Prosessleder for IT-anskaffelser
Sikt – Kunnskapssektorens tjenesteleverandør
- Frist 12.01.2025
- Ansettelsesform Fast
Sikt etter suksess!
Hvordan ser arbeidshverdagen ut?
Som prosessleder for IT-anskaffelser hos Sikt vil du i det daglige ha ansvar for flere større anskaffelsesprosesser, og håndtere en bred portefølje av leverandører fra start til slutt. Du vil være en del av tverrfaglige team gjennom komplekse anskaffelsesprosesser, og samhandle med leverandører og interne interessenter for å sikre optimaliserte løsninger. Din rolle innebærer også aktiv deltakelse i planlegging og gjennomføring av strategiske anskaffelsesinitiativer, samtidig som du sikrer overholdelse av relevante retningslinjer og bestemmelser. Sikt legger vekt på bærekraft i sine anskaffelser og aktsomhetsvurderinger av leverandørkjeden. Et viktig prinsipp er at Sikt som statlig anskaffer, skal bidra til å gi fart til det grønne skiftet. Hverdagen din vil preges av å balansere teknisk ekspertise med økonomisk innsikt, og du vil være sentral i å sikre at våre IT-anskaffelser er kostnadseffektive, innovative og møter på sektorens behov. Dette er en unik mulighet til å forme landskapet av teknologisk utvikling innenfor høyere utdanning og forskning.
Dette blir noen av dine arbeidsoppgaver:
- Prosessledelse av større IT-anskaffelsesprosjekter
- Deltagelse i arbeidsgrupper med fageksperter fra hele utdanningssektoren
- Rådgiving til kunder (interne og eksterne)
- Informasjon og presentasjoner til eksterne samlinger
- Vurdering av sourcing-beslutninger og tjenestearkitektur
- Økonomiske vurderinger og beregninger
Som prosessleder inngår du i team for anskaffelser i Seksjon for kunder og anskaffelser. Teamets medlemmer er lokalisert i Trondheim og Bergen, men vi har også kontor på Oslo som kan brukes som arbeidsplass. Sikt har en fleksibel løsning der det er mulig å jobbe hybrid.
Hvilken kompetanse er viktig i denne rollen?
Vi ser etter deg som har:
- Høyere utdannelse på minimum bachelornivå innenfor økonomiske eller tekniske fag, herunder realfag. Lang og relevant erfaring kan kompensere for kravet om formell utdanning
- Erfaring fra IT-prosjekter hvor du eksempelvis har hatt ansvar for å vurdere omfang og kostnader, f.eks som prosessleder, bid-manager/ansvarlig i tyngre innsalgsprosjekter eller lignende
- Interesse for komplekse organisasjoner, gruppedynamikk og å finne løsninger sammen med andre
- Evne til å sette deg inn i nye problemstillinger/ny teknologi og lære raskt
- Meget god skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk og engelsk
I tillegg er det en fordel om du har:
- Erfaring fra innkjøpsprosesser, enten fra kunde- eller leverandørsiden
- Erfaring fra både strategisk og operativt nivå
- Erfaring med bærekraftsvurderinger
- Kjennskap til SSA-avtaleverket
- Erfaring med prosjektledelse
- Erfaring fra arbeid med bærekraft
- God brukererfaring med Excel og andre Office-verktøy
- Interesse for ny teknologi, herunder kunstig intelligens
Hvem er du?
Vi tror du vil trives i denne stillingen hvis du er:
- Profesjonell
- Selvstendig
- Nysgjerrig
- Lærende
- Trives i samarbeid med andre
- Løsningsorientert
- Trives med perioder med høyt tempo
Personlig egnethet vil bli vektlagt.
Før du søker
Har du spørsmål kan du ta kontakt med våre rekrutteringsrådgivere i Cruit;
- Arve Nøstdahl, seniorrådgiver /avdelingsleder, 901 71 625, arve@cruit.no
- Terje Flikke, seniorrådgiver, 901 60 110, terje.flikke@cruit.no
Når du søker, må du legge ved dokumentasjon på utdanning og arbeidserfaring.
Gyldig dokumentasjon på utdanning er digitalt signert PDF med utdanningsresultatene dine fra Vitnemålsportalen. Hvis du har tatt hele eller deler av utdanningen din i utlandet, må du legge ved en autorisert oversettelse av papirer og vitnemål, i tillegg til godkjenning fra NOKUT (https://www.nokut.no/ (https://www.nokut.no/)) eller Direktoratet for høyere utdanning og kompetanse (https://hkdir.no/ (https://hkdir.no/)).
