IT-lærling
Upheads
- Frist 11.2.2025
- Ansettelsesform Lærling
Er du vår neste IT-lærling?
Som lærling på vår Servicedesk kan du bety en stor forskjell for våre kunder. En ansatt med PC som svikter, en tannlege som sliter med å lagre røntgenbilder eller en fortvilet butikkarbeider med en kortterminal som er nede.
Årlig tar Upheads inn nye lærlinger. Nå er vi igjen på jakt etter deg som skal ha læretid innen IT-driftsfaget fra august 2025. Hos oss tør vi love en god start på IT-karrieren din!
Som lærling hos Upheads blir du en del av vår Servicedesk. Gjengen som forstår at ikke hele Norge har doktorgrad i verken data eller Microsoft. De som møter kundene gjennom arbeidsdagen og som er ansiktet til Upheads utad.
Her får du mulighet til å løse alt fra enkle 1. linje saker til tyngre 3. linje saker. Det er kun din egen kompetanse som setter begrensning på hva du kan løse.
Oda, tidligere lærling som nå er ansvarlig for intern IT-drift, beskriver læretiden slik:
"Variert, lærerik, rett og slett gøy. Du får prøve deg på så mye forskjellig og du får den hjelpen du trenger. Allerede som lærling fikk jeg mye ansvar. Du sitter ikke "bare" og tar imot telefoner og sender saker videre, du får faktisk hjulpet kunder. Det sosiale er også ekstremt bra. En god plass å ta læretiden sin hvis du vil prøve deg på mye, alltid ha noe å tukle med og liker å ha en sosial gjeng rundt deg."
Typiske arbeidsoppgaver:
- Besvare innkommende henvendelser over telefon og e-post
- Feilsøking på kunder sine nettverk, servere og skyløsninger
- Administrere lisenser og tjenester hos kunder
- Registrere saker i vårt interne CRM-system
- Bestille og behandle hardware og software til våre kunder
- Løse innkomne saker eller rute dem videre til våre IT-konsulenter
- Være med ut på kundeoppdrag sammen med IT-konsulenter
Vårt kundesenter består i dag av 40 løsningsorienterte kollegaer, som tar saken uansett hvor utfordrende eller enkel den måtte være. Vi har åpningstid fra 07:00 – 21:00, alle hverdager.
Ellers stiller vi med:
- Mulighet for fast ansettelse etter endt læretid
Vårt mål er å lage et så godt opplæringsprogram at du selvfølgelig ønsker å fortsette i jobb hos oss.
- En god start
Å begynne i jobb kan være nervepirrende. Hvilke arbeidsoppgaver får jeg? Hvordan blir jeg tatt imot? Er det egentlig gøy i Upheads?
På din første dag står vi klar med Upheads-starterpack, en dedikert fadder og et stoooort velkommen. Vi skal passe på at overgangen fra skolebenk til arbeidsliv blir 10/10 og er klar for å vise hvor gøy det faktisk er å komme ut i arbeidslivet.
- Utvikling i tråd med læreplanen
Vi har egen lærlingansvarlig i Upheads som kjenner innholdet og målene i læreplanen godt. Lærlingansvarlig passer på at du får den kompetansen du trenger, følger deg opp med samtaler gjennom året og hjelper deg på veien til faglært.
- Bli smartere med LevelUP
Vi har et eget opplæringsløp som gjør at du kan levle opp til et høyere nivå av kompetanse. Her finner både kompetansedager, sertifiseringsløp og klasseromsundervisning for ulike sertifiseringer. Vi har også en egen læringsplattform med innhold på alle mulige IT-tema.
- Fast arbeidssted i flotte lokaler på Forus
Påstand: Du kommer til å digge kantinen vår. Enten du elsker varmmat, salatbar eller halvthorn med ost og skinke (piffi, varmt). I lokalene våre finner du også eget gamingrom med sakkosekker og Playstation. Fun fact: det ene møterommet vårt heter de_dust2. De som vet de vet, oki?
Vi har også ledig parkeringsplass til deg!
- Gode interne muligheter
Når du er ferdig med læretiden har vi flere løp for å videreutvikle deg i IT-faget. Vi har tidligere lærlinger som nå jobber som IT- eller software-konsulenter, teamledere eller i vårt sikkerhetssenter. Upheads er et IT-selskap i vekst og opptatt av å beholde våre ansatte gjennom faglig utvikling og interne muligheter.
