilo
- 217,5 hestekrefter
- Tredje generasjons Öhlins-demping
- Quickshifter med tre nivåer er standard
- Oppgraderte bremser fra Brembo
- 1000 cm3 rekkefirer, ultrakompakt design
- 5 tommers TFT-skjerm i farger
- 2-motors Throttle By Wire for raskere respons og forbedret følelse
- Tre ulike kjørenivåer, pluss muligheter for skreddersøm
- Startmodus for optimale starter
- Revidert ramme gir ny stivhetsbalanse for forbedret styrenøyaktighet og grepsfølelse
- Seksakset IMU gir bedre kontroll
- Wheelie Control og 3-nivås Honda Electronic Steering Damper (HESD)
- Hondas Smart Key System
- En begrenset utgave av CBR1000RR-R Fireblade SP Carbon Edition er også tilgjengelig
Hondas ikoniske Fireblade har utviklet seg til å bli en fantastisk sportsmotorsykkel på 1000 kubikk etter at den ble introdusert i 1992. Fireblade SP lener seg tungt på motor- og chassisteknologi fra den gatelovlige MotoGP-maskinen RC213V-S. Den aerodynamiske utformingen er hentet fra MotoGP-sykkelen RC213V, og Fireblade SP ble i 2020 helt ny fra scratch – både med tanke på motor, styring og aerodynamikk.
2022 var et viktig jubileumsår for Honda – og for Fireblade, siden det markerte 30 år med det som over tid har vist seg å være en virkelig banebrytende sportsmaskin. En rekke detaljoppdateringer forbedret akselerasjonen ut av svingene, HSTC-styringen og gassfølelsen.
Nå ser vi en Fireblade SP som tar utviklingen videre. En rekke motor- og girkasseoppdateringer gir en ytelsesøkning i mellomregisteret med forbedret gassrespons. Sykkelen har fått optimaliserte endringer for førerposisjon og oppgraderinger fra Brembo og Öhlins. Målet er å levere en ferdig motorsykkel som er klar til å vinne, og samtidig oppnå den beste kjøreopplevelsen på landevei.
Optimalisert motor
Fireblades spenstige rekkefirer ble designet med tung input fra HRC MotoGP-utviklingsprogrammet. Den nye modellen leverer en toppeffekt på 217,5 hestekrefter ved 14 000 rpm med et maksimalt dreiemoment på 113 Nm ved 12 000 rpm.
81 mm-boringen og slaglengden på 48,5 mm er fortsatt den samme som for RC213V, mens ventiltimingen – varighet og løft – har blitt revidert og kompresjonsforholdet hevet fra 13,4 : 1 til 13,6 : 1. I tillegg til en lang liste med mekaniske optimaliseringer har motoren også fått elektroniske forbedringer.
For å ta motoren til neste nivå av kontroll er TBW (Throttle By Wire) nå et 2-motorsystem – én motor for sylinder 1 og 2, den andre for 3 og 4. Gjennom mindre gassåpninger åpnes ventiler for sylinder 1 og 2 først. Dette gjør motoren mye enklere å kontrollere og bruke gjennom de lavere turtallsområdene. Når turtallet stiger, åpnes alle gassventilene sammen og gir et jevnt rush av kraft. Den andre fordelen med 2-motor-TBW er den sterkere motorbremsingen. Med gassen helt lukket under retardasjon åpnes sylinder 3 og 4 med eksosventilen lukket for å øke motorens pumpetap – og dermed motorbremsingen – mens sylinder 1 og 2 er lukket, klare til å åpnes jevnt ved neste akselerasjon.
Honda Selectable Torque Control (HSTC) har ni nivåer og fikk til 2022 oppdateringer for en forbedret følelse. Teknologien ble endret for å gi en mye jevnere og mer intuitiv grepsstyring. Til 2024 ble HSTC optimalisert for motorens nye effektegenskaper og reviderte girutvekslinger.
Fullpakket med teknologi
Det er tre standard kjøremoduser, med alternativer for å endre motoreffekt og karakter. Power (P) virker gjennom nivåene 1–5, der 1 gir den ultimate direkte kraften. Engine Brake (EB) styrer ytelsen på en lukket gass gjennom nivåene 1–3, der 1 er den sterkeste motorbremsen. Wheelie (W) styrer nivåene 1–3 (pluss av), der 1 gir den svakeste intervensjonen.
Wheelie Control bruker innsamlet informasjon fra IMU-en om Fireblade SPs pitchvinkel sammen med hastighetssensorer for for- og bakhjul for å opprettholde dreiemomentet og håndtere hjulet uten at det går på bekostning av fremdriften.
Fireblade SP er også utstyrt med startmodus for racingstarter. Denne begrenser motorturtallet til 6000, 7000, 8000 og 9000 rpm-settpunkter, selv med vidåpen gass, og lar føreren fokusere på clutch (og startlys). Den standardmonterte quickshifteren leverer lynraske girskift. Den har blitt utviklet for å oppnå en kortere drivstoffkuttetid ved giring og et jevnere dreiemoment etter giring.
Revidert ramme og kvalitetskomponenter
Til 2024 ble rammen slanket med totalt 960 gram, med ytterligere 140 gram fra kortere motorfestebolter. Men hovedmålet med arbeidet var å justere stivhetsbalansen for en mer smidig håndteringsfølelse med sylskarp styringsnøyaktighet.
Akselavstanden er satt til 1455 mm, og den kjøreklare vekten er på 201 kg. Vektfordelingen er balansert på 53 % / 47 %, og tanken rommer nå 16,5 liter. Kjørestillingen er kompakt – og aerodynamisk effektiv med en salhøyde på 830 mm. Til 2024 ble også kjøreposisjonen subtilt justert for å gi mer kontrollfrihet – styret ble 19 mm høyere og 23 mm nærmere – med fothvilere satt 16 mm lavere.