For å dokumentere tidligere arbeidserfaring kan du legge ved en utfyllende attest eller en bekreftelse fra arbeidsgiver.
I Sikt er vi opptatt av at alle skal være velkomne. Det vil si at dersom du tror denne stillingen passer bra for deg, håper vi at du søker, uavhengig av etnisitet, religion, kjønn, alder, seksuell orientering, funksjonsevne og livserfaring. Vi vil legge til rette og gjøre nødvendige tilpasninger slik at du kan gjøre en god jobb!
Vi gjør oppmerksom på at søkerlisten er offentlig jf. offentlighetsloven § 25. Du kan be om unntak fra å bli oppført på den offentlige søkerlisten ved å krysse av for og begrunne dette i søknaden. Du får beskjed dersom vi ikke kan imøtekomme ønske ditt.
Hvorfor velge Sikt?
Vil du jobbe med et av Norges viktigste samfunnsoppdrag? I Sikt bidrar du direkte til å gjøre forskning og kunnskap tilgjengelig for alle. Tjenestene vi leverer har stor verdi, på både individ- og samfunnsnivå.
Sammen skal vi skape Norges beste offentlig arbeidsplass! Dét er et ambisiøst mål. For å lykkes må vi legge til rette for at alle ansatte synes det er spennende og meningsfullt å gå på jobb, hver dag. Derfor strekker vi oss langt for at alle skal ha det godt i Sikt.
Alle ansatte får mulighet til å påvirke hvordan oppgaver skal løses, og rom til å planlegge egen arbeidshverdag. Vi vet at livet skjer, derfor synes vi det er viktig å legge til rette for en god balanse mellom jobb og fritid.
Vi tilbyr deg en lærerik arbeidshverdag i et dyktig og moderne teknologimiljø. Hos oss kryr det av dedikerte fageksperter på alt fra HR og jus til koding, personvern og cybersikkerhet. Men først og fremst får du et arbeidsmiljø preget av rom til å både prøve, feile og lære.
Her er noen flere grunner til at vi trives i Sikt:
- Avtale om hjemmekontor og fleksitid, slik at du kan tilpasse både arbeidssted og arbeidstid når oppgavene dine tilsier det.
- Gode muligheter for kompetanseutvikling.
- 7,5 timers arbeidsdag, inkludert lunsjpause.
- En time i uka til fysisk aktivitet i arbeidstiden, med lønn.
- Gode utstyrsordninger for mobil, PC, hodetelefoner og løsninger for hjemmekontoret, med mer.
- Fri med lønn på jul- og nyttårsaften, og til feiring av andre religiøse og nasjonale høytidsdager.
- Mulighet for å jobbe inntil to dager med veldedige og samfunnsnyttige formål per år.
- Moderne kontorlokaler med sentral beliggenhet i Trondheim, Oslo og Bergen.
- Medlemskap i Statens pensjonskasse, med konkurransedyktige pensjons- og forsikringsordninger.
Om arbeidsgiveren
Sikt er sannsynligvis den mest spennende tjenesteleverandøren du aldri har hørt om. Vi jobber for å forenkle hverdagen for ansatte, forskere og studenter i kunnskapssektoren, gjennom effektive og sømløse tjenester. Du har kanskje hørt om Feide, Surveybanken, eduroam, eller Vitnemålsportalen?
Vi tilbyr gode og kostnadseffektive fellestjenester til kunnskapssektoren, leverer nettverksinfrastruktur i verdensklasse, tilgjengeliggjør forskningsdata og ivaretar sikker datadeling.
Vi tilbyr også juridisk rådgivning om personvern, og er sektorens responsmiljø for cybersikkerhet.
Dette er bare noen av tjenestene Sikt leverer. Potensialet for å levere gode, digitale løsninger og infrastruktur til kunnskapssektoren er enormt! Det motiverer oss.
Vi er underlagt Kunnskapsdepartementet, og har om lag 400 ansatte. Hovedkontoret vårt er i Trondheim, og i tillegg har vi kontorer i Oslo og Bergen.
- Sektor: Offentlig
- Sted: Abels gate 5, 7030 Trondheim
- Bransje: Internettbaserte tjenester, IT, Offentlig administrasjon
- Stillingsfunksjon: Innkjøp/forhandling, Prosjektledelse
Annonseinformasjon
- FINN-kode 384455543
- Sist endret