Daglig Leder Mesterbrev
Mesterbrevnemda, Oslo
- Frist 07.01.2025
- Ansettelsesform Fast
Er du en trygg, klok og operativ leder som ønsker å gjøre en forskjell for kompetanseutvikling
Mesterbrevnemndas sekretariat består av ni medarbeidere som er engasjert i jobbene sine. Arbeidsoppgavene er blant annet knyttet til forvaltning av mesterbrevordningen, kompetansespørsmål og tildeling av mesterbrev. Sekretariatets oppgaver omfatter også utvikling og drift av mesterregisteret, samt kommunikasjon med mestere, forbrukere, bransjeorganisasjoner og annet relevant aktørpolitisk påvirkningsarbeid overfor Regjering og Storting.
Til å lede Mesterbrev søker vi en trygg, klok og operativ leder som gir medarbeiderne tillit og er opptatt av å spille dem gode. Både en kaptein og lagspiller!
Vi ønsker en person med interesse for mesterkvalifikasjonen og dens betydning for nærings- og kompetansepolitikken. Det er viktig for oss at du er opptatt av å sikre inkluderende prosesser, både internt og eksternt, for å oppnå gode resultater.
Dette er en jobb med mening: Morsom, korte beslutningsveier, ekte trepartssamarbeid og en kvalifikasjon i medvind. Noe internasjonalt samarbeid følger også med.
Daglig leder rapporterer til leder av Mesterbrevnemnda.
Hovedoppgaver er å
- være sekretær for Mesterbrevnemnda og følge opp vedtak
- legge til rette for nemndas arbeid og sikre et effektivt og tillitsfullt samarbeid
- bidra til at de ansatte blir inspirert og støttet slik at de kan prestere på sitt beste
- styre økonomien
- sikre mesterkvalifikasjonens kvalitet og særpreg
- markedsføre mesterbrevordningen
- styrke arbeidet med å gjøre mesterbrevet kjent overfor alle aktuelle interessenter
- videreutvikle mesterbrevordningen
- videreutvikle mesterregisteret
- tale mesternes sak vis a vis myndigheter, forbrukere og andre interessenter
- sikre et nært samarbeid med partene i arbeidslivet
Ønskede kvalifikasjoner
Vi søker etter en leder med erfaring fra kompetanseutvikling.
I tillegg ønsker vi at du har:
- erfaring med ledelse og medarbeiderutvikling
- kunnskap og interesse for nærings- og kompetansepolitikk
- erfaring med styrearbeid og partssamarbeid er en fordel
- erfaring med offentlig forvaltning
- gode IT-kunnskaper
- god økonomisk forståelse
- gode kommunikasjonsferdigheter på norsk og engelsk, både muntlig og skriftlig
Ønskede egenskaper
- Du har gode lederegenskaper
- Du er positiv og har en høy grad av serviceinnstilling
- Du legger vekt på å lykkes sammen – som et team
- Du er en naturlig relasjonsbygger med gode samarbeidsevner
- Du er tillitsskapende
- Du er grundig, tålmodig og liker å jobbe langsiktig og strategisk
Mesterbrev kan tilby
- En jobb med mening og en arbeidsplass med et viktig samfunnsoppdrag
- Varierte, spennende arbeidsoppgaver og dyktige og engasjerte kollegaer
- Å jobbe i et stort og mangfoldig nettverk
- En familievennlig og fleksibel arbeidsplass som gjør det mulig å kombinere jobb og privatliv.
- Lyse og fine kontorlokaler sentralt på Majorstuen.
Ønsker du ytterligere informasjon, er du velkommen til å ta kontakt med vår samarbeidspartner Bønes Virik Executive Search ved Eva Sandboe (909 67 644) eller Lasse Virik (908 95 437). Les mer om Mesterbrev på www.mesterbrev.no
Søknadsfrist: 7.januar
Om arbeidsgiveren
Mesterbrevordningen omfatter vel 13 000 aktive mestere i over 70 ulike fag.
- Sektor: Organisasjoner
- Lederkategori: Leder
- Sted: Fridtjof Nansens vei 17-19, 0302 Oslo
- Bransje: Organisasjoner
- Stillingsfunksjon: Ledelse
Nøkkelord
Kompetanseheving
Annonseinformasjon
- FINN-kode 384752892
- Sist endret