Bildegalleri
Hvordan Lykkes Som Konsulent? - av Trond Albert Skjelbred (Ulest bok, strøken)
Beskrivelse av varen
Ulest bok, strøken.
.
Kan hentes/leveres i Bergen sentrum, eller sendes.
Se gjerne mine andre annonser for samsending av flere bøker for samme porto.
.
Hvordan lykkes som konsulent? - det enkle er ofte det vanskeligste
Av Trond Albert Skjelbred.
.
Hvordan lykkes som konsulent?, er Norges første rendyrkede bok om konsulentrollen. Bak boken står en av landets fremste PR-eksperter, Trond Albert Skjelbred. Med seg som skribenter har han blant annet Hans Geelmuyden, Harald Norvik, Frode Grytten, Sven Egil Omdal samt professorene Torger Reve, Jens E. Kjeldsen, Inger G. Stensaker, Erik Lerdahl og mange flere.
– Konsulentrollen i næringslivet er betydelig undervurdert og til dels også utskjelt. Det dårlige omdømmet henger sammen med at noen konsulenter ikke har særlig mye kompetanse å tilby, og at regningene gjerne overgår verdien av de tjenester som tilbys. Markedet burde raskt og effektivt kunne luke ut slike konsulenter. Det eneste som trengs er litt bedre markedsinformasjon, skriver Torger Reve, professor på Handelshøyskolen BI, i boken.
– Konsulentyrket er ikke for alle, men det er mulig å finne ut om du egner deg, sier Trond Albert Skjelbred. Han har i snart 20 år jobbet som konsulent i noen av landets ledende konsulentselskaper. Basert på sin erfaring beskriver han ti avgjørende egenskaper for å lykkes i denne rollen. Med seg har han en lang rekke bidragsytere med bred og lang nasjonal og internasjonal erfaring. De bidrar alle med å tenke fritt rundt de temaene som forfatteren tar opp, som evnen til å lytte, til å bygge og vedlikeholde relasjoner, til å begeistre, til å være selvgående, til å ha stayerevne, til å være empatisk, til å ha integritet, til å ha analytiske evner, til å være kreativ og til å kunne selge.
Integritet avgjørende
– Rådgivere, eksperter og konsulenter er blitt stadig viktigere aktører på alle samfunnsområder. Det er effektivt at enkeltpersoner og miljøer som har unik innsikt, erfaring og kunnskap kan hentes inn når det er behov. For oppdragsgiver og for den respektive rådgiver er det avgjørende at «den innleide» har integritet, skriver tidligere konsernsjef i Statoil, Harald Norvik, i boken.
Om forfatteren
Trond Albert Skjelbred
er medeier og partner i kommunikasjonsbyrået NOR PR. Han har vært rådgiver for noen hundretalls bedrifter i flere titalls bransjer, skriver faste gjestekommentarer i Kapital og er hyppig benyttet som PR-ekspert i norske medier. Skjelbred har tidligere vært konsulent i Geelmuyden.Kiese og PwC og har tidligere skrevet boken Idar Vollvik om PR.
Du må være logget inn for å se brukerprofiler og sende meldinger.
Logg innAnnonsens metadata
Sist endret: 9.2.2025 kl. 11:51 ・ FINN-kode: 384517427