Kontraktsrådgiver IKT
Bane NOR SF
- Frist 06.01.2025
- Ansettelsesform Fast
Er du vår nye Kontraktsrådgiver IKT?
Om oss
Bane NOR kjøper varer og tjenester for opp mot 24 MRD kroner hvert år gjennom sin anskaffelsesorganisasjon («anskaffelser»). Anskaffelser er i dag organisert som en konsernfunksjon i enheten Strategi og bærekraft og består av ca 140 kontraktsrådgivere. Bane NOR søker etter anskaffelse-/kontraktsrådgiver til IKT anskaffelser. IKT Anskaffelser består i dag av 7 fast ansatte med bakgrunn fra ulike bransjer og med ulik utdannelse (jus, økonomi og ingeniør). IKT anskaffelser er del av konsernfunksjonen «anskaffelser».
Stillingens primære ansvarsområde vil være å gjennomføre anskaffelser for Bane NORs IKT organisasjon. Videre vil vedkommende ha ansvar for en avtale portefølje og være rådgiver i anskaffelses- og kontraktsrettslige problemstillinger. Vi har organisert IKT anskaffelser i hovedkategoriene forretningstjenester, plattformtjenester, data, kjøreveis IKT og digital sikkerhet. Vi vil involvere deg i kategoriarbeidet og ønsker å tilpasse arbeidsoppgavene til dine ønsker, bakgrunn og kompetanse.
Du vil i stillingen få stor påvirkningskraft i utforming av konkurransegrunnlaget, valg av avtale-mal (i det vesentlige bruker vi SSA standarden alle typer, men og NS alle typer og NTK standarden) og hvordan gjennomføre anskaffelsesprosessen, innstilling og beslutning. Da vårt kontaktnett er stort og de faglige problemstillingene varierte og faglig spennende, vil du få gode utviklingsmuligheter hos oss. Vi arbeider i tverrfaglige anskaffelsesteam i et inkluderende miljø i ett av Norges største anskaffelsesorganisasjoner.
Ved å jobbe for oss får du en unik mulighet til å være med på å modernisere og digitalisere en stor bedrift som utfører samfunnsnyttige oppgaver. Søker du spennende oppgaver og utviklingsmuligheter er Bane NOR plassen for deg.
Bane NOR har en «grønn profil» i det vi gjør og bærekraft står sentralt i vår strategi.
Arbeidssted er Oslo.
Hos oss får du
- Lønn etter avtale
- Gode utviklingsmuligheter tilpasset deg
- Du vil bli en del av et arbeidsmiljø som holder et høyt faglig kompetansenivå
- Faglig utvikling er viktig for oss og vi har flere gode interne kompetanseoppbyggende muligheter for våre ansatte
- Vi har også svært gode pensjons- og forsikringsordninger og fleksibel arbeidstid (sommer og vintertid)
- Moderne og sentralt beliggende arbeidssted med treningsrom, garderobe og innendørs sykkelparkering i bygget
- Personalbillett med Go Ahead, SJ og VY sine tog
Vi er også opptatt av work-life-balance - for vi tror at du fungerer bedre på jobb om du fungerer godt privat.
Dette kommer du til å gjøre
- Utarbeide strategier, konkurransegrunnlag og kontraktsdokumenter, anskaffelsesprosessen fra behovsplanlegging og frem til leveranse (utarbeide konkurransegrunnlag, lede anskaffelses teamet, evaluering, forhandling, innstilling, klagebehandling, oppfølging, kontraktsforvaltning, kontaktpunkt mot leverandørmarkedet
- Løfte anskaffelseskompetansen i Bane NOR organisasjonen
- Bidra til løpende kontraktoppfølging (håndtering av endringsordrekrav, endringer, opsjoner og tilleggsavtaler)
- Veilede i kontrakt- og anskaffelsesfaglige spørsmål og utfordringer
- Bidra til at prosjekter gjennomføres og overholder overordnede strategier og målsetninger
Dette tror vi du trenger for å lykkes og trives
- Utdanning innen jus, økonomi, ingeniør (Bachelor / Masternivå). Relevant erfaring veier opp for lavere utdanningsnivå.
- Erfaring med gjennomføring av anskaffelser og utforming av kontrakter
- Erfaring med kontraktsrett og oppfølging av kontrakter
- Erfaring med offentlige anskaffelser
- Kompetanse innen relevante IKT- verktøy, som ulike konkurransegjennomførings- og kontraktsoppfølgingsverktøy
- Du må kunne uttrykke deg godt både skriftlig og muntlig på engelsk og norsk
I tillegg tror vi du har disse egenskapene:
- Du er opptatt av utvikling
- Du er nysgjerrig, tilegner deg ny kunnskap og trives med å arbeide i team
- Du er opptatt av kvalitet i leveranser og jobber strukturert og nøyaktig
- Du har evne til å sette deg inn i nye problemstillinger for å kunne bistå med råd og veiledning
Kjekt å vite
Å søke jobb i Bane NOR skal være enkelt. Du trenger derfor ikke å skrive et søknadsbrev - en godt utfylt CV på norsk og dine svar på noen få spørsmål i søknadsprosessen, er det vi ønsker fra deg.
Vi mener at inkludering og mangfold er en styrke. Vi ønsker oss kollegaer med ulike kompetanser, fagkombinasjoner, livserfaring og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning. Det er viktig for oss at våre medarbeidere identifiserer seg med våre verdier som er åpen, ansvarlig og lagspiller. Hva betyr disse verdiene for deg?
Bane NOR samarbeider med Semac som er en ekstern leverandør om bakgrunnssjekk av aktuelle kandidater. Bakgrunnssjekken utføres etter samtykke fra deg som søker og innebærer at vi verifiserer CV og annen søknadsdokumentasjon i forbindelse med ansettelsen.
Vil du sette spor, håper vi du tar kontakt med oss
Om arbeidsgiveren
Bane NOR er med på å bygge Norge! Utviklingen av infrastruktur og knutepunkter former og forandrer samfunnet vårt, og tar oss inn i en mer bærekraftig fremtid. Bane NOR skal være selve drivkraften for jernbanevekst, og bidra til at flere kan ta mer tog. Vi er et statsforetak med hovedkontor i Oslo med over 5000 medarbeidere i hele landet. Søk jobb hos oss og bli med på den viktige og historiske satsningen.
- Sektor: Offentlig
- Sted: Schweigaardsgate 33, 0191 Oslo
- Hjemmekontor: Delvis hjemmekontor
- Bransje: Bygg og anlegg, Juridiske tjenester, Transport og logistikk
- Stillingsfunksjon: Innkjøp/forhandling, Jurist, Rådgivning
Nøkkelord
Kontraktsoppfølgning, anskaffelser, IKT, leverandøroppfølgning, kontraktsrett
Annonseinformasjon
- FINN-kode 384738275
- Sist endret