HR- og kommunikasjonsrådgiver
Lillestrøm kirkelige fellesråd
- Frist 6.1.2025
- Ansettelsesform Fast
HR og kommunikasjon, en sjelden mulighet
Liker du å jobbe med mennesker, liker du å kommunisere? Denne stillingen er todelt mellom HR og kommunikasjonsarbeid. Vi ser etter en person som sier ja takk til begge deler, som evner å se nye muligheter, som liker å samarbeide om kreative løsninger og ta faglig ansvar.
I Lillestrøm kirkelige fellesråd trenger vi en som kan støtte ledere og medarbeidere i deres daglige utfordringer. Vi lover at det er kort vei fra en god idé til handling. Våre 8 menigheter har mange spennende prosjekter på gang, og du kan bidra til å gjøre kirken synlig og relevant for kommunens 95 000 innbyggere.
I denne jobben kan personlig egnethet og erfaring kompensere for manglende formell utdanning. Ring gjerne for mer informasjon om jobben!
Arbeidsoppgaver
- Oppdatering av personalhåndbok, arbeidsavtaler og oppfølging av arbeidsrettslige spørsmål og personalsaker
- Veilede og gi støtte til ledere innen HR-feltet, og sikre at dette er i tråd med lovverk og kirkens/fellesrådets retningslinjer
- Lede rekrutteringsprosesser
- Videreutvikle, implementere og sikre gode HR-prosesser og rutiner
- Oppdatere digitale flater og relevante kanaler, innholdsproduksjon, utforming av maler og materiell
- Rådgi og veilede fellesrådets 8 menigheter i kommunikasjonsfaglige spørsmål
- Implementere nasjonale kampanjer, kommunikasjonsplan og årshjul i menighetene og bistå ved større lokale prosjekter
- Bistå i krisekommunikasjon
Kvalifikasjoner
- Kjennskap til Den norske kirke, gjerne som ansatt
- Erfaring med HR- og kommunikasjonsarbeid
- Meget gode muntlige og skriftlige ferdigheter i norsk
- Erfaring med nettpublisering, innholdsproduksjon og markedsføring
Det er en fordel at du har
- Utdannelse innen digital markedsføring, journalistikk eller HR
- Evne til å finne gode løsninger i tråd med regelverket
- Interesse for å bruke digitale løsninger for å effektivisere, forenkle og forbedre
Personlige egenskaper
- Du har evne til å tenke kritisk og strategisk for å oppnå organisasjonens mål
- Du har en god rolleforståelse og sterke kommunikasjons- og samarbeidsevner
- Du er nøyaktig og kvalitetsbevisst
- Du er selvstendig, systematisk og har god gjennomføringsevne
Personlig egnethet for stillingen vil bli vektlagt.
Du må være medlem av Den norske kirke.
Vi tilbyr
- En spennende stilling som kombinerer to fagfelt
- Tillit, ansvar og mulighet til å tenke nytt
- Fokus på læring: få tilbud om videreutvikling og kurs for å utvikle deg innenfor dine arbeidsområder
- Arbeidsplass sentralt i Lillestrøm sentrum, bare 10 minutter med toget fra Oslo S.
Om arbeidsgiveren
Lillestrøm kirkelige fellesråd ivaretar administrative og økonomiske oppgaver for Den norske kirkes 8 menigheter og er gravferdsmyndighet og -forvaltning i Lillestrøm kommune.
- Sektor: Offentlig
- Sted: Storgata 32, 2000 Lillestrøm
- Bransje: HR, organisasjonsutvikling og rekruttering, Kirke og menighet, Konsulent og rådgivning
- Stillingsfunksjon: HR, personal og rekruttering, Journalist, Rådgivning
- Arbeidsspråk: Norsk
Nøkkelord
hr, kommunikasjon, rådgiver, Lillestrøm, digital markedsføring
Annonseinformasjon
- FINN-kode 384317856
- Sist endret