Veileder
NAV
- Frist 31.12.2024
- Ansettelsesform Vikariat
Nav Sola trenger deg! Er du vår nye veileder?
Har du et brennende ønske om å gi alle en sjanse til å bidra i arbeidslivet? Er du en problemløser som trives med å finne gode løsninger sammen med mennesker i utfordrende situasjoner, og blir du motivert av å jobbe et sted med et inspirerende samfunnsoppdrag? Svarte du "JA" på disse spørsmålene? Da kan det være deg vi leter etter!
Hos NAV Sola jobber vi for å gi mennesker muligheter. Vi søker nå etter en engasjert veileder til vår avdeling for arbeid og inkludering, i et svangerskapsvikariat med et års varighet.
Hos oss vil du bidra til sosial og økonomisk trygghet hvor du fremme overgang til arbeid og aktivitet, blant annet gjennom å veilede og følge opp mennesker som er under arbeidsavklaring. I denne stillingen er det viktig at man kan inspirere og motivere andre, finne muligheter og se ressurser hos de man følger opp. Hovedmålet er å øke deltakelsen i arbeidslivet.
Nav Sola holder til i Rådhuset i Sola sentrum, med 55 ansatte innenfor ulike fagområder. Vi har gode parkeringsmuligheter og er i nærheten av kollektivtransport hvis du tar buss. Vi har god kantine, trivelige medarbeidere og et engasjement for innbyggerne våre. Dersom du kjenner deg motivert for denne stillingen, gleder vi oss til å lese din søknad!
Arbeidsoppgaver
- Oppfølging og veiledning av personer som trenger hjelp til å komme i arbeid og aktivitet.
- Kartlegge den enkeltes ressurser og muligheter, med mål om arbeid.
- Gi informasjon og engasjere til deltakelse i arbeid og aktivitet.
- Utarbeide arbeidsevnevurderinger og aktivitetsplaner.
- Saksbehandling i henhold til relevante lovverk.
- Samarbeide med arbeidsgivere, tiltaksarrangører og helsevesen.
Ettersom Nav er i stadig endring og utvikling, kan endringer i arbeidsoppgaver og ansvarsområdet forekomme.
Kvalifikasjoner
I denne stillingen må du ha:
- Fullført utdannelse tilsvarende bachelor. Utdanning innenfor samfunnsfag, velferdsfag, sosiologi og helse/sosial vil bli foretrukket. Relevant arbeidserfaring og/eller fagbrev kan kompensere for utdanningskrav.
- God digital kompetanse, blant annet erfaring med Office 365.
- Gode muntlige og skriftlige norskkunnskaper (minimum B2).
- Erfaring med oppfølging, kartlegging og veiledning av mennesker i sårbare og/eller utfordrende livssituasjoner.
- Erfaring fra saksbehandling og lovanvendelse.
I tillegg ser vi det som en fordel at du har:
- Erfaring med tverrfaglig arbeid, der man samarbeider mot felles mål.
- Interesse i, og en kjennskap til, det lokale arbeidsmarkedet.
Personlige egenskaper
For at du skal kunne trives og oppleve mestring i rollen, er det svært viktig at du er/har:
- God på relasjonsbygging: Hos oss samarbeider du på tvers med kolleger, samarbeidspartnere, helsepersonell og andre offentlige instanser. I tillegg er du daglig i kontakt med andre mennesker som du trenger å skape en god relasjon til for å oppnå mål.
- Evner til å jobbe målrettet, strukturert og effektivt: Hos oss styrer du i stor grad arbeidshverdagen din selv, og derfor er det viktig at du er selvgående, klarer å ha god oversikt og planlegger ukene og oppgavene dine på en effektiv måte, slik at du kommer i mål med oppgavene dine.
- Er positiv og entusiastisk, selv i vanskelige situasjoner: Å jobbe med mennesker i utfordrende situasjoner over tid, kan være krevende. Derfor er det viktig at du også klarer å se muligheter, er positiv og har pågangsmot i utfordrende situasjoner.
- Gode kommunikasjonsferdigheter: Du vil som veileder daglig kommunisere med andre mennesker, både fysisk og i digitale kanaler. I tillegg vil du skrive vedtak, avholde og lede møter med arbeidssøkere og samarbeidspartnere. Derfor er det essensielt at du har gode kommunikasjonsevner, både skriftlig og muntlig. Det er viktig at du også kan tilpasse kommunikasjonen din til den du er i dialog med.
Personlige egenskaper er svært viktige, og ovennevnte egenskaper vil vektlegges sterkt.
Vi tilbyr
- Spennende arbeidsoppgaver med mulighet for faglig og personlig utvikling, eksempelvis gjennom videreutdanning og kollegaveiledning.
- Dyktige medarbeidere og et godt arbeidsmiljø.
- Mulighet til å benytte én time per uke i arbeidstiden til fysisk aktivitet.
- Fleksibel arbeidstid og hybrid arbeidshverdag.
- Midlertidig stilling som veileder i stillingskode 1434 Rådgiver, med årslønn fra 557 100 - 615 700kr.
- Gode pensjons- og forsikringsordninger gjennom Statens Pensjonskasse (SPK).
- Tilbud om medlemskap i Hjem-Jobb-Hjem-ordningen.
Les mer om NAV som arbeidsgiver på nav.no.
Vitnemål, attester og tilsvarende må legges ved søknaden elektronisk på søknadstidspunktet. Utenlandske utdanningsgrader må være godkjent av NOKUT.
Om arbeidsgiveren
Nav søker ansatte med hjerte for mennesker og våre fagområder. Vår visjon er å gi mennesker muligheter, og dette gjør vi ved å utvikle Norges beste arbeids- og velferdstjenester.
Nav består av 22 000 kompetente og engasjerte medarbeidere. Vi jobber tverrfaglig i sterke fagmiljøer. Hos oss skal arbeidsmiljøet preges av involvering, åpenhet og tillit.
Mangfold er viktig i Nav. Mangfold bidrar til bedre problemløsing, økt kreativitet, større fleksibilitet og styrker kulturen og arbeidsmiljøet på arbeidsplassen. Vi oppfordrer derfor kandidater med ulik bakgrunn til å søke på stillinger hos oss, spesielt om du har hull i CV-en, innvandrerbakgrunn eller nedsatt funksjonsevne.
Når du søker jobb hos oss, vil navnet ditt stå på en offentlig søkerliste. Ønsker du å bli unntatt fra offentlig søkerliste må du begrunne dette. Del gjerne ditt vitnemål eller karakterutskrift via vitnemålsportalen.no.
NAVstilling
- Sektor: Offentlig
- Sted: Rådhusvegen 21, 4050 Sola
- Bransje: Konsulent og rådgivning, Offentlig administrasjon
- Stillingsfunksjon: Kontor og administrasjon, Saksbehandler, Veileder
- Arbeidsspråk: Norsk
Nøkkelord
Nav, veileder, saksbehandler, offentlig
Annonseinformasjon
- FINN-kode 384851165
- Sist endret