Bildegalleri
(1/1)
Vincenzo Catena (1470-1531), Ambito di - Sposalizio mistico di Santa Caterina
Til salgs34 993 kr
Beskrivelse
Omfanget til Vincenzo Catena (1470-1531)
Mystisk bryllup til Saint Catherine
Olje p lerret, 112 x 145 cm
Med ramme, 129 x 161 cm
Dette ekteskapet til Saint Catherine kan lett forveksles med en mer vanlig Madonna med barn og hellige, men posisjonen til helgenens hender til venstre, uten attributter, men fanget i handlingen med tilby sin hyre hnd til jomfruen som griper den og bringer det mot barnet i magen hennes, antyder scenen for det mystiske bryllupet. Egenskapene til de andre helgenene som er tilstede er synlige selv om de ikke er penbare: det lange korset til dperen kan sees like over Katarinas hode, rustningen og spydet til krigerhelgenen til hyre er tydelig synlige, men indikerer ikke med absolutt sikkerhet identiteten mens den unge mannen bak ham ikke brer noen tegn som kan avslre den nyaktige korrespondansen. For krigeren kan vi legge frem navnene p San Giorgio, San Michele eller Sant'Alessandro, skytshelgen for Bergamo, en by som da var en del av republikken Venezia og kunstnerisk nr venetiansk maleri; p den annen side, gitt hans unge alder, skjegglse ansikt og lange hr, kan man foresl figuren til Evangelisten Johannes, navnebror til dperen og plassert parallelt med ham i arrangementet rundt Jomfruen. Sistnevnte, sammen med Jesus, er i sentrum av scenen og er sentrum som bde karakterene og hele den arkitektoniske komposisjonen kretser rundt, bygd opp av en nisje foran gruppen som er usynlig p grunn av et hvitt ty strukket p tvers. Marys skuldre. Denne komposisjonslsningen finner mange bekreftelser i venetiansk kunst mellom 1400- og 1500-tallet, fra Giovanni Bellini (1430-1516) og ndde mesterne p hele 1500-tallet; blant disse kan vi finne bekreftelser i posituren og uttrykket til Madonnaen: de av Vincenzo Catena ved Gemldegalerie (rundt 1512) og Houston (rundt 1520), eller de skapt av Palma il Vecchio og i dag bevart i Palazzo Bianco (1525) og galleriet Borghese (1508). I de frste tirene av det sekstende rhundre m Cima da Conegliano og Rocco Marconi absolutt nevnes, med sine Madonnas og Saints of Niva og Venezia, eksempler p en lang rekke emner som var veldig like hverandre som hadde stor suksess i Tidens venetianske maleri. Fargene er nr tonalismens, men er dekket i et intenst blendende lys som forener hele komposisjonen og gir en mer ndelig og hellig flelse. Oppmerksomheten p detaljene i ansiktene avslrer en kvalitet som er i dialog med portrettets sjanger, s mye at det er tre karakterer som ser ut av feltet for involvere betrakteren, og dermed trekker blikket mot den nyaktige gjengivelsen av trekkene. og ansikt. De forskjellige versjonene av dette emnet leder mot den venetianske skolen og spesielt mot verkstedet til Vincenzo Catena, en maler fdt i Venezia, som vokste opp p eksemplene til Bellini, Alvise Vivarini og som sammenlignet seg med samtidskunstnere som arbeider i Veneto som f.eks. Cima da Conegliano og Palma den eldre; portrettarbeidet stammer fra disse erfaringene, som ogs kan sees i ansiktene til disse karakterene, den formelle plastisismen, layouten og fargegjengivelsen.
Rammen leveres gratis, derfor kan den ikke vre en grunn for retur eller reklamasjon.
For malerier kjpt i utlandet: etter betaling vil prosedyren for f eksportlisensen (ALC) startes. Alle antikviteter som sendes til utlandet fra Italia trenger dette dokumentet, utstedt av departementet for kulturarv. Prosedyren kan ta 3 til 5 uker fra foresprselen, derfor vil maleriet bli sendt s snart vi har dokumentet.
