Bildegalleri
(1/1)
Kato, Lemke N - 10-1542/K10952 - Tog enhet (1) - 4-delt Br 412/ICE 4 (grønn linj
Til salgs1 165 kr
Beskrivelse
Re:
Det nye ICE 4 grunnsettet. Dette vakre og ultramoderne toget brer fortsatt den grnne stripen (Sustainability) i denne versjonen.
Designet for legge til og erstatte den eldre ICE-flten. (spesielt serie II og serie I forbedret)
Firmanummer: 9094
4 aksler drevet
Front/endebelysning avhengig av kjreretning
Testet og fungerer.
Grunnleggende info:
Rundt 2008 startet Deutsche Bahn anbudsprosedyren for utskifting av lokomotiver med Intercity- og Eurocity-vogner p langdistanseselskapet DB Fernverkehr. Den frste kunngjringen antydet at anbudet ville gjelde 100 til 130 togsett. Ingen spesifikk togtype ble spesifisert og DB hadde ingen intensjoner om bli involvert i designprosessen - bde lokomotivdrevne tog som Railjet og variasjoner p ICE 3-designet ble ansett som alternativer. De nye togene ville bli karakterisert som ICx og ble forventet vre likt i estetisk design som ICE3-togene; dens designhastighet forventes vre mellom 200 og 250 kilometer i timen og forbedre energieffektiviteten til enhetene den erstatter.
Omfanget av anbudet ble senere utvidet til omfatte erstatninger for ICE 1- og ICE 2-togene med en topphastighet p opptil 280 kilometer i timen, noe som gjr ordrestrrelsen til maksimalt 300 tog. Bud ble mottatt fra Alstom og Siemens, med Siemens' bud inkludert Bombardier Transportation som underleverandr. I 2010 kunngjorde DB at Siemens var valgt som foretrukket budgiver for innkjpsprogrammet, og 9. mai 2011 signerte DB og Siemens en kontrakt for 130 ICx-tog, pluss ytterligere 90 togsett som skal formaliseres p et senere tidspunkt, med en mulighet for ytterligere 80 sett. Togene vil bli levert innen 2030, med en estimert verdi p rundt 6 milliarder euro. Siemens' andel av kontrakten for intercity-jernbanevognene ble senere rapportert til en verdi av 3,7 milliarder euro til selskapet, angivelig den "strste ordren i selskapets historie".
I 2011 tildelte Siemens Bombardier Transportation en underkontrakt for sitt bidrag til prosjektet til en verdi av 2,2 milliarder euro, hvorav 1,3 milliarder euro for de 130 intercity-togene. Bombardiers kontrakt inkluderte aerodynamisk optimalisering av utformingen og forsyningen av karosseriet - opprinnelig forventet komme fra Grlitz-fabrikken, med drivkjretymontasjen p Hennigsdorf-fabrikken og Flexx Eco-boggier levert p fabrikken ble produsert i Siegen. To forproduksjonstogsett ble produsert i 2016, som ble brukt til testing senere samme r, i forkant av introduksjonen av hovedserien i slutten av 2017.
Bilder er en del av beskrivelsen
Lokomotiv har 1 mneds garanti etter kjp.
I tilfelle defekt, returner den gratis innen 1 mned fra Nederland.
Alle pakker sendes registrert og forsikret
Det nye ICE 4 grunnsettet. Dette vakre og ultramoderne toget brer fortsatt den grnne stripen (Sustainability) i denne versjonen.
Designet for legge til og erstatte den eldre ICE-flten. (spesielt serie II og serie I forbedret)
Firmanummer: 9094
4 aksler drevet
Front/endebelysning avhengig av kjreretning
Testet og fungerer.
Grunnleggende info:
Rundt 2008 startet Deutsche Bahn anbudsprosedyren for utskifting av lokomotiver med Intercity- og Eurocity-vogner p langdistanseselskapet DB Fernverkehr. Den frste kunngjringen antydet at anbudet ville gjelde 100 til 130 togsett. Ingen spesifikk togtype ble spesifisert og DB hadde ingen intensjoner om bli involvert i designprosessen - bde lokomotivdrevne tog som Railjet og variasjoner p ICE 3-designet ble ansett som alternativer. De nye togene ville bli karakterisert som ICx og ble forventet vre likt i estetisk design som ICE3-togene; dens designhastighet forventes vre mellom 200 og 250 kilometer i timen og forbedre energieffektiviteten til enhetene den erstatter.
Omfanget av anbudet ble senere utvidet til omfatte erstatninger for ICE 1- og ICE 2-togene med en topphastighet p opptil 280 kilometer i timen, noe som gjr ordrestrrelsen til maksimalt 300 tog. Bud ble mottatt fra Alstom og Siemens, med Siemens' bud inkludert Bombardier Transportation som underleverandr. I 2010 kunngjorde DB at Siemens var valgt som foretrukket budgiver for innkjpsprogrammet, og 9. mai 2011 signerte DB og Siemens en kontrakt for 130 ICx-tog, pluss ytterligere 90 togsett som skal formaliseres p et senere tidspunkt, med en mulighet for ytterligere 80 sett. Togene vil bli levert innen 2030, med en estimert verdi p rundt 6 milliarder euro. Siemens' andel av kontrakten for intercity-jernbanevognene ble senere rapportert til en verdi av 3,7 milliarder euro til selskapet, angivelig den "strste ordren i selskapets historie".
I 2011 tildelte Siemens Bombardier Transportation en underkontrakt for sitt bidrag til prosjektet til en verdi av 2,2 milliarder euro, hvorav 1,3 milliarder euro for de 130 intercity-togene. Bombardiers kontrakt inkluderte aerodynamisk optimalisering av utformingen og forsyningen av karosseriet - opprinnelig forventet komme fra Grlitz-fabrikken, med drivkjretymontasjen p Hennigsdorf-fabrikken og Flexx Eco-boggier levert p fabrikken ble produsert i Siegen. To forproduksjonstogsett ble produsert i 2016, som ble brukt til testing senere samme r, i forkant av introduksjonen av hovedserien i slutten av 2017.
Bilder er en del av beskrivelsen
Lokomotiv har 1 mneds garanti etter kjp.
I tilfelle defekt, returner den gratis innen 1 mned fra Nederland.
Alle pakker sendes registrert og forsikret
NB: Knappen for å vise hele beskrivelsen har kun en visuell effekt.
Beliggenhet
Catawiki
FINN-kode | 384730238 |
---|---|
Sist endret | 12.12.2024, 12:18 |