Seksjonsleder
Lillestrøm kommune
- Frist 06.01.2025
- Ansettelsesform Fast
Er du vår nye seksjonsleder?
I Lillestrøm kommune øker antallet eldre de kommende årene. Kommunen har en stor ambisjon om å bygge gode tjenester og teknologi står sentralt i dette. Det foregår mange utviklings -og innovasjonsprosjekter kommunen.
Lillestrøm kommune har syv institusjoner fordelt i hele kommunen med totalt tre korttidsseksjoner, 18 langtidsseksjoner, Kommunal akutt døgnenhet og lindrende enhet. Kommunen er en arbeidsplass med gode muligheter for både faglig og personlig utvikling. For å kunne møte dagens og fremtidens utfordringer, søker vi etter en dyktig og engasjert seksjonsledere for å være med på å løse samfunnsoppdraget sammen med oss.
Seksjonsleder vil ha ansvar for legetjenesten og utvikling av prosjekt i kommunen. Stillingen er organisatorisk plassert under avdelingsleder for Korttid, KAD og institusjon, men har ansvar for legetjenester for alle syv institusjoner i kommunen og samarbeide tett med avdelingsleder for institusjon langtid. Vi søker en innovativ, nyskapende og engasjert leder som vil være med å utvikle våre tjenester og legetjenesten videre.
Vi søker en leder med klar og tydelig lederstil, med evne til å ivareta et sterkt og stabilt arbeidsmiljø, samt evne til å videreutvikle et faglig godt tilbud slik at våre pasienter får et godt legetilbud i en tid med stadige endringer i kommunens helse- og omsorgstjenester. Vi ønsker også en leder som har gode evner til å drifte prosjekter og kvalitetsforbedrende arbeid. Er du den vi søker?
Arbeidsoppgaver
- Ansvar for seksjonens bemanning og drift
- Planlegge, organisere og lede arbeidet på en måte som sikrer god kvalitet i tjenesten i tråd med gjeldende lovverk, kommunale vedtak og målsettinger
- Ansvar for individuelle oppfølgingsplaner for leger med ALIS avtale
- Ansvar for god og samlende personalledelse
- Bidra aktivt i arbeidet med tjenesteutvikling, HMS og pasientsikkerhet
- Ansvar for oppfølging av den enkelte medarbeider, herunder medarbeidersamtaler, sykefraværsoppfølging og systematisk kompetansebygging
- Følge opp avdelingens mål og strategiplan innenfor egen seksjon
- Aktivt delta i videreutvikling og kvalitetssikring av tjenesten
- Bidra til godt partssamarbeid
- Delta og bidra aktivt i tjenesteområdets tverrfaglige samarbeid
- Budsjett og resultatansvar for egen seksjon
- Være en ressurs i innen prosjektledelse og endringsledelse
Kvalifikasjoner
- Minimum 3-årig relevant helsefaglig utdannelse på høyskole/universitetsnivå, fortrinnsvis innen sykepleie eller medisin
- Videreutdanning innen ledelse/ eller lang dokumenterbar erfaring som leder
- Ledererfaring med gode resultater
- God kjennskap til ALIS ordningen
- God kjennskap til relevante lover og forskrifter
- Dokumenterte ferdigheter innen turnusplanlegging
- Gode datakunnskaper
- Dokumenterbare resultater innen endringsledelse og prosjektledelse
- God kjennskap til trepartssamarbeid
- Meget god fremstillingsevne på norsk, både skriftlig og muntlig
- Har evne til å arbeide strukturert med å utvikle, forankre og gjennomføre endringer
- Politiattest ikke eldre enn 3 mnd. fremlegges ved ansettelse.
Vitnemål og attester må lastes opp i Rekrutteringsportalen. Har du utdanning fra utlandet legger du ved godkjenning fra HK-dir; https://hkdir.no/utdanning-fra-utlandet
Vi gjør oppmerksom på at dokumentasjon på blant annet avtjent verneplikt og omsorg for barn, eldre eller syke også kan gi uttelling på lønnsansiennitet.
Personlige egenskaper
Personlig egnethet tillegges stor vekt. Lillestrøm kommune søker en leder som:
- Har gode lederegenskaper og forståelse for rollen som leder
- Er tydelig i sitt lederskap og evner å gjennomføre nødvendige endringer
- Viser evne til å skape engasjement og samhold
- Våger å tenke nytt, være modig og handlekraftig
- Har god kjennskap til GAT som arbeidsverktøy er en fordel
- Har god evne til samhandling, dialog og kommunikasjon
- Har evne til å ta ansvar, skape samhold, tillit og et godt arbeidsmiljø
- Har motiverende lederstil
- Er målrettet, resultatorientert og med stor gjennomføringsevne
- Har interesse for teknologi og utvikling
- Er endringsvillig og åpen for nye utfordringer
Vi tilbyr
- Utfordrende og samfunnsnyttige oppgaver
- Stor mulighet for utvikling av egen arbeidshverdag innenfor gitte rammer, samt muligheter for personlig utvikling sammen med dyktige medarbeidere og kollegaer
- Organisert under avdelingsleder og deltar i dennes lederteam
- Trivelige, nysgjerrige, engasjerte og dyktige kollegaer med godt samhold og mye humor
- Gode pensjons- og forsikringsordninger, inkludert ulykkesforsikring som gjelder på fritid
- Fleksibel arbeidstid
- Bedriftsidrettslag med gode tilbud til medlemmer
- Lønn etter avtale
Vi mener at inkludering og mangfold er en styrke. Vi ønsker medarbeidere med ulike livserfaringer og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning. Vi vil tilrettelegge for medarbeidere som har behov for det. Vi ønsker medarbeidere med ulike livserfaringer og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning.
Offentlig søkerliste utarbeides etter søknadsfristens utløp i samsvar med Offentleglova § 25. Dersom du ønsker å reservere deg fra oppføring på offentlig søkerliste, må dette begrunnes. Du vil bli varslet om reservasjonen ikke tas til følge.
Om arbeidsgiveren
Lillestrøm er Norges niende største kommune. Vi har ca. 95.000 innbyggere, og en beliggenhet midt mellom Oslo og Gardermoen på Nedre Romerike. Vi baserer vår virksomhet på FNs bærekraftsmål, med fokus på klima og miljø. Verdiene våre er Tillit - Inkludering - Nyskaping. Besøk oss på https://www.lillestrom.kommune.no/
- Sektor: Offentlig
- Lederkategori: Leder
- Sted: Jonas Lies gate 18, 2000 Lillestrøm
- Bransje: Helse og omsorg
- Stillingsfunksjon: Helsepersonell, Ledelse
- Arbeidsspråk: Norsk
Nøkkelord
Helsetjenester, legetjenesten, Eldreomsorg, helsefaglig, ledelse
Annonseinformasjon
- FINN-kode 384337803
- Sist endret