CBR1000RR-R Fireblade SP har tredje generasjon Öhlins 43 mm S-EC3.0 (SV) NPX USD-gaffel, som byr på forbedret kjørekvalitet, svingstabilitet og grepsfølelse foran. En TTX36 S-EC3.0 (SV)-bakdemper matcher racingkvaliteten som finnes foran. Öhlins Objective Based Tuning-grensesnitt (OBTi) gir mulighet for finjusteringer. En ny funksjon er en fjærforspenningsguide for front og bakparti som anbefaler optimale innstillinger for førerens vekt.
Nye Brembo Stylema R 4-stemplede radialmonterte bremsekalipere betjenes av Brembo hovedsylinder og bremsehendel – og tilbyr konsekvent høy bremseytelse ved de høye temperaturene som genereres på banen. De griper rundt 330 mm skiver som sprer varmen effektivt. Bremsekaliperen bak er den samme Brembo-enheten som brukes av RC213V-S.
CBR1000RR-R Fireblade SP Carbon Edition vil være tilgjengelig i unik matt Pearl Morion Black-lakkering. Den vil ha forskjerm, underkåpe, midtkåpe, vinger, frontskjerm og skjermdeksel i stealthy karbonfiber for å maksimere den rå utførelsen. Den blir kun produsert i 300 enheter og har en spesiell plakett på luftboksdekselet. Carbon Edition er dessuten 1 kg lettere.
Tilbehør
Det er et stort utvalg av ekte Honda-tilbehør tilgjengelig for CBR1000RR-R Fireblade SP, både individuelt og som en del av tilbehørspakkene.
HRC Race Kit – (ikke for veibruk)
HRC har utviklet et Race Kit for CBR1000RR-R som øker motorytelsen, svingeevnen og grepet. Dette kan kjøpes som et komplett sett og er kun til bruk på bane. HRC-settets deler inkluderer ECU, ledningsnett, sylinderpakning, clutch, hurtigutløser bakaksel og racingeksos.
Racing Pack
Legger til hastighetsdetaljer: ramme- og tankbeskytter, en Alcantara-sal som gir stil, matchet av en rød eller svart salkappe. Oljepåfyllingslokk, drevbeskytter, hjulstriper og sotet skjerm er prikken over i-en.
Comfort Pack
Klar til å stå hele distansen: En USB Type-C-kontakt gjør det enkelt å lade smarttelefonen. En tankveske og salveske sørger for fleksibel bagasjekapasitet.
Kontakt
Tomas Tandberg tomas@motor-teknikk.no tlf: 980 39496
Nicolai Wachendorf nicolai@motor-teknikk.no tlf: 454 39170
Stig Kvade stig@motor-teknikk.no tlf: 906 76376
Motor Teknikk AS
Motor Teknikk er din lokale BMW, Honda og Husqvarna forhandler på Sørlandet. Vi er en autorisert merkevareforhandler med stor lidenskap for motorsykler. Med lang erfaring i bransjen, har vi hjulpet hundrevis med å realisere drømmen gjennom flere generasjoner. Vår motivasjon for å finne din drømmesykkel er like sterk i dag, som da vi startet i 1972. Det er ikke uten grunn at vi sier: Livet er bedre på to hjul.
Finansiering
Finansiering med gode betingelser. Fra 0,- innskudd og 10 års nedbetaling.
Autorisert verksted
Motor Teknikk AS har et godkjent MC verksted som behandler din motorsykkel med kjærlighet. Vi har autoriserte teknikere innen BMW, Honda og Husqvarna. I tillegg til bred kompetanse på øvrige merker.
Vinterlagring
Hos oss tilbyr vi vinterlagring som inkluderer:
-Avansert sikkerhetssjekk
-Vedlikehold og lading
-Varme og tørre lokaler
-Et sted hvor sykkelen din står trygt.
-Tilbud om henting/levering av sykkel for lagring mot tillegg i pris.
Tjenesten koster fra 2790,- inkl. mva
(mer informasjon om denne tjenesten finner du på vår hjemmeside)
Åpningstider salg:
Man – fre: 09.00 – 16.00
Torsdag: 09.00 – 18.00
Lørdag: 11.00 – 14.00
WWW.MOTOR-TEKNIKK.NO
*Vi tar forbehold om feil i annonsen. Leveringsomkostninger kan tilkomme.
Spesifikasjoner
- Omregistrering
- Ikke oppgitt (avgifter)
- Årsavgift
- Les mer
- Tilstand
- Ny
- Merke
- Honda
- Modell
- CBR1000RR-R Fireblade SP 2025 -. FORHÅNDSBESTILL 2025
- Modellår
- 2025
- Type
- Sport
- Effekt
- 218 hk
- Slagvolum
- 1 000 cc
- Vekt
- 201 kg
- Garanti
- Resterende ny MC-garanti
- Garantiens varighet
- 60 måneder
Dette kjøretøyet selges med Resterende ny MC-garanti (60 md.).
Reklamasjonsrett ved kjøp fra forhandler
Normalt gjelder 5 års reklamasjonsrett mot skjulte feil og mangler fra overlevering av produktet. Reklamasjonsretten brukes hvis produktet er i dårligere stand enn du hadde grunn til å forvente, basert på informasjonen du har fått fra selger. Reklamasjonsretten kan være begrenset hvis forhandleren har forretningssted utenfor Norge.
Annonsen kan være mangelfull. Fullstendig salgsinformasjon og opplysninger iht. opplysningsplikt kan fås direkte fra selger.