IT-Support
Stadler Service Norway AS
- Frist Snarest
- Ansettelsesform Fast
Er du vår nye IT-support?
Stadler Service Norway AS, en ledende leverandør av jernbaneløsninger, søker IT-support. Som et datterselskap av Stadler Rail Group, en anerkjent global jernbanekjøretøyprodusent, har Stadler Service Norway AS spesialisert seg på vedlikehold og service av jernbanekjøretøyer, for å bidra til sikker og effektiv drift over hele Norge.
Som IT-støtte / helpdesk spesialist har du en sentral rolle i å tilby direkte assistanse til brukere i løsningen av IT-relaterte problemer. Dine hovedoppgaver omfatter brukerstøtte, deteksjon og diagnose av problemer, samt feilsøking og løsning av disse. I tillegg er håndtering av support tickets og kommunikasjon med sluttbrukere viktige deler av stillingen. Videre er du ansvarlig for overvåking og vedlikehold av alle aspekter ved IT-infrastrukturen hos Stadler Service Norge AS, inkludert nettverk, servere samt sikkerhetsprogrammer og systemer. Du vil også aktivt bidra til kunnskapsdeling og sikre at all dokumentasjon er både fullstendig og korrekt.
Dine arbeidsoppgaver
- Gi førsteklasses støtte til våre hovedsakelig interne brukere gjennom flere kommunikasjonskanaler, inkludert telefon, e-post, chat og direkte interaksjon.
- Fange opp og analysere rapporterte problemer for å identifisere rotårsaken og utvikle effektive løsninger
- Utføre feilsøkingsprosedyrer for å effektivt løse IT-problemer og sikre at forretningsprosesser forløper uten avbrudd
- Administrere support tickets ved å bruke smidige metoder, hvor raske responstider og prioritering av hastesaker er sentrale elementer
- Kommunisere aktivt med brukere for å oppdatere statusen for deres rapporterte problemer og forklare løsninger
- Bidra til kontinuerlig utvikling av divisjonen/teamet gjennom kunnskapsdeling og innovative ideer er også en del av oppgavene
- Innkjøp og oppsett av IT-maskinvare for ansatte, samt administrasjon og overvåking av IT-relaterte kontrakter, inkludert internett, skrivere og programvare
- Påta seg spesifikke oppgaver og ansvar innenfor praksisgrupper for å forbedre IT-tjenester og -produkter
Profilen din
- Fullført bachelorgrad innen IT. Alternativt, teknisk fagutdanning med passende videreutdanning innen IT
- Yrkeserfaring innen IT, ideelt innen IT-support/helpdesk eller klient/systemutvikling, er et sterkt pluss
- God kunnskap om å analysere og feilsøke maskinvareproblemer og applikasjonsprogramvare
- Erfaren med moderne teknologier som M365, Windows/Linux-operativsystemer, katalogtjenester, mobile enheter, IAM og SaaS
- Kunnskap om nettverksteknologi og sikkerhet
- Erfaring med arbeid i et dynamisk miljø
Personlige egenskaper
- Lysten og interessen for å kontinuerlig lære noe nytt, utvikle deg videre og formidle kunnskap og tilbakemeldinger videre
- Åpen i møte med andre team innen IT og sluttbrukere
- En fremtidsrettede og systemorienterte tenkning med sikte på å forbedre den daglige virksomheten
- En evne til å forklare komplekse tekniske problemstillinger og konsepter på en forståelig måte og anvende dem riktig
- Flytende i både norsk og engelsk (skriftlig og muntlig)
- Høy grad av selvorganisering og en strukturert måte å jobbe på
Vårt tilbud
- Stadler jobber i front når det gjelder moderne skinnegående kjøretøy. Vi utvikler oss i takt med vårt motto – "full speed ahead". Vi er et dynamisk team og tilbyr gode muligheter for profesjonell og personlig utvikling
- Vi tilbyr en interessant utfordring i en suksessorientert bedrift med sterk identitet og gode utviklingsmuligheter, både i Norge og internasjonalt
- Gode pensjons- (AFP) og forsikringsordninger
Om arbeidsgiveren
Stadler er en ledende produsent av jernbanekjøretøyer. Imidlertid går vår lidenskap for tog langt utover å bygge dem. Stadler Service driver mer enn 50 servicesteder i over 20 land i Europa, Nord-Amerika og verden.
Som en komplett tjenesteleverandør og dedikert partner sørger vi for sikkerhet, pålitelighet og tilgjengelighet for operasjoner – for høyeste tilfredshet for våre kunder og deres passasjerer.
I Norge har vi servicesteder i Oslo, Drammen, Skien, Bergen og på Støren. Våre over 170 ansatte utfører vedlikehold, igangkjøring og garantiarbeid for våre kunder.
- Nettverk: LinkedIn
- Sektor: Privat
- Sted: Dyvekes vei 2, 0192 Oslo
- Flere arbeidssteder: SKOGLIVEIEN 4, 3047 Drammen
- Bransje: Bil, kjøretøy og verksted, Industri og produksjon, Transport og logistikk
- Stillingsfunksjon: IT-support
Nøkkelord
it support, brukerstøtte, feilsøking, IT-maskinvare, nettverk
(1/7)
Annonseinformasjon
- FINN-kode 384355482
- Sist endret