Bildegalleri
Honda CRF250R 2025
2025
Ikke oppgitt
295 cc
Ikke oppgitt
Pris
119 900 kr
MOTOR TEKNIKK KRISTIANSAND AS
Eff. rente 12.73%. Eksempel: 130 000 kr over 5 år. Kostnad 43 382 kr. Totalt 173 382 kr.
Forsikre kjøretøyet ditt
Sammenlign og se tilbud på forsikring
Beskrivelse
Forbedret svingstabilitet, spesielt under tøffe baneforhold – uten tap av styringssmidighet – er resultatet av utviklingen av den nye HRC-inspirerte CRF250R. Chassiset deles med den nye CRF450R, og 70 prosent av rammen er ny. En rekke deler har fått oppdateringer, og ny Showa-fjæring er på plass. Det samme er Nissin-bremsekaliperen med to stempler foran. Motoren har revidert veivaksel, forbedret gassrespons, dreiemomentfølelse i mellomregisteret og reviderte innsugs/eksos- og PGM-FI-innstillinger. Nytt er også 3-nivåers Honda Selectable Torque Control (HSTC) i tillegg til Launch Control og Engine Mode Select Button (EMSB). Ny plast og oppdatert CRF-grafikk markerer modellendringen, og Honda-vingen på forskjermen er siste finish.
- Ny ramme til 2025
- Samme chassis som CRF450R
- Optimalisert støtdemping
- Mer robust motor med bedre akselerasjon
- Honda Selectable Torque Control (HSTC)
- Tre nivåer HRC Launch Control
- Håndtering og smidighet er forbedret
- Kjøreklar vekt er på kun 107 kilo
- Ny plast og oppdatert CRF-grafikk
MX2-klassen er en ubarmhjertig nærkamp, og Hondas CRF250R har vist seg å være et verdig våpen. Konkurransen har stadig drevet utviklingen videre gjennom mange trinn, til en plattform som både amatør-MX-entusiaster og profesjonelle kan hente det ytterste ut av, meter for meter i hver runde.
2022-modellen fikk omfattende oppgraderinger for å gjøre den til The Strongest Ever , blant annet chassisforbedringer arvet fra 2021-utgaven av CRF450R. Dette ga både bedre kjøreegenskaper og økt smidighet, i tillegg til sterkere dreiemoment ved lavt turtall for å utnytte det nye chassiset optimalt. Som en ekstra fordel ble også seigheten og holdbarheten forbedret.
CRF250R har vært uendret siden den gang, men til 2025 er det en oppgradert sykkel som er klar for tøffe tak – med helt nytt chassis og en mer hardtslående motor.
Råsterk motor
CRF250R har en 249,4 kubikk stor DOHC-motor med fire ventiler, som lenge har vært ansett som en av de beste på banen når det gjelder toppytelse, men den bygger også dreiemoment og kraft fra lave turtall. For 2025-modellen har målet vært å forbedre kraftuttaket utover toppturtallet, generere mer moment fra mellomregisteret til høye turtall – og dermed også mer akselerasjon – samt å jevne ut gassforbindelsen.
Veivakselen er redesignet og mer robust, noe som gjør den i stand til å fungere raskere. Luftstrømruten er dessuten mer direkte enn i forrige design, noe som reduserer motstanden og forbedrer gasskontrollen. Eksosanlegget har fått en rettere og jevnere bane for eksosen, som forbedrer akselerasjonen i mellom- og toppregisteret. Lyddemperen er laget av varmebehandlet aluminium for å tåle slitasje fra førerens støvel. Den oppfyller ellers den nye FIM 109 dB-støyforskriften.
Den kjøreklare vekten er på 107 kilo med en front/bak-vektfordeling på 48,6 / 51,4%. Den nye 49- mm USD-gaffelen fra Showa gir forbedret kontroll fra den første bevegelsen og hele veien gjennom støtet. Den har en slaglengde på 310 mm, og oljespesifikasjonen er oppdatert for å gi bedre lavhastighetsdemping. Det er 16 justeringsposisjoner for både retur og kompresjon, og alle innstillinger er revidert for 2025-modellen.
