Seksjonsleder rehabilitering
Lillestrøm kommune
- Frist 02.01.2025
- Ansettelsesform Fast
Seksjonsleder rehabilitering
Vi har ledig stilling som seksjonsleder for seksjon rehabilitering. Vi søker deg som har god innsikt i tjenestene i rehabilitering – både på institusjon og på brukers arenaer, samt læring og mestring. Som leder må du være en god rollemodell, tydelig på forventing til medarbeidere, samt arbeide for fremtidsrettede, bærekraftige og effektive tjenester. Lillestrøm kommune satser på mestring og teknologi, hvor et av målene er at innbyggere med helseutfordringer så langt det er mulig skal få bo hjemme og oppleve god livskvalitet og mestring ved bruk av teknologi, hjelpemidler og tjenester fra kommunen.
Stillingen som seksjonsleder er organisert i avdeling forebygging og rehabilitering. Seksjonen består av 21,8 årsverk ergo- og fysioterapeuter, sykepleiere og hjelpepleier. Disse er fordelt på tre hjemmerehabiliteringsteam og terapeuter som følger opp brukere på institusjon, både på korttids- og langtidsplass. Vi har et stort fagmiljø, og bred kompetanse innen forebygging, rehabilitering, hjelpemiddelformidling og læring og mestring.
Arbeidsoppgaver
- Gjennom planlegging, organisering, ledelse og utvikling skal seksjonsleder sørge for drift av egen seksjon
- Hovedansvar for at seksjonen når fastsatte mål og resultatkrav
- Overordnet ansvar for strategisk, faglig og helhetlig utvikling av tjenestene i seksjonen
- Sikre god kvalitet, gode tjenester og helhetlige brukerforløp
- Tilrettelegge for faglig utvikling og godt arbeidsmiljø
- Ha ansvar for og være pådriver for endring, utvikling og innovasjon
- Ansvar for økonomistyring og personalledelse
- Sikre at tjenestene utøves i samsvar med kvalitetskrav, lovverk og våre verdier
- Bruke LEAN som metode for utvikling og kontinuerlig forbedring
- Delta og bidra aktivt i avdelingens tverrfaglige samarbeid
Kvalifikasjoner
- Utdanning som ergo- eller fysioterapeut
- Videreutdanning innenfor ledelse
- Ledererfaring fra tilsvarende fagfelt og tjenester
- Solid, relevant ledererfaring kan kompensere for manglende lederutdanning
- Erfaring med økonomi-, fag- og personaloppfølging
- Erfaring fra endrings- og omstillingsarbeid
- Inngående kunnskap til fagfeltene og tjenestene seksjonen består av er nødvendig
- God kjennskap til aktuelt lovverk og retningslinjer
- Kjennskap til og erfaring med Framsikt, Public360, Gerica og Visma er en fordel
- Erfaring med bruk av LEAN som metodikk er en fordel
- God digital forståelse
- Må beherske norsk skriftlig og muntlig på et tilfredsstillende nivå
- Gyldig politiattest, som ikke er eldre enn 3 måneder. Politiattesten må fremlegges før tiltredelse
- Førerkort klasse B
- Fordel å disponere egen bil
Personlige egenskaper
- Du er god til å involvere, motivere og myndiggjøre medarbeidere
- Du innehar god gjennomføringsevne og evner å skape engasjement
- Du har gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
- Du er beslutningsdyktig, tydelig, fleksibel og viser handlekraft
- Du innehar evne til å jobbe systematisk, strukturert og selvstendig
- Du er dyktig til å bygge relasjoner på tvers av organisasjonen
- Du er opptatt av resultater og er løsningsorientert
- Du ser nødvendigheten av endringsprosesser og står trygt i de
- Vi søker en leder som er i stand til å bringe tjenestene videre opp og frem i takt med samfunnets krav til utvikling
- Du bør være en stødig og robust leder som kjenner deg igjen i verdiene tillit, inkludering og nyskaping
- Personlig egnethet vektlegges høyt
Vi tilbyr
- Gode pensjons- og forsikringsordninger, inkludert ulykkesforsikring som gjelder på fritid
- Bedriftsidrettslag med gode tilbud til medlemmer
- Fleksibel arbeidstid
- Hjemmekontor inntil to dager pr uke kan avtales(
- Lønnsinnplassering i henhold til hovedtariffavtale
Vi mener at inkludering og mangfold er en styrke. Vi ønsker medarbeidere med ulike livserfaringer og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning. Vi vil tilrettelegge for medarbeidere som har behov for det.
Offentlig søkerliste utarbeides etter søknadsfristens utløp i samsvar med offentleglova § 25. Dersom du ønsker å reservere deg fra oppføring på offentlig søkerliste, må dette begrunnes. Du vil bli varslet om reservasjonen ikke tas til følge.
Vitnemål og attester lastes opp i rekrutteringsportalen. Har du utdanning fra utlandet legger du ved godkjenning fra HK-dir; https://hkdir.no/utdanning-fra-utlandet
Om arbeidsgiveren
Lillestrøm er Norges niende største kommune. Vi har ca. 95.000 innbyggere, og en beliggenhet midt mellom Oslo og Gardermoen på Nedre Romerike. Vi baserer vår virksomhet på FNs bærekraftsmål, med fokus på klima og miljø. Verdiene våre er Tillit - Inkludering - Nyskaping. Besøk oss på https://www.lillestrom.kommune.no/
- Sektor: Offentlig
- Sted: Husebyveien 18, 2020 Skedsmokorset
- Bransje: Helse og omsorg
- Stillingsfunksjon: Ergoterapeut, Fysioterapeut, Ledelse
- Arbeidsspråk: Norsk
Nøkkelord
rehabilitering, ledelse, ergo-og fysioterapeuter, helse, økonomistyring
Annonseinformasjon
- FINN-kode 384579635
- Sist endret