- Gode kollegaer
Du får dyktige kollegaer som spiller deg god, og som raust deler av kunnskapen sin. Fagmiljøet vårt er stort. Du vil ikke bare se dine kollegaer på Servicedesken, men du vil jobbe tett med andre avdelinger, som løsningsarkitekter, prosjektledere, IT og selgere. Du er aldri alene – vi er et lag.
- Kjekke kunder
Å jobbe med små og mellomstore bedrifter (SMB) gjør at vi blir ekstremt godt kjent med kundene våre – og det elsker vi. Ikke bare er kundene våre kjekke, men de kommer fra ulike bransjer og har ulike løsninger. For noen fungerer vi som en støtte til eksisterende IT-avdeling, og hos andre er vi hele IT-avdelingen deres. Det betyr at du som IT-nerd får kose deg med mange ulike løsninger, fremfor å sitte hos samme kunde og bare gjøre de samme oppgavene. For oss er det viktigste at IT-en til kunden bare funker.
- Gøye aktiviteter for alle
Vi har eget husband, og DJ-er som kan få enhver dansefot til å vrikke. Og joda, vi spiller fotball også, men aller best liker vi gaming og databrus. Vi stiller med flere e- sport lag i Haven-ligaen og vi som ikke spiller samles for å heie. Her er vi blodfans og får en unik følelse av fellesskap, både online og offline. To ganger i året arrangerer vi også LAN for alle ansatte, på tvers av land og byer.
Dette håper vi du kjenner deg igjen i:
- Har gjennomført og bestått VG1 Informasjonsteknologi og medieproduksjon og VG2 Informasjonsteknologi, og vil være lærling fra høsten 2025
- Generelt gode IT-kunnskaper
- Genuint opptatt av teknologi
- Du liker å snakke med folk og løse deres IT-problemer
- Du er opptatt av at de du snakker med forstår hva du mener og gi dem den lille ekstra Servicen som får dem til å smile
- Du synes det er gøy å jobbe og liker å ha masse å gjøre
- Stolt av din IT-karriere
- Til å stole på og gjør som avtalt
Overbevist?
Send inn søknad allerede nå! Vi kaller inn til intervju fortløpende.
Pssst. Mens du venter på svar, kan du kose deg med denne videoen:
https://youtu.be/gTRKe7YKWLY?si=0q5w7C91lYt-oQC9
Om arbeidsgiveren
Vi er et av de raskest voksende IT-leverandørselskapene i landet, og tar stadig nye markedsandeler.
Siden vi jobber med små og mellomstore bedrifter (SMB), kjenner vi alle kundene våre godt, og det er viktig for oss.
Vi er mer enn bare en logo. Vi er Marie, Trond og Jarle – som kjenner din IT-løsning og sørger for at den funker.
Alle bedrifter har sin kultur, og vi er ekstremt stolte av vår.
Vi vil at det vi holder på med skal oppleves meningsfullt, for både kunder, samarbeidspartnere og ansatte. IT skal være bærekraftig og bidra til en meningsfull fritid for barn og unge, derfor deler vi ut sponsormidler til alt fra korps og turn, til e-sport og andre aktiviteter. Det kaller vi «IT med mening».
Upheads skal også være et sted hvor folk trives og får utviklet seg. Et godt arbeidsmiljø er nøkkelen til fornøyde kunder. For å sikre at vi leverer på målene vi har satt oss, undersøker vi jevnlig tilfredsheten hos både kunder og medarbeidere. Nå ligger vi på 89,2 % medarbeidertilfredshet – og det er vi stolte av.
- Nettverk: Facebook, LinkedIn
- Sektor: Privat
- Antall stillinger: 3
- Sted: Vestre Svanholmen 4, 4313 Sandnes
- Bransje: IT, IT - maskinvare, IT - programvare
- Stillingsfunksjon: IT-support, Kundeservice
- Arbeidsspråk: Norsk
Nøkkelord
Kundesenter, IT, lærling, ikt-servicefag, IT-driftsfag
Oda: Katteelsker og tidligere IT-lærling (1/8)
Annonseinformasjon
- FINN-kode 384298736
- Sist endret