Showa-bakdemperen er tilpasset frontgaffelen og er fullstendig redesignet for å gi jevn og konsistent kontroll gjennom hele fjæringsslaget, med redusert friksjon i bunnen. Det er 17 justeringsposisjoner for retur, 3,5 omdreininger for høyhastighetskompresjon og 13 justeringsposisjoner for lavhastighetskompresjon. Alle innstillingene er revidert for 2025-modellen. Den oppdaterte Pro-Link-strukturen er 11% stivere, med optimalisert utveksling og akselvandring for å gi jevnere støtkontroll.
HSTC – også brukt på CRF450R – jobber for å minimere bakhjulsspinn og maksimere trekkraften. Systemet justerer tenningstidspunktet og kontrollerer PGM-FI når en turtallsendring overstiger en bestemt verdi.
Tre moduser er tilgjengelig for ulike kjøreforhold:
Modus 1: griper inn på den mildeste måten og etter lengst tid, noe som er nyttig for å redusere hjulspinn.
Modus 2: gir en balanse mellom Modus 1 og 3 når det gjelder hastighet og styrke på inngrep, og bidrar til å opprettholde kontroll i svinger.
Modus 3: reagerer raskest og mest kraftfullt, og er derfor ideell for glatte og gjørmete forhold.
HSTC kan også deaktiveres helt, og når motoren startes, vil systemet bruke den sist valgte innstillingen.
Launch Control har også tre moduser: Modus 1 har en høy turtallsgrense, Modus 2 (fabrikkinnstillingen) bruker en middels grense, mens Modus 3 er satt til lav turtallsgrense. Via Engine Mode Select Button (EMSB) kan du velge mellom tre moduser for å justere motorkarakteristikken: Modus 1 er fabrikkinnstillingen, 2 er jevn og 3 er aggressiv.
Kontakt
Tomas Tandberg tomas@motor-teknikk.no tlf: 980 39496
Nicolai Wachendorf nicolai@motor-teknikk.no tlf: 454 39170
Stig Kvade stig@motor-teknikk.no tlf: 906 76376
Motor Teknikk AS
Motor Teknikk er din lokale BMW, Honda og Husqvarna forhandler på Sørlandet. Vi er en autorisert merkevareforhandler med stor lidenskap for motorsykler. Med lang erfaring i bransjen, har vi hjulpet hundrevis med å realisere drømmen gjennom flere generasjoner. Vår motivasjon for å finne din drømmesykkel er like sterk i dag, som da vi startet i 1972. Det er ikke uten grunn at vi sier: Livet er bedre på to hjul.
Finansiering
Finansiering med gode betingelser. Fra 0,- innskudd og 10 års nedbetaling.
Autorisert verksted
Motor Teknikk AS har et godkjent MC verksted som behandler din motorsykkel med kjærlighet. Vi har autoriserte teknikere innen BMW, Honda og Husqvarna. I tillegg til bred kompetanse på øvrige merker.
Vinterlagring
Hos oss tilbyr vi vinterlagring som inkluderer:
-Avansert sikkerhetssjekk
-Vedlikehold og lading
-Varme og tørre lokaler
-Et sted hvor sykkelen din står trygt.
-Tilbud om henting/levering av sykkel for lagring mot tillegg i pris.
Tjenesten koster fra 2790,- inkl. mva
(mer informasjon om denne tjenesten finner du på vår hjemmeside)
Åpningstider salg:
Man – fre: 09.00 – 16.00
Torsdag: 09.00 – 18.00
Lørdag: 11.00 – 14.00
WWW.MOTOR-TEKNIKK.NO
*Vi tar forbehold om feil i annonsen. Leveringsomkostninger kan tilkomme.
Spesifikasjoner
- Omregistrering
- Ikke oppgitt (avgifter)
- Årsavgift
- Les mer
- Tilstand
- Ny
- Merke
- Honda
- Modell
- CRF250R 2025
- Modellår
- 2025
- Type
- Cross/Enduro/Trial
- Drivstoff
- Bensin
- Slagvolum
- 295 cc
- Vekt
- 107 kg
Reklamasjonsrett ved kjøp fra forhandler
Normalt gjelder 5 års reklamasjonsrett mot skjulte feil og mangler fra overlevering av produktet. Reklamasjonsretten brukes hvis produktet er i dårligere stand enn du hadde grunn til å forvente, basert på informasjonen du har fått fra selger. Reklamasjonsretten kan være begrenset hvis forhandleren har forretningssted utenfor Norge.
Annonsen kan være mangelfull. Fullstendig salgsinformasjon og opplysninger iht. opplysningsplikt kan fås direkte fra selger.