Mystisk bryllup til Saint Catherine
Olje p lerret, 112 x 145 cm
Med ramme, 129 x 161 cm
Dette ekteskapet til Saint Catherine kan lett forveksles med en mer vanlig Madonna med barn og hellige, men posisjonen til helgenens hender til venstre, uten attributter, men fanget i handlingen med tilby sin hyre hnd til jomfruen som griper den og bringer det mot barnet i magen hennes, antyder scenen for det mystiske bryllupet. Egenskapene til de andre helgenene som er tilstede er synlige selv om de ikke er penbare: det lange korset til dperen kan sees like over Katarinas hode, rustningen og spydet til krigerhelgenen til hyre er tydelig synlige, men indikerer ikke med absolutt sikkerhet identiteten mens den unge mannen bak ham ikke brer noen tegn som kan avslre den nyaktige korrespondansen. For krigeren kan vi legge frem navnene p San Giorgio, San Michele eller Sant'Alessandro, skytshelgen for Bergamo, en by som da var en del av republikken Venezia og kunstnerisk nr venetiansk maleri; p den annen side, gitt hans unge alder, skjegglse ansikt og lange hr, kan man foresl figuren til Evangelisten Johannes, navnebror til dperen og plassert parallelt med ham i arrangementet rundt Jomfruen. Sistnevnte, sammen med Jesus, er i sentrum av scenen og er sentrum som bde karakterene og hele den arkitektoniske komposisjonen kretser rundt, bygd opp av en nisje foran gruppen som er usynlig p grunn av et hvitt ty strukket p tvers. Marys skuldre. Denne komposisjonslsningen finner mange bekreftelser i venetiansk kunst mellom 1400- og 1500-tallet, fra Giovanni Bellini (1430-1516) og ndde mesterne p hele 1500-tallet; blant disse kan vi finne bekreftelser i posituren og uttrykket til Madonnaen: de av Vincenzo Catena ved Gemldegalerie (rundt 1512) og Houston (rundt 1520), eller de skapt av Palma il Vecchio og i dag bevart i Palazzo Bianco (1525) og galleriet Borghese (1508). I de frste tirene av det sekstende rhundre m Cima da Conegliano og Rocco Marconi absolutt nevnes, med sine Madonnas og Saints of Niva og Venezia, eksempler p en lang rekke emner som var veldig like hverandre som hadde stor suksess i Tidens venetianske maleri. Fargene er nr tonalismens, men er dekket i et intenst blendende lys som forener hele komposisjonen og gir en mer ndelig og hellig flelse. Oppmerksomheten p detaljene i ansiktene avslrer en kvalitet som er i dialog med portrettets sjanger, s mye at det er tre karakterer som ser ut av feltet for involvere betrakteren, og dermed trekker blikket mot den nyaktige gjengivelsen av trekkene. og ansikt. De forskjellige versjonene av dette emnet leder mot den venetianske skolen og spesielt mot verkstedet til Vincenzo Catena, en maler fdt i Venezia, som vokste opp p eksemplene til Bellini, Alvise Vivarini og som sammenlignet seg med samtidskunstnere som arbeider i Veneto som f.eks. Cima da Conegliano og Palma den eldre; portrettarbeidet stammer fra disse erfaringene, som ogs kan sees i ansiktene til disse karakterene, den formelle plastisismen, layouten og fargegjengivelsen.
Rammen leveres gratis, derfor kan den ikke vre en grunn for retur eller reklamasjon.
For malerier kjpt i utlandet: etter betaling vil prosedyren for f eksportlisensen (ALC) startes. Alle antikviteter som sendes til utlandet fra Italia trenger dette dokumentet, utstedt av departementet for kulturarv. Prosedyren kan ta 3 til 5 uker fra foresprselen, derfor vil maleriet bli sendt s snart vi har dokumentet.
NB: Knappen for å vise hele beskrivelsen har kun en visuell effekt.
Beliggenhet
Catawiki
FINN-kode | 384872745 |
---|---|
Sist endret | 13.12.2024, 18:00 |