Bildegalleri
Ford Ford Transit Mk3 - EU ok til 05.07.2026
1986
199 900 km
Manuell
Bensin
Du må være logget inn for å se brukerprofiler og sende meldinger.
Logg innNyttige lenker
Sjekk tid for neste EU-kontrollSjekk heftelser på PX23444Gode råd til deg som skal kjøpe bobilEff. rente 12.73%. Eksempel: 130 000 kr over 5 år. Kostnad 43 382 kr. Totalt 173 382 kr.
Forsikre kjøretøyet ditt
Sammenlign og se tilbud på forsikring
Beskrivelse
Gammel traver som er billig å eie. Siden bilen er klassifisert som veteranbil, er det ingen omregistreringsavgift. Årsavgift (trafikkforsikringsavgift) og veteranbilforsikring kostet til sammen under tusenlappen i året.
Bilen var opprinnelig en grå varebil, men var lakkert rød og omgjort til russebil med 9 seter da jeg kjøpte den i februar 2020. Skilleveggen mellom varerommet var da fjernet, og det var satt inn et par 3-setere baki. Jeg skulle bruke bilen til å kjøre materielaer og skrot siden jeg holdt på med et lite ombyggingsprosjekt hjemme, og kastet derfor ut setene bak. Det er derfor bare sitteplass for 3 personer.
Like etter var pandemien over oss, og vi kunne ikke lenger reise på ferie til utlandet. Jeg laget derfor en innredning bak, slik at vi kunne feriere med bilen i Norge.
Gulvet bak ble platet med osb-plater og fikk nytt vinylbelegg. Innredning ble laget av lyse kryssfinerplater i poppel. Innredningen består av en benk bakerst, langsgående benker på hver side, et åpen skap bak førersetet, og et bord som kan felles ned. Det er god lagringsplass under benkene. Det er montert vindavvisere på sidevinduene foren, slik at man får luftet selv om det regner. Det er lagt opp 230V strømkabel fra motorrommet til skapet bak førersetet, slik at man kan koble seg til eksternt strømnett med egnet kabel (medfølger).
Det opprinnelige passasjersetet foran hadde bare 2-punkts sikkerhetsbelte («magebelte») for passasjeren i midten. Setet ble derfor byttet til et sete med integrert 3-punkts sikkerhetsbelte. Det er lagringsplass under dette setet.
Første året kjørte vi (2 voksne og en 8-åring) til Kristiansand, Telemark og til vestlandet. Bilen er ingen racerbil, men klarte seg greit, også opp til Dalsnibba (1500 m.o.h.) og ned igjen uten problemer. Året etter var vi en tur i Sverige med bilen. Vi har ikke hatt noen problemer med bilen på disse turene.
Bilen er nylig EU-godkjent, etter at den først fikk noen mangler. Med unntak av bremsene foran var manglene bagatellmessige, men det tok lang tid å skaffe ny bryter til tåkebaklyset (fikk til slutt tak i ny original bryter fra Litauen). Bremsene ble utbedret på godkjent verksted.
Telleren viser ca. 99.900 km. Den eldste registrerte kilometerstanden er 55.200 km ved ved EU-kontroll i 1998. Jeg ser ikke bort fra at telleren da hadde rundet en gang, og at kilometerstanden derfor er 199.900 km.
Da jeg kjøpte bilen opplyste selgerne at tidligere eier hadde foretatte en lett overhaling av motoren. Jeg har selv benyttet original Ford (Motorcraft) oljefilter og kvalitetsolje, og har ikke registrert oljeforbruk. Frontruten er uten riper og slitasje, så den må være byttet en gang. Det er brudd i kablene til varmetrådene i bakrutene, så varmetrådene virker ikke. Det er mulig kablene kan loddes på igjen, men jeg har ikke forsøkt.
Bilen er pen lang fra, men langt fra pen. Den har noen bulker og skrammer, og det er litt rust på venstre forskjerm mv, og det flasser av noe lakk på venstre skyvedør. Bilen har som nevnt vært russebil, og det har åpenbart vært folk på taket.
Det følger med gardiner (lystette), sammenleggbare madrasser (Släkt fra Ikea), takstativ, samt strømkabel for tilkobling til eksternt strømnett. Ubrukt Porta Potti toalett og camping-dusj (pose) mv. kan medfølge etter avtale.
Bilen er EU-godkjent i år, og frist for neste EU-kontroll (PKK) er 05.07.2026
Bilen kan enkelt endres til varebil kl. 1. Den vil da beholde hvite skilt, og det må monteres festekroker i gulvet, - for å kunne sikre last.
Innredningen er for fin til å kjøre hageavfall mv. Jeg har derfor skaffet meg en tilhenger som er bedre egnet til dette, og selger Transiten med tungt hjerte (og milde protester fra frue og minstemann).
Spesifikasjoner
- Omregistrering
- Ikke oppgitt (avgifter)
- Årsavgift
- Les mer
- Tilstand
- Brukt
- Merke
- Ford
- Modellår
- 1986
- Type bobil
- Bybobil
- Drivstoff
- Bensin
- Effekt
- 76 hk
- Slagvolum
- 2 l
- Girkasse
- Manuell
- Hjuldrift
- Bakhjulsdrift
- Lengde i cm
- 461 cm
- Bredde
- 194 cm
- Totalvekt
- 2 630 kg
- Egenvekt
- 1 450 kg
- Nyttelast
- 1 180 kg
- Reg. seter
- 9
- Soveplasser
- 3
- Bobilen står i
- Norge
- Registreringsnummer
- PX23444
- 1. gang registrert
- 20.05.1986
- Tilstandsrapport
- Nei
- Salgsform
- Til salgs
Reklamasjonsrett ved kjøp fra privatperson
Normalt gjelder 2 års reklamasjonsfrist mot skjulte feil og mangler. Reklamasjonsretten brukes hvis produktet er i dårligere stand enn det du hadde grunn til å forvente, basert på informasjon du har fått fra selger. Vær oppmerksom på at begge parter kan fraskrive seg reklamasjonsretten dersom dette er tydelig spesifisert i en kjøpekontrakt.
0580 OsloLogg innLogg inn for å se hele adressen
Annonsen kan være mangelfull. Fullstendig salgsinformasjon og opplysninger iht. opplysningsplikt kan fås direkte fra selger.