Avdelingsleder innovasjon og digitalisering
Nittedal kommune
- Frist 03.01.2025
- Ansettelsesform Fast
Vil du bidra til innovasjon og digitalisering i Nittedal kommune?
Vi søker deg som er fremme i skoa og søken etter nye måter å løse kommunens tjenesteoppdrag på. Avdelingen er plassert i enhet for HR, digitalisering og organisasjonsutvikling, og avdelingsleder rapporterer til HR- og organisasjonssjef og inngår i hans lederteam. Avdelingen representerer et viktig strategisk satsningsområde for kommunen.
Som leder i Nittedal kommune, inngår du i kommunens lederutviklingsprogram – Ledelsen i Nittedal kommune – LINK, som skal bidra til sterke kollektivt lederskap og styrket medarbeiderskap i organisasjonen.
Avdelingen består i dag av tre årsverk, og samhandler veldig tett med kommunalområdenes digitaliseringsrådgivere og kommunens IT-drift avdeling. Avdelingen har ansvaret for prosess- og prosjektstøtte, innovasjon og digital transformasjon, og skal bidra til kostnadseffektive, sikre og stabile digitale tjenester, samt utvikle de løsningene vi allerede har.
Arbeidsoppgaver og arbeidsoppgaver
Det vil være store muligheter for å påvirke egen arbeidshverdag, og følgende vil være sentrale oppgaver:
- Være ansvarlig og pådriver for porteføljeforvaltning og koordinering.
- Ansvarlig for å støtte og fasilitetere porteføljestyrets og porteføljesekretariatets arbeid og følge opp vedtakene som er besluttet.
- Lede egne prosjekter
- Oppdatert på teknologisk utvikling, og forstår hva det betyr for tjenestetransformasjon.
- HR-, økonomi- og fagansvar for egen avdeling.
Kvalifikasjoner
Vi ser for oss at du har følgende kompetanseprofil:
- Prioritering-, beslutnings- og gjennomføringsevne.
- Relevant høyere utdanning innenfor teknologiledelse/prosjektledelse, digital transformasjon eller lignende.
- Prosjektleder- (prince2), prosesslederutdannelse eller tilsvarende.
I tillegg ønsker vi oss en leder som:
- Er motiverende, har en inkluderende lederstil preget av integritet, samarbeid og nyskaping.
- Er relasjonssterk, nettverkssøkende og har gode kommunikasjonsferdigheter.
- Har erfaring fra kommunal sektor, og kan vise til gode resultater.
- har ledererfaring og/eller lederutdanning.
- Har et solid fagnettverk.
Vi tilbyr
- En spennende lederstilling som skal bidra til tjenestetransformasjon i organisasjonen.
- Et utviklingsorientert og tverrfaglig fagmiljø.
- Mulighet for personlig og karrieremessig utvikling.
- Konkurransedyktige betingelser.
- Gode pensjons- og forsikringsordninger.
Om arbeidsgiveren
Nittedal kommune har ca. 25.500 innbyggere og ligger 15 minutter fra Sinsenkrysset i grønne og landlige omgivelser. Vi har et rikt kulturliv innen idrett, friluftsliv, musikk, dans og teater, kunst og håndverk. Mer enn 150 ulike lag og foreninger gjør at de fleste vil føle seg hjemme her også i fritiden. Vi er et populært utfartsmål for friluftsinteresserte både sommer og vinter.
Kommunens overordnede styringsmål er at vi skal være klima- og miljøvennlige, ha fokus på livskvalitet hele livet og jobbe med engasjement og samskaping. Det skal være godt å leve i Nittedal!
Våre organisasjonsmål er framtidsrettet og attraktiv. Målene bygger på kommunens verdier som er raushet, redelighet og respekt. Dette gjenspeiler måten vi organiserer tjenestene våre, hvordan vi jobber sammen og hvordan vi møter innbyggerne våre.
Bli litt mer kjent med Nittedal kommune ved å høre på vår podcast!
Vi er Nittedal på Spotify
- Sektor: Offentlig
- Sted: Rådhusveien 1, 1482 Nittedal
- Bransje: IT, Konsulent og rådgivning, Offentlig administrasjon
- Stillingsfunksjon: AI / Maskinlæring, Forretningsutvikling og strategi, Ledelse
- Arbeidsspråk: Norsk
Nøkkelord
prosjektledelse, digital transformasjon, teknologiledelse, porteføljeforvaltning, lederutvikling
Annonseinformasjon
- FINN-kode 384305768
- Sist endret