Lønnsansvarlig
Norsk Folkehjelp
- Frist 12.01.2025
- Ansettelsesform Engasjement
Er du vår nye lønnsansvarlige med solid kompetanse?
Har du solid erfaring og er motivert for en rolle med fokus på å lede lønnsprosessen? Nå søker vi en strukturert og faglig dyktig kollega til rollen som Lønnsansvarlig.
Vi tilbyr et interessant engasjement (12 måneder) som Lønnsansvarlig på Norsk Folkehjelps hovedkontor i Oslo sentrum. Regnskapsseksjonen med 11 ansatte har totalansvar for Norsk Folkehjelps regnskap globalt og lønn for ansatte på hovedkontoret og ansatte med kontrakt fra hovedkontoret ved landkontor.
Som Lønnsansvarlig vil du ha ansvar for lønnsprosessen fra A til Å, i tillegg til rapportering til offentlige myndigheter og oppfølging av interne rutiner. Du vil spille en nøkkelrolle i videreutviklingen og effektiviseringen av systemer og rutiner knyttet til lønns- og personaladministrasjon. Lønnsteamet samarbeider tett med HR i saker som permisjoner, pensjon, sykefravær og andre personalrelaterte spørsmål.
Vi tilbyr:
- En variert og utfordrende rolle med internasjonal kontaktflate
- Et inkluderende arbeidsmiljø med dedikerte kolleger
- En god arbeidstidsordning med sommertid og ekstra fridager
- Mulighet for trening i arbeidstiden
- Moderne kontorer i Glasmagasinet på Stortorvet med kantine
- Stilling som seniorrådgiver med lønn i henhold til Norsk Folkehjelps lønnsregulativ
- Snarlig oppstart
Vi søker deg som har:
- utdanning innen lønn/regnskap, - lang erfaring kan kompensere for manglende formell utdanning
- minimum 5 års relevant arbeidserfaring
- erfaring fra ulike lønns- og HR systemer. Erfaring fra Visma Enterprise HRM er en fordel
- gode system- og IT-kunnskaper
- god muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk og engelsk
Ansvar:
- Lønnskjøring fra A til Å: Sørge for korrekt lønn til ansatte og gjennomføre alle nødvendige innberetninger
- Rapportering: Håndtere rapportering til offentlige myndigheter, inkludert a-melding, skatt og andre relevante myndighetskrav
- Sykefravær og refusjoner: Følge opp sykefravær og sørge for korrekt håndtering av refusjoner fra NAV
- Pensjon: Bidra til god oppfølging, vedlikehold og rapportering av bedriftens pensjonsordning
- Rådgivning og støtte: Gi opplæring, rådgivning og støtte til ansatte og ledere innen lønn og personalrelaterte spørsmål
- Systemutvikling: Superbruker, samt delta aktivt i videreutvikling og effektivisering av systemer og rutiner innen lønn og personaladministrasjon
- Bidragsyter i forbindelse med avstemming av lønn mot regnskap samt bokføring av lønnsrelaterte bilag
- Bidragsyter i forbindelse med håndtering reiseregninger og utlegg
Som person kjenner du deg igjen i egenskapene strukturert og detaljorientert med evne til å jobbe selvstendig. I tillegg har du evnen til å være initiativrik og proaktiv i abeidet med videreutvikling og effektivisering av prosesser. Dette er en rolle som vil kreve gode samarbeids- og kommunikasjonsevner, spesielt i møte med ansatte og ledere, og en fleksibel og løsningsorientert tilnærming. Det er derfor spesielt viktig at du trives med å håndtere en variert oppgaveportefølje, og at du har evnen til å utføre arbeidet på en systematisk måte innenfor gitte tidsfrister. Videre har du høy etisk standard og integritet.
Om rekrutteringsprosessen:
Søknadsfrist:12 januar 2025
Vår rekrutteringsprosess består av screening, førstegangs intervju, andregangs intervju (med arbeidsrelevant case samt Alva Labs personlighetstest) og referansesjekker.
Vi jobber kontinuerlig for mer mangfold og inkludering i hele organisasjonen. Vi oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke. Søknader vurderes fortløpende.
Har du spørsmål om stillingen? Er du motivert for rollen, men usikker på om du oppfyller alle kravene? Vi er tilgjengelige for å svare på spørsmål.
Vi gleder oss til å høre fra deg!
Før du søker...
ber vi deg om å lese nøye gjennom Norsk Folkehjelps Etiske retningslinjer, Safeguarding policy og Anti-Corruption Policy, som du finner på våre nettsider: https://folkehjelp.no/om-norsk-folkehjelp/etikk. Dersom du blir tilbudt denne stillingen, vil du bli bedt om å signere en egenerklæring om Safeguarding i tillegg til våre Etiske retningslinjer og en Taushetserklæring.
Vennligst søk elektronisk via søkefunksjonen i denne utlysningen. Av kapasitetsårsaker har vi kun mulighet til å besvare eller følge opp søknader som sendes via vår elektroniske søkerportal.
Om arbeidsgiveren
- Sektor: Organisasjoner
- Sted: Postboks 8844, Youngstorget, 0028 Oslo
- Hjemmekontor: Delvis hjemmekontor
- Bransje: Organisasjoner
- Stillingsfunksjon: Økonomi og regnskap
- Arbeidsspråk: Norsk
Nøkkelord
Lønn, Regnskap, Økonomi, Lønnsansvarlig
Annonseinformasjon
- FINN-kode 384723445
- Sist endret